paulgastel Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Onlangs weer eens wat eenvoudige interlinks gelast van het betere installatiedraad(DRAKA,1.5mm) op eenvoudige vergulde tulppluggen.Deze vergeleken met de normale vergulde interlink op de dubbele analoge uitgangen van mijn CDspeler.Makkelijk switchen dus voor de vergelijking.De geluidsverschillen waren waarneembaar,de Draka klonk wat natuurlijker en ronder ,zonder aan detaillering in te leveren,de andere draad lijkt wat scheller,en leek daardoor wat dynamischer.Allebei zijn goed beluisterbaar.Affijn ,over dit installatiedraad als interlink heb ik al eerder een topic gehad,mijn vraag is nu een andere.Bij vergelijking van de interlinks op analoge bronnen zijn de verschillen veel groter Video en tuner klinken nu bij de DRAKA veel voller en aanzienlijk minder scherp,echt een verschil tussen prettig en minder prettig beluisterbaar.Waar worden deze verschillen nu door veroorzaakt,heeft analoog toch een natuurlijker dynamiek die door tweaken nog verder kan worden opgeroepen?Heb bij digitale bronnen toch vaak het idee dat met dynamiek hard-zacht effecten worden bedoeld.Zelfde effecten als hiervoorgenoemd nam ik waar toen ik een netfilter plaatste . Groet,Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Onlangs weer eens wat eenvoudige interlinks gelast van het betere installatiedraad(DRAKA,1.5mm) op eenvoudige vergulde tulppluggen.Deze vergeleken met de normale vergulde interlink op de dubbele analoge uitgangen van mijn CDspeler.Makkelijk switchen dus voor de vergelijking.De geluidsverschillen waren waarneembaar,de Draka klonk wat natuurlijker en ronder ,zonder aan detaillering in te leveren,de andere draad lijkt wat scheller,en leek daardoor wat dynamischer.Allebei zijn goed beluisterbaar.Affijn ,over dit installatiedraad als interlink heb ik al eerder een topic gehad,mijn vraag is nu een andere.Bij vergelijking van de interlinks op analoge bronnen zijn de verschillen veel groter Video en tuner klinken nu bij de DRAKA veel voller en aanzienlijk minder scherp,echt een verschil tussen prettig en minder prettig beluisterbaar.Waar worden deze verschillen nu door veroorzaakt,heeft analoog toch een natuurlijker dynamiek die door tweaken nog verder kan worden opgeroepen?Heb bij digitale bronnen toch vaak het idee dat met dynamiek hard-zacht effecten worden bedoeld.Zelfde effecten als hiervoorgenoemd nam ik waar toen ik een netfilter plaatste . Groet,Paul Tsja............... wel een merk kabel gebruiken. En dan met een vergulde goedkope harry Barry plug de wedstrijd willen winnen.Ja.............. dat zal niet lukken. Dus...................... ook aan DRAKA kabels goede Duitse pluggen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Voller? Minder scherp? Misschien heb je het hoog een beetje weggefilterd met je kabel, waardoor het laag wat meer naar voren komt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 22 november 2004 Author Report Share Posted 22 november 2004 Hoi cqm,mijn vraag was wat nu het verschil veroorzaakt bij vergelijkingen tussen analoog en digitaal.Net alsof er bij geluid van digitale oorsprong minder ''informatie'' beschikbaar is,en er dus bij vergelijken van kabels minder verschillen waren te horen. Bij de tuner en de video zijn de verschillen veel groter.Itt de mening in de posting voor die van jou juist waarneembaar bij zo'n DIKKE inst.kabel op simpele tulp pluggen De simpele dikke draad gaf juist een l minder ''goedkoop''klinkend hoog te zien ,wat natuurlijk grappig is omdat de draad natuurlijk amper geisoleerd is. Vr gr.,Paul Gastel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Ik heb je stukje nogmaals gelezen. Jij trekt de conclusie dat de verschillen die je hoort in dynamiek zitten. Daar had ik dus twijfels over. De rest over analoog vs. digitaal begrijp ik niet. Bedoel je dat je bij kabels op digitale uitgangen minder verschillen hoort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 22 november 2004 Author Report Share Posted 22 november 2004 Hoi cqm,ik hoor inderdaad meer verschillen bij niet -digitale apparaten.Ik vraag me dan dus af of dit komt doordat bij het digitaal-analoge omzettingsproces dan wel de digitale opnametechniek bepaalde informatie er gewoon niet is of niet wordt doorgegeven Vr gr ,Paul Gastel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Tja, hier zijn al hele heftige discussies over gevoerd inmiddels. Ik hoor zelf g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Tja, hier zijn al hele heftige discussies over gevoerd inmiddels. Ik hoor zelf g Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Tja, hier zijn al hele heftige discussies over gevoerd inmiddels. Ik hoor zelf g Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 Tja, hier zijn al hele heftige discussies over gevoerd inmiddels. Ik hoor zelf g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts