appie Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Ik ben ik het bezit van een Harman/Kardon 8500 receiver. Vermogen aam 8 ohm 2x 125 watt en 5 x 110 watt. Ik wil mijn huidige speakers vervangen door (tweedehands) Martin Logan elctrostaten. Kan iemand mij zeggen of ik problemen krijg met het aansturen van deze speakers in combinatie met de HK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gent Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Appie Elektrostaten hebben de reputatie een nogal grillige impedantiekarakteristiek te vertonen. Om jouw vraag te beantwoorden zou je ook de vermogens moeten vermelden bij 4 en 2 Ohm. Als het vermogen steeds verdubbelt (of er toch in de buurt komt) dan zal ie de ML's wel aankunnen, zoniet dan moet je oppassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 17 november 2004 Report Share Posted 17 november 2004 ik heb hier een pioneer receiver staan, en daar hangen twee zelfbouw elektrostaten aan. deze esl's heb ik verder niet gecorrigeerd (impedantie) en die pioneer levert toch een 80 Watt aan 8 Ohm maar bij een redelijk volume schiet hij toch in de protection mode. en dat is al meerdere keren gebeurt, en nog steeds niks stuk dus.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2004 Report Share Posted 17 november 2004 ik heb hier een pioneer receiver staan, en daar hangen twee zelfbouw elektrostaten aan.deze esl's heb ik verder niet gecorrigeerd (impedantie) en die pioneer levert toch een 80 Watt aan 8 Ohm maar bij een redelijk volume schiet hij toch in de protection mode. en dat is al meerdere keren gebeurt, en nog steeds niks stuk dus.... Zit die 'protection mode' er toch niet voor niks op dus... De vraag is ook voor jou vooral: hoeveel vermogen levert je versterker bij 4 en 2 Ohm... Als dat nauwelijks meer is dan bij 8Ohm, is het niet zo vreemd dat ie in de beveiliging schiet, want een elektrostaat kan een erg lage impedantie krijgen bij (vaak) hoge frequenties. Kan best zijn dat je versterker de lage frequenties best goed aankan, maar dat de hoge frequenties 'm de das om doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 17 november 2004 Report Share Posted 17 november 2004 ja klopt, maar ik heb op dit moment mn zelfbouw sub even aan mn ander pioneer versterker hangen (A333) en die kan wel 4 Ohm speakers hebben... dus als die af is gaan mn esl ook weer aan mn A333 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie Posted 20 november 2004 Author Report Share Posted 20 november 2004 Bedankt voor jullie reacties. Ik heb echter geen idee van het vermogen aan 4 en 2 ohm en kan dit ook niet in de gebruiksaanwijzing vinden. Weet iemand dit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts