james bond Posted 12 januari 2005 Author Report Share Posted 12 januari 2005 Bas ik heb je een pm gestuurd groeten S.J. van den Berg Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 14 januari 2005 Author Report Share Posted 14 januari 2005 Ben er al weer een tijdje mee bezig, morgen komen hopelijk de elco's van black gate. Heb vandaag ook even getest klonk best wel lekker, alleen heb ik nog niet zo heel veel kunnen doen. Ga morgen dus de elco's plaatsen. Ik heb al 1 wima 1 micro geplaats, en op de voedingscondensators ook van wima 0,1 micro. Daarnaast heb ik de draden getwist van de transformator. Wil eigenlijk er ook nog een ringkerntrafo in zetten maar die past niet. Helaas. Ik heb ook een niet modificatie gedaan ik heb de ledjes vervangen voor blauwe. Staat mooier vind ik maar dat is mijn idee. Het geeft het ook wel iets van jezelf, en ik ben er al een behoorlijke tijd mee bezig. Hij is dus helemaal uitelkaar geweest en ik ben hem langszaam weer aan het opbouwen. De opamps zijn natuurlijk weer niet op voorraad, zal dus wel ergens volgende week worden, maar omdat ik voetjes heb geplaats kan ik strax zo wisselen. Natuurlijk dan wel eerst de stroom eraf, en meten of er geen spanning meer opstaat. Je weet het tenslotte maar nooit. Maar toch ik ben zeer benieuwd.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 20 januari 2005 Author Report Share Posted 20 januari 2005 Wat ben ik een enorme kluns, echt niet te geloven, krijg ik eindelijk die nieuwe opamps, zet ik er 1 verkeerd op, en ik dacht nog, kijk het even na, en toen deed ie het dus niet weer, even 30 euro door de plee gespoeld, slik. Verder heb ik er wel een nieuwe ringkern trafo in. Ik moet nog de nieuwe elco's krijgen en dan ben ik eindelijk klaar, en arm................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 15 juli 2005 Author Report Share Posted 15 juli 2005 Tja, aangezien de opamps nog even op zich laten wachten. Was er bij iets vreemds aan de hand, het geluid begon raar te doen, het trok een kant op, dus na een lange aarzeling hem maar es aan de computer gehangen, en via Adobe audition kwam ik erachter dat het linker en het rechter kanaal twee db scheelden, dus, toen had ik geen keus ik moest er achter komen waar dat nou kon liggen. Zo gezegd zo gedaan, dac open, mm een hele hoop electronica, terugdenken wat heb ik allemaal vervangen, opamps, nee alleen op voetjes, oh ja ik had er eentje verkeerd om gezet, mischien is er een opamp toch beschadigd geraakt, na wat wisselen en goed kijken of ik ze er goed inhad, tja nou dan die nieuwe maar gebruiken en na wat gewissel was ineens het verschil nog maar 0,7 db, dus dat was al een stuk beter. Ik wacht dus nu op de andere drie opamps zodat ik het verschil hopelijk helemaal weg kan krijgen. Niet dat het lukt er zit volgens mij altijd wel een verschil tussen links en rechts Getest met een mono signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 27 juli 2005 Author Report Share Posted 27 juli 2005 Alsof dat nog niet erg genoeg was kreeg ook mijn arcam alpha 9 cd speler ook nog kuren. Ik kwam nog maar tot 11 khz, zeer weird, bleek aan een kabel te liggen, en dan zie je maar weer hoe belangrijk ze zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 juli 2005 Report Share Posted 27 juli 2005 Beste James, Ik heb vanmiddag je opamps binnen gekregen gaan morgen op de post! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 27 juli 2005 Author Report Share Posted 27 juli 2005 Thanks, nou maar heel goed opletten en tien keer controleren of ik ze ergoed opgezet heb. Dat overkomt me geen tweede, derde of vierde keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 29 juli 2005 Author Report Share Posted 29 juli 2005 De opamps zijn binnen, dit is wel even wennen , ik heb wat dieper laag, meer diepte in het geluidsbeeld, klinkt minder rommelig, maar ik draai ook pas net dus het zal wel beter worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 9 augustus 2005 Author Report Share Posted 9 augustus 2005 Het verschil is bijna belachelijk te noemen, wat een verschil! Meer diepte meer realistisch en sneller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 augustus 2005 Report Share Posted 9 augustus 2005 Het verschil is bijna belachelijk te noemen, wat een verschil! Meer diepte meer realistisch en sneller? Beste James, Het grappige is dat de OP270FZ zelden genoemd wordt door DIY-ers, fabrikanten en modificateurs. Deze opamp heb ik op het gehoord gekozen. Moet ik wel zeggen dat ik hem stiekem al ontdekt had vanuit de pro-audio wereld waar ze in mengtafels de NE5532's vervingen voor de OP270FZ. Qua spec's is ie zeker niet in alle opzichten een top opamp. De slewrate is wat aan de lage kant. De voedingsruis is daarintegen weer uitzonderlijk laag. Niettermin naar mijn mening een van de mooiste dual opamps die er zijn. Voor de lezers die ook gein tereseerd zijn let wel op dat de Ceramische FZ versie totaal anders klinkt dan de normale OP270!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 2 september 2005 Author Report Share Posted 2 september 2005 TOch weer aan de slag gegaan met mijn denon, gisteren een vergelijk gedaan met mijn geluidskaart omdat ik al tijden het gevoel had dat er iets niet klopte, veel verschil was er eigenlijk niet. Ik heb vandaag het denon dac maar weer eens open gemaakt, en de gelijkrichters vervangen door scoties, of zoiets deze zijn veel sneller, het verschil is enorm, veel kan ik niet meer verbeteren. Ik zou alle elco's kunnen vervangen door black gates, maar dan kan ik net zo goed een ander dac kopen crisis wat zijn die krengen duur. Ik heb het opgelost door er wima's mks (van die rooie) van 0,1 mikro er aan te koppelen. Het geluid is nog gedetaileerder geworden. Ik ben erg blij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2005 Report Share Posted 2 september 2005 ... gelijkrichters vervangen door scoties, of zoiets ... Ik neem aan dat je schottky diodes bedoeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 2 september 2005 Author Report Share Posted 2 september 2005 klopt dat zijn ze, het klinkt echt veel beter nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stofnest Posted 11 september 2005 Report Share Posted 11 september 2005 Bestaan er verschillende waardes voor de gebruikte skottky diodes en welke heb je gebruikt als ik vragen mag? Ik wil deze mod namelijk zelf ook wel proberen. In mijn denon da-500 heb ik 2 v/d 4 opamps vervangen door 2134's. Hierdoor werd het geluid iets gedetailleerder en een wat dieper geluidsbeeld tussen de luidssprekers. Het grootste probleem met deze dac schijnt te wezen dat de klok van de ym3623b chip doorloopt nadat hij een inkomend signaal heeft gedetecteerd, hetgeen extra jitter oplevert. Op diyaudio.com zwerft ergens een schakelingetje rond dat de klok van de ym3623b chip uitschakeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 september 2005 Author Report Share Posted 11 september 2005 ik ben naar de electronica boer gegaan en heb naar snellere gevraagd, het zijn 60 volt versies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts