Jump to content

vervanger voor Monacor midbass

Paul Jenner
 Share

Recommended Posts

Als we deze discussie nou es kort samenvatten, dan zou ik willen opmerken, als ouwe dinges, dat het uiterlijk van een driver tegenwoordig belangrijker schijnt te zijn dan dat, wat ie presteerd.

Als ik een kruiwagen filteronderdelen aan zo'n ding moet hangen om dat ding in "de rails" te krijgen, is het voor mij een waardeloos produkt. punt

En mijn KEPs doen het prima zonder die overbodige rommel. :cool2:

Waar haal ik anderen met hun ervaring aan of praat ik ander na? En waarom ben je er zo van overtuigd dat ik niet met moderne speakers aan de slag geweest ben? Nogal een snibbige en denigrerende opstelling :angry:

Het enige wat ik aangaf was dat ze mij niet bevallen en dan kom jij met zo'n opmerking. Zit je soms iets dwars ofzo? Of mag dat niet van jou?

Ik ben er zo van overtuigd omdat, als je zelf serieus aan de slag zou zijn geweest met moderne drivers met stijve conussen, je er net als ik achter zou komen dat die drivers je zeker zoveel kunnen bieden aan geluidskwaliteit als die waar jij momenteel de voorkeur aan geeft. De tegennatuurlijke en vermoeiende frisheid van sommige metalen conussen is gewoon een gebrek aan kwaliteit van onderhavige driver of van onjuiste filtering. Het is in die zin dus zeker niet denigrerend bedoeld, omdat ik jouw technische kennis en kunde ruim voldoende acht om het optimale uit dergelijke drivers te halen. Wel een beetje snibbig, omdat je wel beter weet en dat bevestig je ook want je geeft blijk dat je het eigenlijk helemaal met me eens bent.

Als ik een kruiwagen filteronderdelen aan zo'n ding moet hangen om dat ding in "de rails" te krijgen, is het voor mij een waardeloos produkt. punt

En mijn KEPs doen het prima zonder die overbodige rommel. :cool2:

Sietse, ik vind dat een eenzijdige benadering van je, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Mijn referentiekader wordt vooral bepaald door het mogelijk te behalen eindresultaat. Als jij met hele simpele middelen heel goed presteert dan is dat natuurlijk geweldig. Maar als iemand anders dan met veel kunst en vliegwerk toch net een stukje verder komt met meer weerbarstige componenten, dan zijn die componenten in mijn ogen uiteindelijk toch beter.

(...) Als jij met hele simpele middelen heel goed presteert dan is dat natuurlijk geweldig. Maar als iemand anders dan met veel kunst en vliegwerk toch net een stukje verder komt met meer weerbarstige componenten, dan zijn die componenten in mijn ogen uiteindelijk toch beter.

Beste Jeroen-d,

In mijn lange leven heb ik veel verkrachtingen van het realiteitsprincipe gezien: van de sofismen van Protagoras c.s. tot het Godsbewijs van Anselmus van Canterbury, van het onderscheid dat Immanuel Kant maakte tussen hypothetische en categorische imperatief tot het belang van het inspelen van kabels...

Maar dit doet hier niet voor onder!

De componenten zijn, volgens jou dus, uiteindelijk b

Waar haal ik anderen met hun ervaring aan of praat ik ander na? En waarom ben je er zo van overtuigd dat ik niet met moderne speakers aan de slag geweest ben? Nogal een snibbige en denigrerende opstelling :angry:

Het enige wat ik aangaf was dat ze mij niet bevallen en dan kom jij met zo'n opmerking. Zit je soms iets dwars ofzo? Of mag dat niet van jou?

Ik ben er zo van overtuigd omdat, als je zelf serieus aan de slag zou zijn geweest met moderne drivers met stijve conussen, je er net als ik achter zou komen dat die drivers je zeker zoveel kunnen bieden aan geluidskwaliteit als die waar jij momenteel de voorkeur aan geeft. De tegennatuurlijke en vermoeiende frisheid van sommige metalen conussen is gewoon een gebrek aan kwaliteit van onderhavige driver of van onjuiste filtering. Het is in die zin dus zeker niet denigrerend bedoeld, omdat ik jouw technische kennis en kunde ruim voldoende acht om het optimale uit dergelijke drivers te halen. Wel een beetje snibbig, omdat je wel beter weet en dat bevestig je ook want je geeft blijk dat je het eigenlijk helemaal met me eens bent.

Beste Jeroen,

Kan dit niet helemaal meer volgen, je opmerkingen richting mij waren gewoon suggestief en niet op de feitelijkheid gebaseerd. Ga daar dan ook verder niet op in. Het is niet een kwestie van mee eens zijn maar van smaak. Op dit moment zitten er Auidax HDA units in voor het midden en dat bevalt mij goed. Dus hoezo geen moderne materialen?

;)

(...) Op dit moment zitten er Auidax HDA units in voor het midden en dat bevalt mij goed. Dus hoezo geen moderne materialen?

Beste Pjotr,

Je bedoelt zeker "Audax"? Ook al weer een flinke tijd geleden, dat die failliet gingen. Toch?

(...) La soci

Maar van dat "repris" is nog niet veel gekomen, kennelijk. Want je kunt op "produits" klikken tot je een ons weegt, maarre...

Klikken op Archives geeft wel leuke resultaten.

Jammer dat ze failliet zijn

Jammer dat ze failliet zijn

Het is meen ik een paar jaar geleden opgekocht door Herman Karton die vervolgens het bedrijf ontmanteld heeft. Jammer, want ze maakten in hun gloriedagen erg mooie units.

En ook erg gedurfde units zoals de gasgevulde piezofilm tweeter destijds. Waarschijnlijk hebben ze daar toen onverantwoord veel researchkosten in gestoken.

;)