erik klijnsmit Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 beste hebdrik 67 . tegenwoordig zijn bijna alle cdspelers vanaf 350 goed genoeg om lekker van de muziek te kunnen genieten . dus koop er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Nou nou, gaan we weer lekker vanavond? Hendrik, Ik sluit me bij Erik aan, tot 1500 EURO maar soms ook daarboven zijn de verschillen tussen cd-spelers vaak erg klein. Probeer gewoon, bij voorkeur bij je thuis, eens wat merken binnen die prijsklasse uit en je komt vanzelf tot een goede keuze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:waar ik mee speel zeg ik niet . wat hij kostte zeg ik wel :325 euro . en dat is hij tienvoudig waard Gelukkig ben ik niet als enige een beetje arrogant bezig Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Natuurlijk heb je groot gelijk. Was een vlaag van verstandsverbijstering en bleek de bekende druppel te zijn. Ik had mijn posting al aangepast, omdat ik inzag dat dit niet kon. Dit is ook niet bedoeld als goedmakertje maar als oprecht excuus. Maak je niet druk, ik hoef niet zonodig bij jouw op bezoek te komen. Hierbij laat ik het maar Ik zou nooit iemand op zo'n manier openbaar bejegenen, maar ok, nu je spijt toont zie ik het als de bekende 'slip of the pen'. Je excuses aanvaard ik bij deze Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: niet arrogant eerlijk . moet jij ook eens worden Ik zie niet in wat promoten met eerlijkheid te maken heeft..... Misschien stel ik af en toe mijn mening wat bij, noem het maar fine-tunen na mijn eerste reactie, die meestal niet definitief is. Over mijn eigen reactie/mening denk ik naderhand nog na, sommigen zijn daarin heel resoluut, ik dus niet..... Zo zit ik in elkaar en je bent niet de eerste die het op deze manier benadert. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Thanx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door jopie: Jopie, ik ben niet haatdragend Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Jopie, ik ben niet haatdragend ik ook niet, vind alleen dat je water bij de wijn doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door jopie: ik ook niet, vind alleen dat je water bij de wijn doet. Bewust, omdat ik weet dat ik te ver gegaan ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door jopie: ik ook niet, vind alleen dat je water bij de wijn doet. Tis ook nooit goed bij jou he! Zo sus je de boel niet, eerder andersom Volgens mij zit jij hier volop van te genieten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Het begint hier wel een vrouwenclub te worden, vijf pagina's forum terwijl die arme Hendrik nog niet echt een antwoord op zijn vraag heeft gekregen. Mijn aanraders : Shanling CD-S100(550 euro) - speelt heerlijk analoog, goed loopwerk. C.E.C. CD3300(740 euro) - heb ik nog niet gehoord, CEC heeft wel een reputatie hoog te houden. Heart CD 6000 (814.54 euro) - speelt lekker, ik vond hem echter matig in de plaatsing van geluid Mijn advies zou zijn om eens goed in bepaalde prijscategorieen te luisteren. Wellicht ben je tevreden met een NAD-521 en bespaar zo'n 1100 euro. Of je merkt dat een speler van 1500 euro toch beperkingen heeft zodat je naar een hoger segment gaat. Succes ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door CyberScum:C.E.C. CD3300(740 euro) - heb ik nog niet gehoord, CEC heeft wel een reputatie hoog te houden. ... Succes ! Hier een wat leesbare link van de CEC http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_drive.htm en http://www.clofis.nl/nl/cec/CEC_CD-3300.pdf (voor de meeste hier denk ik ) Heeft iig genoeg aansluitopties voor en mooie DAC in de toekomst (eventueel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Voor 1250 Euro heb je een reference Tjoeb. Dit is een door Durob gemodificeerde Cd speler van Marantz. Hij heeft een 24/192 DAC en maakt gebruik van buizen. Ik heb hem nog niet beluisterd. Mijn broertje gaat deze speler binnenkort beoordelen omdat hij ook een andere speler wil. Volgens mijn dealer zou de reference Tjoeb niet al te veel verschil gaan maken met bijvoorbeeld mijn Electrocompaniet EMC1, die toch het viervoudige in aanschafprijs kost. Uiteraard zal de dealer geen negatieve verhalen houden over een door hun zelf gemodificeerde speler, maar ik ben erg benieuwd. Je zou deze speler in ieder geval ook eens kunnen beluisteren. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Volgens mijn dealer zou de reference Tjoeb niet al te veel verschil gaan maken met bijvoorbeeld mijn Electrocompaniet EMC1 Dat is vreemd . Toen ik onlangs in Eindhoven kwam vertelden ze me dat de Copland CDA-822 (2200 euro) toch wel al een stuk beter presteerde dan de Tjoeb. Ik denk dat je jouw EMC een beetje tekort doet. Over de 24/192 DAC, volgens mij zit ie ook in de CEC. De output stage van de CEC is LEF. Maar kijk vooral niet teveel naar componenten - uiteindelijk zijn het nog steeds onze oren die beslissend zouden moeten zijn. Een 47 labs .Shigaraki DAC heeft geen over-sampling, geen digitaal filter etc. Toch zou ik deze DAC verkiezen boven iedere CD-speler hier genoemd. Maar hij kost dan ook rond de 1350 (sorry Hendrik - maar er moet ook een loopwerk bij a raison van 2150 euro ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door CyberScum:[QB] Dat is vreemd . Toen ik onlangs in Eindhoven kwam vertelden ze me dat de Copland CDA-822 (2200 euro) toch wel al een stuk beter presteerde dan de Tjoeb. Ik denk dat je jouw EMC een beetje tekort doet. QB] Hij had het dan ook over de reference Tjoeb. De meest getweakte versie van de serie. Ik zal echter nog moeten vaststellen of hij inderdaad de kwaliteit van de EMC benadert. Mocht dit zo zijn dan hebben ze voor relatief weinig geld weer een knappe speler gebouwd. Maar horen is geloven natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Luister ook eens naar Atoll, echt de moeite waard en je houdt geld in je zak voor wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik wilde niet meer dan Hendrik informaren over de NS. Ik heb n.l. met al dat "geruzie" niks te maken. Volgens mij durft hij nou geen NS meer te kopen. Volgens mij durft hij zelfs niet meer op het forum te komen. Weer 7 pagina's gejanee wat is hier nou de bedoeling van...???? Informatief is het niet. Tenzij je het leuk vindt om met een rood hoofd geergerd achter je PC te zitten. Dit kan beter..... veeeeeeeeel beter.. Toevallig was ik vandaag bij iemand waar mijn broertje een powercable van overnam. Deze jongen vertelde me dat volgens hem dit forum een ramp is voor mensen die gewoon een stuk informatie willen (in feite de kernfunctie van een forum). Een simpele vraag ontaard al snel in gebakkelei van de forummers. Ik moet zeggen dat zo hier en daar de stelling van die jongen wel te onderschrijven valt. Ik probeer zelf altijd zo goed mogelijk het kaf van het koren te scheiden wat de geboden informatie alhier betreft. Af en toe vermaak ik me ook wel zeker om het gezever. Maar ik kan me voorstellen dat de niets vermoedende passant voor de eerste en laatste keer een vraag stelt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Wat ik van tjoeb heb gehoord kon mij helemaal niet boeien. Een gammel loopwerk, met een paar buizen..!! Erg sloom en weinig dynamisch. Het is mogelijk dat ze ondertussen beter zijn. Dus als je hiervoor kiest, luister dan eerst goed en voel ook aans aan de kast en knoppen of je het hier wel mee eens kunt zijn. Ik denk eerder aan een Marantz CD17 in de laatste uitvoering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Wat ik van tjoeb heb gehoord kon mij helemaal niet boeien. Een gammel loopwerk, met een paar buizen..!! Erg sloom en weinig dynamisch. Het is mogelijk dat ze ondertussen beter zijn. Dus als je hiervoor kiest, luister dan eerst goed en voel ook aans aan de kast en knoppen of je het hier wel mee eens kunt zijn. Ik denk eerder aan een Marantz CD17 in de laatste uitvoering. Klopt, dat is ook mijn grootste bezwaar tegen een dergelijke geupgrade speler. De interne electronica wordt aangepast maar de kwaliteit van het loopwerk en de verdere opbouw blijft toch in de wat goedkopere sfeer. Zeker een feit om mee te nemen in de overweging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door @: Een simpele vraag ontaard al snel in gebakkelei van de forummers. Ik moet zeggen dat zo hier en daar de stelling van die jongen wel te onderschrijven valt. Ik probeer zelf altijd zo goed mogelijk het kaf van het koren te scheiden wat de geboden informatie alhier betreft. Af en toe vermaak ik me ook wel zeker om het gezever. Maar ik kan me voorstellen dat de niets vermoedende passant voor de eerste en laatste keer een vraag stelt.... Diezelfde vraag gesteld op het andere forum werdt in ieder geval een stuk volwassener beantwoordt Oh...ik zie dat Hans daar al geantwoordt heeft, inderdaad is het daar(misschien)minder leuk maar voor de vraagsteller een stuk informatiever Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hendrik67 Posted 1 mei 2003 Author Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik wilde niet meer dan Hendrik informaren over de NS. Ik heb n.l. met al dat "geruzie" niks te maken. Volgens mij durft hij nou geen NS meer te kopen. Volgens mij durft hij zelfs niet meer op het forum te komen. Weer 7 pagina's gejanee wat is hier nou de bedoeling van...???? Informatief is het niet. Tenzij je het leuk vindt om met een rood hoofd geergerd achter je PC te zitten. Dit kan beter..... veeeeeeeeel beter.. Ik moet zeggen dat ik bijzonder heb genoten van alle reacties en discussies en dat is dan gelijk al een groot verschil met het andere forum. Zeker ook bruikbare feedback al leuke kontakten opgedaan. Nogmaals bedankt en als ik wat anders ga luisteren/kopen/heb gekocht, dan horen jullie het allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts