james bond Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Ik heb een paar jaar geleden een denon da 500 bij Audio Selectief in sneek gekocht. Nu wil ik dat ding eigenlijk gaan modificeren. Ik heb al bij de groef gekeken en die had de zogenaamde signature modificatie. http://www.degroefaudio.nl/pi_pdf/13.pdf Dat kost 320 euro, daarnaast kunnen ze ook nog andere ic's er in zetten. Het gaat hierbij om de IC's in de converter. De standaard IC's hebben grotere toleranties. De K-grade is geselecteerd. Het gaat hierbij om de 5% "beste IC's die van de band komen rollen". In klank uitgedrukt: De K-grade geeft meer vefijning in het geluidsbeeld en instrumenten worden beter gepositioneerd. kosten 150 totale kosten 470 euro, en ik vraag me af is dat niet een beetje teveel van het goede? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 De grootste kostenpost bij dit soort mods is arbeidsloon. Als je dit duur vindt kun je e.e.a. zelf doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Vraag eens bij Bas: http://www.soundevolution.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Beste Pietje, thanx. Het grappige is dat wij de DA-500 als test DAC gebruiken om onze gemodificerde loopwerken te testen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 20 november 2004 Author Report Share Posted 20 november 2004 Beste Bas Wat zou ik dan zoal kunnen veranderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Beste Bas Wat zou ik dan zoal kunnen veranderen? Beste James, Om te beginnen de opamps in de uitgang, evenals de uitgangscondenstoren. Dit is toch echt de basis, die veel beter kan. Daarnaast leent de Denon zich bij uitstek voor reclocking in de digitale ingang. Een Tentlabs XO-Dac herklokt de bitklok na de recceiver chip. Dezelfde maar nagenoeg jittervrije nieuwe klok voedt nu het digitaal filter en DAC's. Let wel, dat je dan alleen nog maar op een samplerate van 44.1 Khz. kan draaien. Daarna de voeding. alle condensatoren, maar eigenlijk moet ook de trafo vervangen worden. Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar ik meen dat de opamps op een relatief lage voedingsspanning werken. Omhoog gooien levert bijna altijd een verbetering op. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 20 november 2004 Author Report Share Posted 20 november 2004 Wat kost zoiets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Wat kost zoiets? Beste James Bond, Stuur me gaarne een mail. Ik zal maandag as. onze DA-500 weer eens bestuderen en dan kan ik je verschillende optie's opperen. Groeten, Q Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 november 2004 Author Report Share Posted 21 november 2004 ik heb je al een mail gestuurd. Ik heb het dac vanmorgen eens vergeleken met het dac van een sony mds jbs 940 QS, en ze doen niet echt voor elkaar onder, ik vind die denon net iets meer hebben het geluid is net iets warmer. Echter heeft die sony een aantal filters en die heb ik nog niet echt uitgetest, maar ik denk dat voor mijn oren de denon net iets beter is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Beste Pietje, thanx. Het grappige is dat wij de DA-500 als test DAC gebruiken om onze gemodificerde loopwerken te testen. Groeten, Bas Beste Bas, Ik neem aan dat de Denon da 500 gemodificeert wel minder is dan een gemodificeerde M-audi super dac? Ik heb nl beide staan. Maudi super dac wil ik nog een keer door jouw laten modificeren als ik weer wat geld heb. Dan kan ik toch beter de Denon weg doen? Of is modificatie van die laatste ook erg interessant? Iemand misschien nog geinteresseerd in een Denon da-500? Ik heb iig geen 2 dacs nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterr Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Ik heb zelf een door de Groef gemodificeerde DA500. Het ding klinkt fantastisch. Meerdere malen mensen met veel duurdere DAC's in totale verwarring achter gelaten.. Basisapparaat is natuurlijk al vrij behoorlijk. Bas zal het niet per ongeluk als referentieapparaat gebruiken om de modificatie van zijn loopwerk op te testen.... Als ik jou was zou ik sowiezo een keer een de Groef Signature gaan beluisteren. Misschien dat het ook iets voor jou is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Als ik jou was zou ik sowiezo een keer een de Groef Signature gaan beluisteren. Misschien dat het ook iets voor jou is.. En je werkt bij..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 november 2004 Author Report Share Posted 22 november 2004 Ja, misschien zou ik dat moeten doen, maar ik wacht het bericht van audiodoctor Sebastiaan effe af, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Beste, Onze eigen DA-500 is nog gewoon standaard. Lomp gezegd gebruik ik die alleen maar om de gemodificeerde loopwerken te kunnen meten op jusite werking. Het serieus luisteren gebeurd thuis op een zwaar gemodificeerde Counterpoint de:D Ik heb het hele weekend te kampen gehad met internet problemen, zal straks alle mail beantwoorden. Ik moet wel eerlijk zeggen. Ik heb toendertijd ook het vergelijk kunnen maken tussen een de Groef DA500 en een kale. Ik moet zeggen dat de Groef er een heel erg fraai apparaat van had gemaakt wat zijn geld ook zeker waard is! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 28 november 2004 Author Report Share Posted 28 november 2004 Ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit, maar ik denk nog steeds meer aan de signature omdat ik het dan niet zelf hoef te doen, en daarnaast, als het misgaat ik niet opdraai voor de kosten. Oftewel ik heb er te weinig verstand van om het zelf te doen. Dan zou het al op aanwijzing van iemand moeten die er verstand van heeft. MEt groet bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Beste James Bond, Als je hem bij ons brengt hoef je ook zelf niets te doen . Echter kan ik je ook suporten als je het wel zelf wilt doen. Echter zijn er een aantal dingen die we in eht circuit veranderen die moeilijk zelf te doen zijn zonder de skills en juiste gereedschap. Ik zal je maandag in ieder geval even terug mailen hoe de opamps etc. te vervangen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 29 november 2004 Author Report Share Posted 29 november 2004 Das geweldig, als ik eerst die opamp maar kan wijzigen, als dat dan al zoveel uitmaakt, dan kan de rest altijd later nog met behulp van jou kennis, en hulp. Ik weet alleen niet hoe ik er aan moet komen, maar dat weet jij vast wel Mocht het toch nog te lastig worden dan heb ik altijd nog een mts-er achter de hand die zijn eigen eindbakken heeft ontworpen en gebouw, en hij heeft ook wel es een opampje vervangen HEt probleem met hem is dat hij heel weinig tijd heeft,. IS altijd voor anderen bezig. JE kent dat vast wel gr bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 6 december 2004 Author Report Share Posted 6 december 2004 Beste James Bond, Ik zal je maandag in ieder geval even terug mailen hoe de opamps etc. te vervangen. Groeten, Bas welke maandag?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Beste James Bond, Ik zal je maandag in ieder geval even terug mailen hoe de opamps etc. te vervangen. Groeten, Bas welke maandag?????? Beste James, Je krijgt het nog van me tegoed. Het is gewoon even heel erg druk, ven zelf op buitenklus wat slopend is. Ik moet er even de tijd voor vrijmaken om het goed te doen . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 7 december 2004 Author Report Share Posted 7 december 2004 ok geweldig, veel sterkte dan maar weer met die zware klus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 ok geweldig, veel sterkte dan maar weer met die zware klus Beste James, Ben morgen weer op de zaak, de studio is af!. Zou je me dan svp nog een mail als reminder willen sturen? Thanx. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 7 januari 2005 Author Report Share Posted 7 januari 2005 ik heb een vraag is het verstandig om de nieuwe opamps op een voetje te zetten, want, volgens mijn electronica boer is dat veiliger voor de print. Het wordt de OP2134, of de OP2604 De OP270FZ is de mooiste maar wel kostbaar. Welke zouden jullie kiezen en heeft er iemand een idee wat ze kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 7 januari 2005 Report Share Posted 7 januari 2005 Pas op met modificeren. Er wordt door de modificateur vaak gezegd dat het een stuk beter zal klinken. Of het dan nog klinkt is een ander verhaal. Ik heb ooit eens mijn vorige cd speler laten modificeren voor 800,00 Euro omdat het volgens deze zeer bekend staande modificator het nog meer ruimte, definitie, juistheid en muziekaler zou gaan klinken. Nou dat heb ik geweten. BAGGER was het!! Cello's die gingen klinken als violen. Het moest ingespeeld worden zij de beste man en kon wel eens een paar maanden duren. Mezelf voor de gek houden zal ie wel bedoeld hebben. Alle c's waren vervangen, een dubbele clock gemonteerd met eigen voeding, interne bekabeling afgeschermd etc,etc. Heel veel mods geven een lekker commercieel geluid en dat meestal van 1000 tot 1500 Hz. In dit gebied wordt het opgepomt. Nou ik never again een modificatie. Ik heb het laten doen maar het is weggesmeten geld dat bij verkoop nooit weer terugkomt. Je apparaat wordt zelfs nog minder waard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 7 januari 2005 Report Share Posted 7 januari 2005 Ik heb een paar jaar geleden een denon da 500 bij Audio Selectief in sneek gekocht. Nu wil ik dat ding eigenlijk gaan modificeren. Ik heb al bij de groef gekeken en die had de zogenaamde signature modificatie. http://www.degroefaudio.nl/pi_pdf/13.pdf Dat kost 320 euro, daarnaast kunnen ze ook nog andere ic's er in zetten. Het gaat hierbij om de IC's in de converter. De standaard IC's hebben grotere toleranties. De K-grade is geselecteerd. Het gaat hierbij om de 5% "beste IC's die van de band komen rollen". In klank uitgedrukt: De K-grade geeft meer vefijning in het geluidsbeeld en instrumenten worden beter gepositioneerd. kosten 150 totale kosten 470 euro, en ik vraag me af is dat niet een beetje teveel van het goede? Voor dit geld is er wel een veel betere tweede hands dac te vinden! Verpatsen dat ding! Is de moeite niet waard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 januari 2005 Author Report Share Posted 8 januari 2005 DAt zijn jouw ervaringen, maar ik ben eigenlijk erg tevreden met het geluid, ik ga alleen maar de opamps vervangen. That's it Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts