carl Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Ik zoek een paar superkleine luidsprekers van behoorlijke kwaliteit. Ze moeten op een studentenkamer. Mischien komen ze naast een flatscreen beeldscherm te staan. Op de VAD zag ik Visonik David. Heel vroeger waren ze er bij Luister zeer tevreden over. Maar dat is vast en zeker niet meer dezelfde luidspreker. Overigens zagen ze er echt perfect uit. Heeft iemand ze wel eens gehoord? Nog een vraag. Die dingen zijn afgeschermd en niet afgeschermd te krijgen (scheeld weer geld). Is een flatscreen ook gevoelig voor een magneet in de buurt zoals een klassieke beeldbuis. Ik heb die importeur al gemaild, maar die is wat traag. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Hallo Carl, De Visonik David's ken ik goed en ze beschikken nogsteeds over een goede kwaliteit voor het formaat. Maar het laag is niet aanwezig en daardoor verlangen ze naar een sub'je! Kom maar weer eens richting Heeg (Sneek) en stap eens de winkel binnen dan kan ik (Henk, Aleida of MJ_OK) ze wel even laten horen met en zonder sub. Overigens zijn de David's in vele uitvoeringen te krijgen. En afscherming is volgens mij bij een TFT niet nodig. Een ander alternatief is de Monitor Audio Radius speakertjes. Geen sub nodig maar wel een stukje duurder (rond 200 euro per stuk).. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Hallo Carl, De Visonik David's ken ik goed en ze beschikken nogsteeds over een goede kwaliteit voor het formaat. Maar het laag is niet aanwezig en daardoor verlangen ze naar een sub'je! Kom maar weer eens richting Heeg (Sneek) en stap eens de winkel binnen dan kan ik (Henk, Aleida of MJ_OK) ze wel even laten horen met en zonder sub. Overigens zijn de David's in vele uitvoeringen te krijgen. En afscherming is volgens mij bij een TFT niet nodig. Een ander alternatief is de Monitor Audio Radius speakertjes. Geen sub nodig maar wel een stukje duurder (rond 200 euro per stuk).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 november 2004 Author Report Share Posted 19 november 2004 Hai bedankt allebei. Ik zal eens aan mijn dochter vragen of ze zoiets ziet zitten. Dat er weinig bas inzit kan ik gezien het formaat wel voorstellen. Ze heeft echter een kleine studentenkamer. Het leuke van die dingen is dat ik ze zelf nog even kan proberen, ben ook wel benieuwd. Car Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Dat er weinig bas inzit kan ik gezien het formaat wel voorstellen. Ze heeft echter een kleine studentenkamer. Wat heeft hier het een (weinig bas) met het ander (kleine studentenkamer) te maken? Ik heb ook een kleine studentenkamer (ongeveer 2,90m x 4,60m) maar wel vloerstaanders. Niet al te grote trouwens, maar als ik m'n kleine midisetspeakertjes aansluit, mis je toch een hele hoop laag! Nog afgezien van het feit dat die dingen van mij totaal niet klinken, maar goed, de Visoniks klinken volgens jou en PD wel, dus daar gaat het nu niet om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 De Davids zijn aluminium gegoten luidsprekertje met hoogwaardige units. Er zijn weinig zo kleine luidsprekers met dergelijke hoogwaardige componenten. Dat het geluid hier beter van wordt lijkt me dan ook logisch. Ik heb de luidsprekertje verschillende keren gehoord, en vind dat er inderdaad erg weinig laag uit komt. Dit is zoals ik op de VAD hoorde met een subwoofer goed aan te vullen. Ik denk dat de Davids zo kunnen uitgroeien tot een volwaardige huiskamerset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 is ze vrijgezellig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts