Jump to content

Wat is de beste cd speler tot 1500 euro?

Hendrik67
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Hendrik67:

Ik moet zeggen dat ik bijzonder heb genoten van alle reacties en discussies en dat is dan gelijk al een groot verschil met het andere forum. Zeker ook bruikbare feedback al leuke kontakten opgedaan. Nogmaals bedankt en als ik wat anders ga luisteren/kopen/heb gekocht, dan horen jullie het allemaal!

Hendrik mag blijven, iemand met zoveel geduld kunnen we Hear wel gebruiken.

:):)

Geplaatst door Henrie:

Idd. De meeste nieuwelingen zouden hard weggerend zijn     :D

Hmmm. Ik zit nog niet zo lang op dit forum, vanaf begin januari. Maar ik heb nog nooit overwogen weg te rennen, ook al was het mij vanaf het begin duidelijk dat er af en toe flink met modder naar elkaar werd gesmeten.

Ik erger mij daar wel eens aan, maar ik moet er ook wel eens om glimlachen.

Hoofdzaak blijft voor mij echter dat ik meer te weten kom over mijn vrij nieuwe hobby audio, antwoord krijg op mijn vragen en iemand anders zo mogelijk wijzer kan maken.

Het laatste, anderen van tips, antwoorden en adviezen voorzien lukt nog wat minder. Maar ja, ik kom natuurlijk ook nog maar net kijken in audioland. Het eerste lukt tot nu toe aardig, anders had ik waarschijnlijk nooit (om maar eens een voorbeeld te noemen) van Northstar gehoord, nu vermoed ik in elk geval dat het wel een aardig loopwerkje dan wel DAC is, zij het niet boven alle twijfel verheven. Mijn nieuwsgiergiheid ten aanzien van Northstar is in elk geval wel gewekt, ondanks de af en toe erg aanstellerige loftuitingen.

Manus

Geplaatst door Manus:

Hmmm. Ik zit nog niet zo lang op dit forum, vanaf begin januari. Maar ik heb nog nooit overwogen weg te rennen, ook al was het mij vanaf het begin duidelijk dat er af en toe flink met modder naar elkaar werd gesmeten.

Ik erger mij daar wel eens aan, maar ik moet er ook wel eens om glimlachen.

Hoofdzaak blijft voor mij echter dat ik meer te weten kom over mijn vrij nieuwe hobby audio, antwoord krijg op mijn vragen en iemand anders zo mogelijk wijzer kan maken.

Het laatste, anderen van tips, antwoorden en adviezen voorzien lukt nog wat minder. Maar ja, ik kom natuurlijk ook nog meer net kijken in audioland. Het eerste lukt tot nu toe aardig, anders had ik waarschijnlijk nooit (om maar eens een voorbeeld te noemen) van Northstar gehoord, nu vermoed ik in elk geval dat het wel een aardig loopwerkje dan wel DAC is, zij het niet boven alle twijfel verheven. Mijn nieuwsgiergiheid ten aanzien van Northstar is in elk geval wel gewerkt, ondanks de af en toe erg aanstellerige loftuitingen.

Manus

Ja, ik zou 'm ook wel een keer willen horen. En dan natuurlijk het liefst op een bekende set (lees: de mijne) maar dat zal waarschijnlijk wat lastig gaan. Ik heb niet echt veel ruimt voor mensen voor een luistersessie. Ik zou 'm dan graag eens vergelijken met mijn budget-spelertje (Denon DCD-635). Ik verwacht wel verschil, maar niet zodanig dat ik er (op dit moment althans) zoveel geld voorover zou hebben. Afgezien van het feit dat ik dat geld ook gewoonweg niet heb ;):D

Geplaatst door Manus:

Maar ik heb nog nooit overwogen weg te rennen

Manus

heeft ook geen zin ... je komt toch weer terug hier ;):P

Geplaatst door John:

heeft ook geen zin ... je komt toch weer terug hier    ;)    :P

Echt waar?

Manus

Hans van Liempd: Wat ik van tjoeb heb gehoord kon mij helemaal niet boeien. Een gammel loopwerk, met een paar buizen..!!

Erg sloom en weinig dynamisch. Het is mogelijk dat ze ondertussen beter zijn. Dus als je hiervoor kiest, luister dan eerst goed en voel ook aans aan de kast en knoppen of je het hier wel mee eens kunt zijn.

Ik denk eerder aan een Marantz CD17 in de laatste uitvoering.

Het blijft natuurlijk altijd een prijs & kwaliteit verhaal. De Marantz CD4000 die als basis voor de Tjoeb is gebruikt is goedkoper dan de CD17, zodat het logisch is dat een CD17 kwalitatief beter is uitgevoerd.

Natuurlijk zijn ook een Copland en EC (of een Krell, ML etc.) beter, maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan.....

Verder blijft het een kwestie van je eigen oren gebruiken. Ga eens naar de winkel en laat ze die spelers maar naast elkaar zetten. Neem ook je eigen speler mee en je kunt een goede vergelijking maken.

Geplaatst door Nederbelg:

Verder blijft het een kwestie van je eigen oren gebruiken. Ga eens naar de winkel en laat ze die spelers maar naast elkaar zetten. Neem ook je eigen speler mee en je kunt een goede vergelijking maken.

Nog beter is het die speler mee naar huis nemen om te vergelijken, je wilt tenslotte weten wat ie in je eigen set doet :rolleyes:;)

En die van je eigen oren gebruiken die houden we erin ;)

Geplaatst door Nederbelg:

Mee eens, je eigen oren gebruiken! Maar je moet toch ergens beginnen met orienteren. Hear dus ;)

Nu is het probleem dat bij de betere CD speler van vandaag de dag, het verschil niet meteen zo duidelijk is. Het kost best wel enige dagen om het verschil duidelijk te krijgen en welke je gehoormatig het beste bevalt. Dat kun je toch het beste thuis op je eigen set en met je eigen CD's doen.

Echte tips kan ik je niet geven. Daarvoor heb ik de laatste tijd te weinig verschillende CD spelers echt op mijn gemak objectief kunnen beluisteren.

Geplaatst door [[Game]]:

een cd splere is welhet laatste waar ik me op zou concentreren. liever luidsprekers.

Over deze opmerking zijn echt al heel erg veel discussies gegaan. Vanaf vandaag heb ik het gevoel dat ik een duit in het zakje kan doen wat betreft deze discussie. En dat doe ik dan ook maar, ook al is de topic er misschien wat minder geschikt voor.

Omdat mijn oude luidsprekers heel erg snel verkocht waren en ik een paar dagen moet wachten voor er een paar tijdelijke PP Kings bij mij thuis staan, speel ik met Sharp speakers. Jawel, Sharp speakers uit een midiset van 1996 die 339 gulden heeft gekost. Duidelijk veel mindere speakers als ik gewend was. Maar ik heb ze eens leuk opgesteld en wat denk je, het maakt muziek. Niet zo verkeerd ook. Duidelijk beter te pruimen dan het geluid waar ik naar luisterde toen ik mijn dure maar slechte CD speler nog had. Het schoot mij vandaag dus vaak door het hoofd dat de bron toch wel echt het belangerijkste is.

Nou is deze opmerking wat mij betreft niet bedoeld om de zoveelste discussie hierover te ontlokken maar gewoon omdat ik kwijt wil dat ik het zo ervaar.

Geplaatst door Puur:

Over deze opmerking zijn echt al heel erg veel discussies gegaan. Vanaf vandaag heb ik het gevoel dat ik een duit in het zakje kan doen wat betreft deze discussie. En dat doe ik dan ook maar, ook al is de topic er misschien wat minder geschikt voor.

Omdat mijn oude luidsprekers heel erg snel verkocht waren en ik een paar dagen moet wachten voor er een paar tijdelijke PP Kings bij mij thuis staan, speel ik met Sharp speakers. Jawel, Sharp speakers uit een midiset van 1996 die 339 gulden heeft gekost. Duidelijk veel mindere speakers als ik gewend was. Maar ik heb ze eens leuk opgesteld en wat denk je, het maakt muziek. Niet zo verkeerd ook. Duidelijk beter te pruimen dan het geluid waar ik naar luisterde toen ik mijn dure maar slechte CD speler nog had. Het schoot mij vandaag dus vaak door het hoofd dat de bron toch wel echt het belangerijkste is.

Nou is deze opmerking wat mij betreft niet bedoeld om de zoveelste discussie hierover te ontlokken maar gewoon omdat ik kwijt wil dat ik het zo ervaar.

Volgens mij is elk component (van bron tot LS incl kabels en netsnoeren) even belangrijk. Zie het als een rivier. Daar waar het "smaller" wordt krijg je problemen (zonder er een discussie van te maken ;) ). Nu is het wel zo dat de meeste luidsprekers (ook die van Sharp of zelfs Marquant) goeie "aanvoer" heel goed kunnen waarderen en beter spelen dan gedacht.

Geplaatst door [[Game]]:

misschien, maar toch heb ik het idee dat "de zwakste schakel bepaald de maximale kracht"-vergelijking niet op gaat.

ieder zijn eigen ervaringen.

Ik heb het 3 x moeten lezen voordat ik erachter kwam dat bovenstaand de bedoeling is eek.gif;). Idd, ieder zijn eigen ervaring.

Geplaatst door Sodejuu:

Ik heb het 3 x moeten lezen voordat ik erachter kwam dat bovenstaand de bedoeling is   eek.gif   ;). Idd, ieder zijn eigen ervaring.

En dan heb je het grammaticaal ook nog eens fout (net als Game trouwens ;) )

misschien, maar toch heb ik het idee dat "de zwakste schakel bepaalt de maximale kracht"-vergelijking niet op gaat.

Geplaatst door Sodejuu:

Bedankt, maar mij gaat het meer om de essentie dan om een "T" of een "D"    :D     ;) Ik gooi tie ledters ook aldtijt toor elkaar    :P

Ach so... :D

Ik begreep die zin van Game eerst ook niet. Ik begreep 'm pas toen jij 'm had ontcijferd. Toen moest ik natuurlijk ff de puntjes op de i zetten :)

Geplaatst door Puur:

Het komt gooooeeeeed.....

"MEN" begint het te begrijpen.... :D

haha,

bepaald / bepaalt :rolleyes:

wat ik probeerde te zeggen:

als je een ketting van stalen ringen hebt, en je vervangt een ring door een ring van touw, dat de maximale kracht van die ketting dan die van de touw is.

Zo letterlijk is het met audio niet. DWZ een klote cdspeler, betekent niet dat een betere luidsprekr zich helemaal niet zal uiten.

duidelijk zo toch?? confused.gif:)

game.

vandaag ff dezefde cd en plaat vergeleken.

romantic warior van rtf.

cdspeler: cd3 van cambridge audio

platenspler thorens dt160 met dual element.

winnaar plaat!

dit terwijl de pickup erg oud en nooit nagekeken is...

vooral helederder, rustiger en dynamischer(echt waar!) geluid.

game cool.gif:)

Geplaatst door Ome Henk:

Daarom heb ik een platenspeler     :D

En daar draai jij CD's op af confused.gif

Volgens mij zoekt Hendrik geen CD speler om vinyl op af te spelen.

Hmmmm...., ik behoor duidelijk niet tot "MEN" geloof ik.

:D:P

Geplaatst door Ome Henk:

'T is maar net wat voor soort touw je neemt   :D Die vlieger gaat niet op Game   :rolleyes:

Idd... De ketting is zo sterk als z'n zwakste schakel en dat hoeft echt niet het touw te zijn...

jezus! ;)

ik dacht een stuk touw is een prima metafoor voor de zwakste schakel, gaanze beginnen over touw dat eventueel sterker is dan ijzer....

okee, speciaal voor jullie :D . touw vervangen door touw dat minder sterk is dan ijzer.

tja. Ik zie het denk ik toch maar zo:

alles is belangrijk. ook de bron.

maar bepaal met je eigen oren of je verbetering hoort.