Hans Gaulhofer Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Een familielid heeft een KEF Calinda. Helaas is een van de tweter defect. Ik meet geen dc weerstand meer.Opgeblazen denk ik. Ding is niet open te schroeven. Er zit een SP1032 in. Er wordt een paartje aangeboden voor 75 Euro. De boxen hebben 50 Euro gekost. Dat vind ik een beetje prijzig. Er blijken vele types T27 te zijn. Wie kan mij iets vertellen over de verschillen tussen de types. Heeft iemand nog een SP1032 liggen? Welke alternatieven zijn er? Is de Vifa HT 275D2 . Deze kan vanaf 2000 Hz ingezet worden. Ik snap dat je in dat geval beide tweetrs moet vervangen en beide filters moet aanpassen. Dat wordt weer veel werk. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Hans, voor de T27 wordt heden ten dage belachelijke prijzen gevraagd. Het ding heeft zo'n beetje cultstatus bereikt. Ten onrechte vind ik. Er zijn voor weinig geld tegenwoordig units te koop die heus wel beter zijn (Vifa, Seas et al). Tenzij die Calinda voorzien is van een zeer puik filter waarin alle eigenschappen van de T27 zijn meegenomen, zou ik er geen bezwaar in zien om gewoon wat anders in te zetten. Overigens is die box economisch gezien natuurlijk gewoon totall loss ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Altijd vervangen door hetzelfde type tweeter. De tweeter is nagenoeg volledig verweven met het toegepaste filter. Het vervangen door een ander type tweeter zal nooit dezelfde resultaten opleveren. De klankkleur zal totaal veranderen door het toepassen van andere componenten. En ja, de prijzen van zo`n tweeter zijn verhoudingsgewijs hoog. Denk wel, de tweeter wordt niet meer geproduceerd dus het is een schaars goed aan het worden. Dit is het oude type. En dit is het nieuwere type. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Misschien heb je hier wat aan: http://homepage.ntlworld.com/paul.whatton/lsdealers.html Groetjes, Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 27 november 2004 Author Report Share Posted 27 november 2004 Bedankt voor de info. Ik ben van de week nog even bij Speaker & Co in Rotterdam geweest. T27 's zouden uitwisselbaar zijn. Ik ga toch twijfelen. Uiterlijk zijn er vrij grote verschillen. Ik heb het nieuwe type nodig. Ga op zoek naar een Chorale. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts