Guest TuurV Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Hallo, Ik heb onlangs een set Tannoy Revolution R2's aangeschaft, maar ben wat minder tevreden over het geluid onderin. De bassen blijven wat achter wanneer het geluid niet al te hard staat. Wanneer je ze de sporen geeft wil het wel, maar bij lage volumes moet je al gauw grijpen naar het uitsturen van extra bas of Loudness. Nu heb ik gelezen dat het mogelijk is om de boxen te vullen met zandzakken of loodkorrels wat de performance ten goede komt in dit kader. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zo ja, hoe start je deze operatie (en hoe maak je 'm af! (ook niet onbelangrijk)) Eerlijk is eerlijk, er staat niet al te veel bijzonders achter de set, nl. de studentikoze Akai am-32 en aan de bekabeling schort ook het e.e.a. maar uiteindelijk hebben mijn andere Tannoy's (Mercury MK-II) er geen last van. verigens ben ik verder enorm tevreden over de R2's en vallen de oudere Mercuries in het niet. Wie heeft er suggesties of ideeen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B. Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 beste TuurV, wat is onlangs, eerst goed in laten spelen op een beetje nivo(ook leuk voor de buren) daarna opnieuw beoordelen. groet ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Hallo TuurV, Leuk dat je deze vraag stelt, aangezien ik zelf ook met het idee loop te spelen om mijn R2's met zand te vullen. Aan de achterzijde van de Tannoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Hallo TuurV, Vul 't compartiment onderin te R2's met zogenaams schelpenzand. Dit kun je voor 'n paar gulden kopen bij een dierenwinkel. Dit wordt ook vaak gebruikt als goedkoper alternatief voor loodkorrels in luidskprekerstands. Natuurlijk draagt de Akai versterker niet echt een postief steentje bij,maar ok. Bovendien is 't een must dat de speakers op spike staan. Succes, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Beste TuurV, Voorlopig zou ik maar even niets doen, want als je wel iets doet moet je het misschien later weer ongedaan maken. Je krijgt een strakkere bas met meer definitie. Pas zand je weet wel van dat kanarie-zand bij een dierenzaak te koop voor weinig, het moet wel kurkdroog zijn. Plastic dopje aan de achterkant eraf halen en vullen eerst een beetje bij beide luidsprekers dan ermee spelen , dan wel of niet meer bijvullen tot het voor jou goed klinkt , dopjes erweer in en klaar is kees. Je kunt ook loodkorrels toevoegen of alleen gebruiken het effect is groter maar kost ook meer geld. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Beste TuurV, PS ik ben nog iets vergeten, je luidsprekers kunnen nog veel beter klinken en ook op lage niveau's meer definitie geven met een betere versterker. Maar mogelijkerwijs wist je dit al. Maar het verschil is best groot. Gr. Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 HAllo TuurV, Ik ben 't (wederom) helemaal eens met Haudio. Ook je Akai- versterker draagt niet echt een positef steentje bij aan 't eindresultaat. Ik kan natuurlijk niet oordelen over je financiele mogelijkheden, maar voor weinig geld kun je de prestaties van de R2's beter uit de verf laten komen. Probeer bijv. een Cyrus 2 of 1 versterker te bemachtigen. Dit zijn zeer muzikale versterkers die je regelmatig 2e hands tegen komt bij diverse winkels voor een bedrag tussen de 350,- en 750,-. Succes, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TuurV Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Originally posted by Alco:HAllo TuurV, Beste Alco, Allereerst dank voor je reactie. Ik ben op dit moment me enigszins weer aan het verdiepen in de aanschaf van een nieuwe versterker en CD-speler. Zit te denken aan de NAD C370 (amp) en de NAD C540 (cd speler). Jij hebt het over Cyrus apparatuur. Heb jij en/of iemand anders ervaring met deze NAD apparaten en hoe zou jij ze afzetten tegen de door jou genoemde Cyrus app. Of heeft iemand een suggestie wat je het beste kopen kunt tussen de 2500 en 3000 pietermannen? Wederom dank voor jullie bijdrage! Groeten TuurV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Hallo TuurV, NAD maakt ook zondermeer goede apparatuur voor een zeer betaalbare prijs. Ik heb bijvoorbeeld ooit de NAD 3020 en een paar jaar geleden de NAD-310 versterker gehad. In die prijsklasse heb ik nog niks beters gehoord. (Rotel komt dichtbij) De Cyrus versterkers die ik aanraade zijn 2e hands nog vaak te verkijgen. Ik denk dat je in jouw geval dan toch beter voor NAD kunt gaan, aangezien in veel zaken zowel NAD als de Tannoy R2's wordt verkocht. Op die manier kun je ze direkt beluisteren. Persoonlijk zou ik toch net iets liever voor een 2e hands Cyrus gaan,maar dat is slechts mijn mening. De veiligste weg is om gewoon een nieuwe NAD set te beluisteren in combinatie met de R2's. Zelf heb ik in 13 jaar tijd ongeveer evenzoveel versterkers in huis gehad. Nu draai ik met Naim. Op de Naim na, vond ik tot nu toe de Cyrus 't best! (heb ook Accuphase en Van Medevoort gehad) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts