Jump to content

Marantz voor/eindversterker AV-9000 en MM-9000

Rick
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!!!

Kan iemand mij misschien zijn ervaringen mededelen over de Marantz AV-9000 voorversterker en de Marantz MM-9000???(Eind)

Ik ben echt een ware leek op dit gebied, echter heb ik na al die jaren wel eindelijk door dat een midisetje van Sony geen voldoening meer geeft en mijn oren om betere kwaliteit schreeuwen.

Graag jullie bevindingen of andere aanbevelingen voor een mooie maar toch betaalbare set....

Alvast bedankt voor jullie reacties....Rick..

Hoi,

Ik gebruik deze set nu een maandje of twee en ik ben zwaar onder de indruk! Veel beter dan welke av reciever dan ook (mogelijk de topper van Denon is wat beter in surround).

Wil je een mooie av versterker met een goed audio geluid, check deze.

Nadeel: geen 6.1

Veel succes met shoppen,

Henk

Dag Rick,

Ik kan je helaas niks vertellen over de Marantz set.

Wat ik wel kan is je vertellen dat ook ik op zoek ben naar een nieuwe set (+/- f 10.000,-). Ik ben nu al een aantal weken aan het surfen op zoek naar de tweedehands koopjes, maar ik weet - net als jij vermoed ik - niet precies wat nu juist die koopjes zijn, wat de pareltjes tussen de steenkolen zijn.

Ik zou hier graag wat meer inzicht in krijgen.

Kan iemand vertellen hoe ik dat het beste kan doen, naast veel luisteren en tijdschrifjes neuzen? is er misschien een goed site met deugdelijke resenties? Of is er iemand die zegt: don't look no further, this is the system for just fl. 7.000-10.000

Alvast bedankt, Kees

Guest Jeroen Leeflang

De Denon AVC-A1SE (9000,00) is een hele goede geintegreerde AV versterker. Hij is 7 kanaals (7x150W,8Ohm.bla bla) DD/DTS-ES en software upgradeble. Heeft ook een hele goede stereo weergave en ik denk dat het een hele goede tegenstander vand e Marantz set is. Nadeel van de Marantz set is geen 7 kanaals en hogere kosten door 5 extra interconnects tussen voor en eind versterker. Dit gaat toch al snel 5x 150,00

Guest schri607

beste rick,

de door jou aangegeven set is een absolute must voor als je ook veel waarde hecht aan

je cd weergave.

ik heb zelf de 'integraded' versie in huis, vanuit de premium serie; de marantz sr14

hier zit veel (mischien wel heeeeel

erg veel) techniek, gadgets en goodies in verwerkt welke je ook terug vindt in de av/mm-9000 combinatie.

de sr 14 is voor mij de beste av receiver

en de voor eind combinatie zal hier niet veel voor onder doen, wel aub aan laten staan !

( zie topic laat je het aan of zet je het uit van michael brusse )

gr. ron

Beste Jeroen,

Kan jij me precies uitleggen wat die interconnects precies inhouden voor de Marantz set.

Ik heb nog niemand over gehoord.

Nog steeds iedereen bedankt voor de reacties en laat maar komen.

Thanx....Rick

Guest Jeroen Leeflang

De Marantz bestaat uit twee componenten, namelijk een voor en een eindversterker. Tussen de voor en eindversterker moeten kabels (interconnects). Bij een ge

• 2 weeks later...
Guest merksteijn

Hallo Rick,

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het MARANTZ systeem voortreffelijk is opgebouwd en dito klinkt.

Kom jezelf eens overtuigen op de HiFi Video Show Overijssel. Zie voor meer informatie onder de rubriek Events.

Met vriendelijke groet,

Merksteijn beeld & geluid

Theo Buitink.

Geweldig allemaal al die reacties..

Nix dan lof over de Marantzset, dat belooft wat...

Ik ga het zeker als ik tijd heb uitproberen, ik moet zeggen ik ben nog even verder aan het rondneuzen en het valt me op dat iedereen hem goed aanbeveelt en dat weinig merken op de zelfde prijs-kwaliteitsverhoudingen zitten.

Keep it coming, zou ik maar zeggen en de groeten.

Rick..

• 18 years later...

Hallo ..

Heb een mooie AV9000 receiver van Marantz,speakers zijn surround van JBL260/230  maarrr..zoek nog een goede eindversterker daar de AV9000 niet geïntegreerd is..heb mijn keuze laten vallen op de MM9000 eindversterker van Marantz..maar die is qua vermogen denk ik toch een beetje te zwaar..iemand een.goede suggestie bv Denon?..hoor graag

Denon en Marantz komen uit de zelfde fabriek en delen het zelfde binnenwerk. 

Als het om surround receivers gaat zou ik eerder kiezen voor Yamaha. Juist in stereo weergave laten die de Marantz en Denons ver achter zich. 

Mogelijk daar eens kijken wat er kan. 

Verder is NAD ook niet verkeert om eens te beluisteren.