Frank K. Posted 17 november 2004 Report Share Posted 17 november 2004 het is net wat je mooi vind ik heb het wel gehad met eroica Hoi Berend, ik geloof dat je een iets andere speler hebt dan mij. Die dan ook een mooier element verdient. Ik vind de combinatie met mijn Thorens een zeer mooie al zeg ik het zelf. Groet: Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 17 november 2004 Author Report Share Posted 17 november 2004 het is net wat je mooi vind ik heb het wel gehad met eroica Hoi Berend, ik geloof dat je een iets andere speler hebt dan mij. Die dan ook een mooier element verdient. Ik vind de combinatie met mijn Thorens een zeer mooie al zeg ik het zelf. Groet: Frank Als Berend de situatie eventjes uitgelegd had, hadden we geweten dat het geen vergelijk is. Berend draait tegenwoordig met een JA element... Die is echter kapot en nu draait hij tijdelijk weer met zijn eroica. Gek he, dat die minder is. De JA is ook minstens acht keer zo duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 17 november 2004 Report Share Posted 17 november 2004 Maar tot er uiteindelijk eens een andere speler komt, ben ik meer dan tevreden met mijn Eroica/Thorens combinatie. Geef het element even de tijd om in te spelen (Henk had het over ca. 200 uur) en je zult versteld staan. Helemaal in een SME. Veel plezier. Jammer dat je er volgende week niet bent in Sneek. Was wel benieuwd naar jouw reaktie. Zoals het er nu naar uitziet, ben ik er dan wel. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 Zo'n MC stand geeft meestal een afsluitimpedantie van 100Ω. Dat is voor een Eroica precies goed. Een Benz ziet echter liever een veel hogere waarde. Ik denk dat het daarom wel goed zal gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 het is net wat je mooi vind ik heb het wel gehad met eroica Hoi Berend, ik geloof dat je een iets andere speler hebt dan mij. Die dan ook een mooier element verdient. Ik vind de combinatie met mijn Thorens een zeer mooie al zeg ik het zelf. Groet: Frank Als Berend de situatie eventjes uitgelegd had, hadden we geweten dat het geen vergelijk is. Berend draait tegenwoordig met een JA element... Die is echter kapot en nu draait hij tijdelijk weer met zijn eroica. Gek he, dat die minder is. De JA is ook minstens acht keer zo duur ik draai toevallig niet met een eroica hoe kom je er bij want mijn element is helemaal niet stuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 18 november 2004 Author Report Share Posted 18 november 2004 het is net wat je mooi vind ik heb het wel gehad met eroica Hoi Berend, ik geloof dat je een iets andere speler hebt dan mij. Die dan ook een mooier element verdient. Ik vind de combinatie met mijn Thorens een zeer mooie al zeg ik het zelf. Groet: Frank Als Berend de situatie eventjes uitgelegd had, hadden we geweten dat het geen vergelijk is. Berend draait tegenwoordig met een JA element... Die is echter kapot en nu draait hij tijdelijk weer met zijn eroica. Gek he, dat die minder is. De JA is ook minstens acht keer zo duur ik draai toevallig niet met een eroica hoe kom je er bij want mijn element is helemaal niet stuk Ik had toevallig het een en ander opgevangen van bepaalde personen die jou schijnen te kennen Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 het is net wat je mooi vind ik heb het wel gehad met eroica Hoi Berend, ik geloof dat je een iets andere speler hebt dan mij. Die dan ook een mooier element verdient. Ik vind de combinatie met mijn Thorens een zeer mooie al zeg ik het zelf. Groet: Frank Als Berend de situatie eventjes uitgelegd had, hadden we geweten dat het geen vergelijk is. Berend draait tegenwoordig met een JA element... Die is echter kapot en nu draait hij tijdelijk weer met zijn eroica. Gek he, dat die minder is. De JA is ook minstens acht keer zo duur ik draai toevallig niet met een eroica hoe kom je er bij want mijn element is helemaal niet stuk Ik had toevallig het een en ander opgevangen van bepaalde personen die jou schijnen te kennen Oeps, niet van mij Berend. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 Is het echt zo belangrijk dat een phono pre veel afstel mogelijkheden heeft? Een MM/MC knop is toch eigelijk al voldoende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 'T is net als niet goed passende kistjes Je kunt erop lopen, maar comfortabel is anders. Ook dat kun je horen Dat geldt voor alle schoenen, dus dit is een slecht voorbeeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 'T is net als niet goed passende kistjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 'T is net als niet goed passende kistjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 Een stilstaande klok geeft de juiste tijd aan (als je op het goede moment kijkt). Een voorversterker hoeft helemaal gaan instelmogelijkheden te hebben als hij precies goed is voor je element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 Mijn clear audio basic heeft alleen een MC/MM knop en verder nix, volgens het boekje stelt de pre zelf de waarde in voor het element. Toen ik Henk zag was ik wel wat moe en vies ik kwam net bij Waldrock vandaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 november 2004 Report Share Posted 18 november 2004 Toen ik Henk zag was ik wel wat moe en vies ik kwam net bij Waldrock vandaan Haha... Heeft hij je niet eens een lekkere warme douche aangeboden, of was het niet zo erg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Mijn clear audio basic heeft alleen een MC/MM knop en verder nix, volgens het boekje stelt de pre zelf de waarde in voor het element. Dat doet hij natuurlijk niet. Gelukkig maar. In die ClearAudio zit hetzelfde circuit als in de ProJect Phonobox, iets wat Acti-Damp heet. Het behoort in de categorie "nutteloze dingen die we toch maar doen om een zweempje van uniekheid op te wekken". Het enige voordeel is potentieel een wat betere signaal-ruisverhouding voor MM. Voor MC is je ingangsimpedantie gewoon 100 Ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Maar ondanks dat klinkt ie toch een behoorlijk stuk mooier dan de Pro-Ject phonobox die ik hiervoor had. Zal dan wel aan de componenten keus liggen. En of ie nu wel of niet automatisch de waarden aanpast, met mijn Goldring doet ie het erg mooi. En daar gaat het toch om?!? Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 het is net wat je mooi vind ik heb het wel gehad met eroica Hoi Berend, ik geloof dat je een iets andere speler hebt dan mij. Die dan ook een mooier element verdient. Ik vind de combinatie met mijn Thorens een zeer mooie al zeg ik het zelf. Groet: Frank Als Berend de situatie eventjes uitgelegd had, hadden we geweten dat het geen vergelijk is. Berend draait tegenwoordig met een JA element... Die is echter kapot en nu draait hij tijdelijk weer met zijn eroica. Gek he, dat die minder is. De JA is ook minstens acht keer zo duur ik draai toevallig niet met een eroica hoe kom je er bij want mijn element is helemaal niet stuk Ik had toevallig het een en ander opgevangen van bepaalde personen die jou schijnen te kennen dan ben je verkeerd ingelicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 19 november 2004 Author Report Share Posted 19 november 2004 het is net wat je mooi vind ik heb het wel gehad met eroica Hoi Berend, ik geloof dat je een iets andere speler hebt dan mij. Die dan ook een mooier element verdient. Ik vind de combinatie met mijn Thorens een zeer mooie al zeg ik het zelf. Groet: Frank Als Berend de situatie eventjes uitgelegd had, hadden we geweten dat het geen vergelijk is. Berend draait tegenwoordig met een JA element... Die is echter kapot en nu draait hij tijdelijk weer met zijn eroica. Gek he, dat die minder is. De JA is ook minstens acht keer zo duur ik draai toevallig niet met een eroica hoe kom je er bij want mijn element is helemaal niet stuk Ik had toevallig het een en ander opgevangen van bepaalde personen die jou schijnen te kennen dan ben je verkeerd ingelicht Nu mijn inlichtingen onjuist blijken, zou ik je willen verzoeken om alsnog je statement toe te lichten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 En dat er nog 3 mensen in mijn auto aan het wacht waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 20 november 2004 Author Report Share Posted 20 november 2004 Nu mijn inlichtingen onjuist blijken, zou ik je willen verzoeken om alsnog je statement toe te ligten Een totale verstandsverbijstering... Nee, niet permanent. Tijdelijk. Zeer tijdelijk. Minuutje of twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts