maximonster Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 ik heb nu al een tijdje een project debut met om 5 element; tevreden mee, maar... zou wat meer openheid en detail in geluid hebben. Ik heb ongeveer 150 euro te besteden; is hier een ander element of een aparte voorversterker de meest effectieve upgrade ? Mischien ook wat tips, bij voorkeur van iemand met deze speler of iets gelijkwaardigs. max Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ik zou kijken of ik een 2e hands Clear audio basic kond vinden voor dat bedrag. Weet niet of het bestaat maar ze zijn zeker het geld waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 mijn set bestaat uit een sony taf 3000 es versterker en dali suite 1.7 speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinylrulez Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ha Max, Je zou een Grado Gold element kunnen aanschaffen kost +/- 150 euro maar dan heb je ook een element met veel detail. Heb je je dali speakers ge bi wired? scheelt ook een hoop, veel meer dynamiek !!!! Met vriendelijke groet, Vinylrulez Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Veel detail: Benz MC 20E-2 hi- output mc- element. Vooral dynamisch en veel expressie. Nabij geluid. In de gevraagde prijsklasse. Grado staat mi. niet direct bekend als gedetailleerd, eerder als warm klinkend. Detail in het middengebied en een sprekend hoog: Denon DL160. Niet zo dynamisch als die Benz. Ook niet zo fel. Zit ook in deze prijsklasse. Ook een hi- output. Dus direct op je mm- ingang ermee. Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 de sony is vast en zeker een goede versterker maar de phonotrap is veelal echt beroerd (veel te veel bas en weinig gedetailleerd geluid); een Nad PP2, project phonobox of vergelijkbaar zal al een enorme verbetering geven. Ik zou eerst een andere phonotrap proberen, die kun je, i.t.t. een ander element, ook makkelijk uitproberen en indien niet het gewenste resultaat, kun je altijd nog een ander element proberen. Voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ik heb ergens een Medevoort MA220. 2 x 90 watt versterker zien staan voor 295 euro. beter dan SONT TA-TB 940 QS? Die Medevoort zal al wel oud zijn denk ik. Is een oude versterker per definitie slechter? of gaat een voorversterker snel stuk. Mijn set (sony amp + bmw CDM1) klikt goed helder, maar ik mis iets. Ik zou niet weten wat. IK zou zeggen POWER, ik mis dat gevoel dat het geluid naar je toe en tot leven komt. Ik zou niet weten hoe anders het te beschrijven. Aan bassen kan het niet liegen, ik heb de gaten vanvoor al moeten opvullen, want anders bromde bij teveel.(kleine ruimte) Muzikaal klikt hij vrij goed..maar nogeens, die instrumenten zouden naar voor moeten komen. Spijtig kan ik het niet kan uitleggen in termen. de enige remedie is een betere speaker vrees ik. of gaat Biampen, goede interlinks enzo mij redden? want nu steekt er echt BROL onder..gewoone snoeren. Overgenomen van oude set. aan bekabeling heb ik niet veel aandacht geschonken. De eene luidspreker een beldraad en de andere een goede dikke draad enzo... en zelfs niet even lang. ok, de polen zijn wel goed aangesloten :-) Ik heb juist connectors gaan halen 2,5 euro per connector. verguld. Dus met draad koste die een kleine 15 euro. maar ik moet ze nog solderen. Foute topic, kotaudio Ja, naar mijn mening is de Van Medevoort te prefereren boven de ZoNie (sorry, maar zo schrijf ik het altijd). Vergeet niet de Camtech van Ome Henk. Ik weet heel zeker dat die je smaak perfect treft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Met dit probleem zat ik laatst ook, maar de muziek begint bij de bron, dus bij de aftasting van de groeven van de lp. Je kan beter eerst een goed element plaatsen en later een upgrade doen met een phono-amp, bijvoorbeeld die van MF. Ik heb zelf ook nu een beter element gekocht (Denon DL-160), hiermee heb ik een hoorbare stap vooruit gedaan, voorlopig heb ik geen behoeft aan een phono-amp meer. gr tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Ikzelf heb momenteel een 1Xpression met een Grado green element in bestelling staan. Als je het standaard door Pro-ject meegeleverde element vervangt zit je volgens mij al een heel eind goed. De Grado green (om en om de Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 17 november 2004 Author Report Share Posted 17 november 2004 beste tifosi wat had je hiervoor en omschrijf eens het verschil ? (welke draaitafel?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 17 november 2004 Report Share Posted 17 november 2004 Ik heb een Technics SL-3210, hier had ik een AT-95-E element onder, dit om te proeven of vinyl wat voor mij was. De AT-95 is zeker geen slecht element, maar je moet van de klank houden, ik vond de klank wat te fel en in de stemmen te dun en ik miste wat detail. Met de Denon DL-160 heb ik precies het geluid wat mij lekker in het gehoor ligt, terwijl het element nog niet is ingespeeld. De Denon geeft een mooi detail-rijk beeld weer, met een mooi doorlopend laag, strijkers klinken mooi zonder scherpe randjes, blazers klinken niet fel meer en de stemmen wat meer natuurlijk. Kortom een mooi warm en natuurlijk klinkend element. gr tifosi Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 uit eigen ervaring: ik heb een om30 eronder geprikt... das toch een stuk prettiger zo'n om5 is slechts een veredelde spijker:) de om30 kost 100 euro???? dacht ik misschien wat minder of meer ... mvg, bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 ow ja, die debut is d'r toch een met ingebouwde phono trap? dus tips over een nieuwe /andere phono pre hebben weinig zin lijkt me ? ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 ow ja, die debut is d'r toch een met ingebouwde phono trap?dus tips over een nieuwe /andere phono pre hebben weinig zin lijkt me ? ;-) Je hebt een 'Debut', deze is zonder phono trap en een 'Debut Phono', deze is met phono trap. Aangezien maximonster het heeft over een 'Debut', ga ik ervan uit dat er geen phono trap aanwezig is. Ook de vraag waarmee dit topic begint, impliceert dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 je hebt gelijk... mijn excuses.... had waarschijnlijk de oogjes een beetje dicht zitten ;-) bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 ... mijn excuses.... Aanvaard hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 18 november 2004 Author Report Share Posted 18 november 2004 beste bees Ook aan jou de vraag; omschrijf het verschil met de om 5. ( ik overweeg trouwens om de tip te vervangen door een om 20 of 30 ipv een ander element ) groet max Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 beste maxi dat heb ik ook gedaan.... ja de veranderingen..... legio.... alles klinkt natuurlijker je bekkentjes zingen langer door, stemmen worden beter verstaanbaar, details komen meer naar voren........ het is absoluut de moeite waard om het te proberen.... ik had dus zo'n debut phono.... en daar was de om30 dan ook meteen het eindstation... verder upgrades waren overkill ivm lager etc.... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 19 november 2004 Author Report Share Posted 19 november 2004 thanks bibi Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 en heb je het al gedaan? die naald vervangen dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts