Jump to content

marantz pm 14mk11 ki

Heinrich
 Share

Recommended Posts

Ik heb de marantz pm 17 ki.

Ik ben zeer gecharmeerd van het geluid en met name het midden gebied en het hoog spreken mij erg aan.

Toch was ik nog niet 100% tevreden want ik vond dat het laag toch iets meer benadrukt moest worden.

Dus ik dacht gelijk aan zijn grotere broer hopend op de zelfde klankkleur alleen een beter en steveiger laag.

Ik heb toen een 2de hands pm14mk11 ki op de kop kunnen tikken.

In eerste instantie klonk hij ook beter. Er was een beter en strakker laag (al draai ik evengoed de bas knop nog iets naar links). Het hoog was iets ingetogener(wat ik wel jammer vind) en het midden is mooi.

Maar toch mis ik iets. Het lijkt wel of de muziek niet tot leven komt.

Het is netjes ,te rustig ik weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken maar het is in ieder geval zo dat ik nu weer met de pm17ki speel en dit toch (op dit moment ) prettiger vind klinken. Het lijkt wel of het met de pm 17ki beter van de speakers loskomt.

Bv een stem staat meer voor je gezicht.

Misschien dat de pm14 beter tot zijn recht komt bij andere luidsprekers of verdient ie een andere bekabeling

Ik draai momenteel op de b&w dm12 dat zijn al wat oudere boxen.

Kan iemand zich herkennen in dit verhaal of komt het omdat ik verkouden ben.

Groetjes Erik

Hey,

doordat het komt omdat je verkouden bent lijkt me stug hoor, ik herken wel je probleem omdat ik sinds kort ook een andere versterker heb gekocht tweede-hands.

Deze klinkt tegenover mijn oude versterker toch minder open en direkt, in stereo ben ik er wel op voorruit gegaan. Maar toch kan het klankbeeld me toch nog niet echt boeien. Heb al verschillende interlinks uitgeprobeerd maar nog geen direct resultaat waargenomen.

Mijn boxen zijn nu ook weer niet van een zoodanige kwaliteit, maar of dat nu zo erg het geluidsbeeld bepaald kan ik niet zeggen. Heb de klank van de versterker via een koptelefoon waargenomen en kan rustig stellen dat hij net zo klinkt als via mijn boxen, en om nou gelijk dan andere boxen aan te schaffen :rolleyes:

mvrg Theo.

Het is zeker wennen als je een ander compenent in je installatie opneemt, zeker als je al geruime tijd je versterker in bezit hebt. Maar ik kan voorals nog niet echt wennen aan het geluid. ik gun hem de kans om er met andere oren naar te luisteren en niet te veel vergelijken maken met me oude versterker.