beunky Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Iemand bekend met deze luidsprekers? Iemand ervaringen, tips en/of opmerkingen met betrekking tot deze luidsprekers? Zouden ze het geod doen met klassieke muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Phoe, ik meen dat Jan van Gent een set heeft, maar dat kan ook de Matrix 803 zijn Het is iig niet de makkelijkste speaker om aan te sturen. Ik weet niet of dat wel goed lukt met een Quad. Ik heb die combo trouwens nog ooit gezien, laat staan gehoord. Ik denk zelf dat het wat erg boemerig word in het laag. Als je een B&W specifiek voor klassiek wil hebben is de P6 wel een aanrader. Die is maar kort in produktie geweest en was aanvankelijk de opvolger van de DM640. Dat werd niet zo'n succes omdat enkel klassiek echt uitstekend op die weergever klinkt en de rest maar matig. De P-serie is al snel weer vervangen door de nieuwe DM600 serie (nu in series 3), maar die vind ik persoonlijk erg zwak. Klink meer als een discobox. Terug naar je vraag. Ik zou het eens proberen als je de kans hebt, maar ik heb zo mijn twijfels of het matcht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Ik ken de bewuste speaker niet, maar wat bedoel je met geschikt voor klassiek? Voor mij is een goede speaker geschikt voor alle soorten muziek, en ook nog eens om een filmpje mee te beleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Ik ken de bewuste speaker niet, maar wat bedoel je met geschikt voor klassiek? Voor mij is een goede speaker geschikt voor alle soorten muziek, en ook nog eens om een filmpje mee te beleven. goh ik wist niet dat ze ook beeld hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Alle componenten zijn mooi, maar of het ook allemaal matcht, blijkt pas als je 't beluistert. Advies: Zorg dat je luidsprekerkabels kort zijn. Geen 2 keer 5 m. o.i.d. Groet, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Er is maar een manier om er achter te komen of ze naar je eigen zin klinken : dat is zelf er naar gaan luisteren ! Niemand maar dan ook niemand kan die beslissing voor je nemen. Als je de klankkleur wel of niet bevalt moet je zelf bepalen, dit kan nooit iemand anders voor je doen. Luister met je eigen oren en niet met andermans oren. Monitoren die alleen klassiek "kunnen "weergeven bestaan niet. Een goede luidspreker kan nagenoeg alle soorten muziek weergeven. Als de tonale balans van een luidspreker goed is kan je klassiek even goed laten klinken als pop muziek. Als je me op de man afvraagt wat ik persoonlijk van deze luidsprekers vindt, staan laten. In mijn optiek klinken vrijwel alle b&w luidsprekers veel te agressief in het hoog. Weinig timbre en laten helaas niet alles "horen ". De afstemming is veel te hard. Qua weergave van een goed stuk klassiek ( gekoppeld aan ) versus tonale balans, luister ik liever naar andere luidsprekers. Zeker in de hogere regionen der tonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Alle componenten zijn mooi, maar of het ook allemaal matcht, blijkt pas als je 't beluistert. Advies: Zorg dat je luidsprekerkabels kort zijn. Geen 2 keer 5 m. o.i.d. Groet, Hififreak Het begint zo aardig, proberen is inderdaad een goede weg om te bepalen of je met een bepaalde combinatie zou kunnen leven, echter het vervolg over luidspreker kabel lijkt me zo vreselijk onzinnig. Speakers hebben een rendement van ergens tussen de 0,5 en 2 %, electrisch vermogen naar acoustisch vermogen, enkele meters luidsprekerkabel voegen een extra weerstand van enige tienden van Ohms toe, heb hier een kabeltje van 2,5 meter liggen, de weerstand hiervan ligt rond de 0,2 ohm................. Tov de verliezen in een speaker valt dit beslist in het niet, zeker niet iets om je druk over te maken zolang we het niet hebben over lengten van tientallen meters. Overigens ben ik van mening dat er geen speakers bestaan die bij uitstek geschikt zijn voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Alle componenten zijn mooi, maar of het ook allemaal matcht, blijkt pas als je 't beluistert. Advies: Zorg dat je luidsprekerkabels kort zijn. Geen 2 keer 5 m. o.i.d. Groet, Hififreak waar slaat dit op??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 hoi, Of de 804 klassiek mooi kunnen vertolken hangt van nog wat meer zaken af.Maar gezien je versterking [quad] en de daarbij behorende [klank/kleuring][let op dit is positief bedoeld] zou het best goed kunnen klinken.De akoestiek van de ruimte is dan de bepalende faktor.En tevens de meest onderschatte. nog wat feitjes; jaar van introduktie;1990 prijs incl btw. hfl2099,- 3 weg bas reflex h-b-d ; 92 - 26 - 26 freq.ber. 26-22000 hrz gevoeligheid ; 89 dB imp. ; 8Ohm Bi wiring. Tip; Neem eens contact op met Sultankat en luister misschien eens naar de combi Quad/Elipson. succes & groet ElSon Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Zijn er mensen die uit ervaring kunnen zeggen welke speaker(smerk) relatief goed zijn in klassieke muziek? Als je de reacties hier bekijkt, dan is de algemene opinie dat goede speakers alle soorten muziek goed weergeven. Dus, gewoon goede speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Ik heb ze gehoord op een complete rotel set (RB991-RC1090-RCD-?) en daarbij dacht ik dat ik bijna in slaap viel. Erg laid-back Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Zijn er mensen die uit ervaring kunnen zeggen welke speaker(smerk) relatief goed zijn in klassieke muziek? Mijn oom is namelijk op zoek naar een nieuwe set. Zijn versterker/CD-speler weet ik niet, maar piano en vocaal werk heeft zijn voorkeur binnen het klassieke genre. Ik denk dan aan Sonus Faber, Avalon. Volgens mijn ervaringen doen deze het goed bij klasiek. Maar zoals eerder is aangegeven een speaker moet alle muziek goed kunnnen weergeven, Maar de realiteit wil wel eens anders zijn. Ik vond de 2 merken ik ik noemde iets minder in het lage laag maar hadden naar mijn mening een zeer goed midden en hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Even voor de duidelijkheid , ik heb de matrix 804 nooit gehoord, maar ben zelf in het bezit van de Matrix 802s3 en die klinkt prachtig met klassiek en acoustische muziek (de rest ook hoor ) . Vergeet niet dat de Matrix 801 en 802 jaren lang gebruikt zijn in studios om veelal klassieke muziek af te mixen. Ik denk dat de m804 wat dat betreft ook dus goed met klassieke muziek overweg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Alle componenten zijn mooi, maar of het ook allemaal matcht, blijkt pas als je 't beluistert. Advies: Zorg dat je luidsprekerkabels kort zijn. Geen 2 keer 5 m. o.i.d. Groet, Hififreak waar slaat dit op??? Mijn beste, Gij weet waarschijnlijk niet dat onze beunk binnenkort naar een paleis gaat verhuizen en hij zijn amp in de kelder wilde plaatsen en de rest op de zolder. Vandaar mijn opmerking. En wat de betreft lengten van luidsprekerkabels: Verdiep u in de materie en kom tot de ontdekking dat korte luidsprekerkabels bijbragen tot een betere weergave. Groeten, Hififreak(ervaringsdeskundige op het gebied van korte luidsprekerkabels) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Even voor de duidelijkheid , ik heb de matrix 804 nooit gehoord, maar ben zelf in het bezit van de Matrix 802s3 en die klinkt prachtig met klassiek en acoustische muziek (de rest ook hoor ) . Vergeet niet dat de Matrix 801 en 802 jaren lang gebruikt zijn in studios om veelal klassieke muziek af te mixen. Ik denk dat de m804 wat dat betreft ook dus goed met klassieke muziek overweg kan. De 802 is echt 10 klasses beter als de 804 Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Ik heb zelf de B&W dm 2 mk2 ergens uit de jaren 80, en die heb ik beluisterd en daar vergeleken met de speakers die ze tegenwoordig hebben en ik vond die oude krengen toch beter klinken. Ik ben echt op zoek geweest en ik denk dat deze nog wel even blijven. Mijn motto is ook luisteren!, en dat twee of drie keer. En vind je ze al die keren goed klinken, dan zou ik ze kopen. met groet bas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Ha die Beunky, Ik heb de 804 die jij bedoelt regelmatig elders kunnen beluisteren. Om met de bedenkelijke kant te beginnen: zeer gevoelig voor plaatsing, moet fors los van de wand en uit de hoek anders krijg je een overdreven basweergave. Verder stevig versterkervermogen nodig. Heb ze gehoord op een Harman Kardon van 70 watt (en die dingen leveren heel wat stroom/overbemeten voeding) maar dat was maar net aan en eigenlijk te weinig. Ben dus bang dat de 99 power daar moeite mee krijgt. Klankmatig: zelf luisteren. Ikzelf vond hem zeker voor jazz en pop fraai. Klassiek heb ik nauwelijks kunnen beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Dag Mark, Proberen, dan weet je wat het doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 23 november 2004 Report Share Posted 23 november 2004 Hoi, het beste advies wat ik tot nu toe gelezen heb is zelf luisteren. Persoonlijk ,ken ik de 804 wel. Ik vind het een prettig te beluisteren speaker. En ja B&W was in die tijd een speaker met een laag rendement maar dat wil niet zeggen dat het op een relatief zwakkere versterker niet gaat lukken. Ligt er aan hoe hard je gaat draaien. Plaatsing is zeker een goede tip, hou ze uit de hoeken weg! En..... wat is de prijs? Groet, Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 19 december 2004 Author Report Share Posted 19 december 2004 Ik heb gisteren de B&W's gehoord en ik heb besloten om tot de aankoop over te gaan. Lees voor een uitgebreid verslag het verhaal op hififorum: Recensie Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 19 december 2004 Report Share Posted 19 december 2004 Hallo Beunky, Wij hebben anderhalf jaar geleden onze B&W 802 series 80 (uit 1982 ongeveer)verkocht en de Dali Grand teruggekocht, een op papier veeeel betere speaker. En dat is ook zo, vooral de middentonen zijn fenomenaal. Echter, de 802 heeft ons jarenlang plezier verschaft: alles klopte bij deze speaker, maar wat het meest opviel was de "speelvreugde" van deze speaker. De speaker leefde echt, als het ware. Ik weet niet wat je voor die 804 wilt gaan betalen, maar wellicht kun je verder zoeken en toch de 802 oppikken voor rond de 1000 euro (2e hands uiteraard). Waarschijnlijk heb je daar veel meer plezier van... vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 december 2004 Report Share Posted 19 december 2004 Ik heb gisteren de B&W's gehoord en ik heb besloten om tot de aankoop over te gaan. Lees voor een uitgebreid verslag het verhaal op hififorum: Recensie Gefeliciteerd Beunky. Mooie speakers hoor, B&W, en ook dat F1 spul natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts