Jump to content

Klokmodificatie

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Wie heeft er in zijn cd speler een klok aangebracht van bv Tentlabs, LC Audio of Trichord, al dan niet met power supply en wat zijn daar de bevindingen van?

Ik vraag dit omdat ik er ook over aan het denken ben.

Hubertinus

Ik heb een XO3 in mijn loopwerk zitten, John heeft een XO2 in zijn TEAC zitten. Jitze heeft een Trichord klok in zijn Jadis zitten. Luc heeft een PvW in zijn loopwerk. Bas bouwt ze met bosjes in. Er zijn er dus al heel wat die zo'n klokmod hebben gedaan/laten doen.

Het verschil? Echt gigantisch. Meer en vooral strakker laag. Veel opener klankbeeld. Veel betere plaatsing en een grotere stage. Alles knapt er van op.

Ik hoef daar niet meer over te denken. Een klok doet veel meer dan een nieuwe, duurdere cd-speler. Welke klok je dan moet nemen? Ik zou het niet weten. Allemaal geven ze een degelijke verbetering. Ik heb nog nooit verschillende klokjes naast elkaar gehoord. Dus eenzelfde speler, de een met bijv een Tent, de ander met bijv een LC-Audio. Er kan best verschil in zitten, maar dat weet ik dus niet. Ik weet wel dat de Tent zeer betaalbaar is en zijn werk prima doet ;)

[advocaat van de duivel mode]

Toch vind ik het jammer dat dit nooit is doorgegaan.

[/advocaat etc.]

Was vroeger ook lid van DJO. Zou er ook een DOO bestaan? ;)

Met een mannetje of 3 passen we wel in mijn kamer, kom maar op gaan de oudjes eens lekker aan de slag....................................

:rolleyes:

[advocaat van de duivel mode]

Toch vind ik het jammer dat dit nooit is doorgegaan.

[/advocaat etc.]

Was vroeger ook lid van DJO. Zou er ook een DOO bestaan? ;)

Met een mannetje of 3 passen we wel in mijn kamer, kom maar op gaan de oudjes eens lekker aan de slag....................................

:rolleyes:

Dat is niet aan mij, maar aan de (3) heren van destijds

;)

Essentieel is overigens de DBT methode, niet zomaar een vergelijking. DBT zegt denk ik ook nog niet alles, maar is toch wel het minste voor een redelijke vergelijking

[/topic hijack]

Overigens heb ik binnenkort ook een X03 (zonder aparte voeding). Inbouw was gratis als intro stunt.

Hebben jullie daar de aparte voeding bij in laten bouwen of alleen de klok?

Hubertinus

Ze dwalen weer af :D;)

Ik heb (nog) geen aparte voeding daarvoor gebruikt, maar gewoon op de bestaande voeding aangesloten. Een aparte voeding geeft een nog cleaner geluid. Die aparte voeding komt er tzt ook nog wel in. Maar eerst moet ik ff sparen, want DIT houd me voorlopig ff van de straat :DB)

Hallo Huub ,

Zoals Sodejuu al reeds vermelde zit in de Teac van mij een klokje van Tentlabs XO2 ......... voor het geld dat dit ding kost ( inbouw deed ik zelf ) speelt de speler een heel stuk nauwkeuriger, betere details , plaatsing en een veel strakker laag .

De voeding is ook nog een optie , dit zou volgens Guido ook nog een stap vooruit zijn.

Echter ik laat de speler even voor wat hij is nu , ben tevreden ermee .

Heb gisteren een Holfi Ellipse aan mijn Thorens gehangen waar ik ook wel wat vrolijker ben van geworden :rolleyes:B)

Ondanks de upgrade met de klok ect . is de oude 147 zeker met de Holfi de meerdere nog steeds :rolleyes: hoe staat dat bij jouw ( analoog nu ) ?

groetjes John

Guest Hubertinus

John, als ik over analoog ga vertellen ... dan dwaal ik af. Ik stuur je wel een mailtje over mijn bevindingen van de laatste tijd.

Roger, weer een verdere investering in analoog. Is denk ik niet verkeerd. De 155 maakt zijn kilometers wel!

Ik overweeg een Trichord klok die ik door W. te H. laat inbouwen. Ik ben zelf geen soldeerwonder. Misschien wel een beetje vreemd voor iemand die zwaar in het kabelnet van Nederlands grootste vaste telefonieaanbieder zit. Maar er mag daar niet meer met lood gewerkt worden. Alles wordt nu gekrimpt.

Hubertinus

John, als ik over analoog ga vertellen ... dan dwaal ik af. Ik stuur je wel een mailtje over mijn bevindingen van de laatste tijd.

Roger, weer een verdere investering in analoog. Is denk ik niet verkeerd. De 155 maakt zijn kilometers wel!

Ik overweeg een Trichord klok die ik door W. te H. laat inbouwen. Ik ben zelf geen soldeerwonder. Misschien wel een beetje vreemd voor iemand die zwaar in het kabelnet van Nederlands grootste vaste telefonieaanbieder zit. Maar er mag daar niet meer met lood gewerkt worden. Alles wordt nu gekrimpt.

Hubertinus

Ja, de 155 maakt deze maand wel wat extra kilometers (1 x landgraaf, 1 x Heemskerk en 3 x Sneek) :P:D;)

Zo'n klok inbouwen is zeker niet moeilijk. eigenlijk is het redelijk simpel zelfs. Solderen is een ander verhaal. Dat kunnen er maar weinig goed.

Bij Wijnbergen kunnen ze wel je klok inbouwen. Kost echter een berg meer. Ik weet niet wat de Trichord klok precies kost. Een Tent XO2 kost

Als ik mijn cd speler van Bas terug krijg, inclusief clock en voeding zal ik laten weten wat het teweeg gebracht heeft. :) Volgens Bas heeft hij max. 2 weken nodig om de zaak perfect voor elkaar te krijgen en zal ik geen seconde spijt hebben van die wachttijd. :)

Als ik mijn cd speler van Bas terug krijg, inclusief clock en voeding zal ik laten weten wat het teweeg gebracht heeft. :)  Volgens Bas heeft hij max. 2 weken nodig om de zaak perfect voor elkaar te krijgen en zal ik geen seconde spijt hebben van die wachttijd. :)

Het gaat hier volgens mij enkel om de klokmod en niet om nog een aantal andere mods die mogelijk zijn :rolleyes:;) en voor een klokinbouw heb je echt geen 2 weken nodig.

Ik denk wel dat je speler een giant leap vooruit heeft gemaakt als je 'm terug hebt.

Nou Kees, ik heb zelf ook de 4e Alfa en... nog nooit problemen gehad.

Hubertinus

Even voor alle duidelijkheid, het was (is) een grapje. Voordat ik weer al die ALFA boys over me heen krijg. Mijn ALFA ervaring is gestoeld op mijn broer, die er ook twee heeft gehad. Deze voertuigen bevonden zich meestal op weg van of naar de plaatselijke dealer.

Dat kun je schuiven op conto van het moederbedrijf, waar het tot nu toe, afgezien van een flinke portie hoogmoedswaanzin en hautain gedrag ( zo ook Fiat Nederland), aan ieder kwaliteitsbesf ontbreekt, gezien het feit dat dit bedrijf nu al jaren op de rand van de afgrond balanceert. :confused: Dit in tegenstelling tot VW, dat van Seat en Skoda goede tot zeer goede kwaliteidsproducten heeft gemaakt. :)

Om toch weer even on topic te komen: ook mijn cd apparaat staat op het moment bij Bas voor een pendule modificatie. Het schijnt volgens Bas zelfs zo te zijn dat er twee pendules dienen te worden gemonteerd. Maar ja dat heb je met stereo he. :lol:

Wat is dat, een pendule in een cd speler?

Hallo,

Voor ruim 3 jaar terug heb ik in mijn CD-speler de kristal ingegoten met siliconenkit. Wat voor voordeel geeft b.v. een Tent-clock ten opzichte van een met siliconenkit ingegoten kristal? Is het gemakkelijk om siliconenkit op een nette manier van het kristal te verwijderen? Ik heb een Myryad MC100, maar op de site van Guido Tent zag ik hem niet bij de lijst van de CD-spelers staan. Zou in mijn CD-speler de Tent-clock kunnen worden ingebouwd?

Jan

Om toch weer even on topic te komen: ook mijn cd apparaat staat op het moment bij Bas voor een pendule modificatie. Het schijnt volgens Bas zelfs zo te zijn dat er twee pendules dienen te worden gemonteerd. Maar ja dat heb je met stereo he. :lol:

Wat is dat, een pendule in een cd speler?

Misschien is een pendule.......een klok :P;)

Toch niet zoeen die vroeger bij mijn opoe op de schoorsteenmantel stond? ;):D

Bouw je dat dan ook al in een cd speler? :P:lol::D Zal ie inderdaad klinken als een klok. :D:D:D

Hallo,

Voor ruim 3 jaar terug heb ik in mijn CD-speler de kristal ingegoten met siliconenkit. Wat voor voordeel geeft b.v. een Tent-clock ten opzichte van een met siliconenkit ingegoten kristal? Is het gemakkelijk om siliconenkit op een nette manier van het kristal te verwijderen? Ik heb een Myryad MC100, maar op de site van Guido Tent zag ik hem niet bij de lijst van de CD-spelers staan. Zou in mijn CD-speler de Tent-clock kunnen worden ingebouwd?

Jan

Kijk voor de aardigheid dan eens op de site van Bas de Vries. :) Dan heb je waarschijnlijk al het antwoord op je eerste vraag.

En siliconenkit verwijderen? :unsure: Ik ben bang dat het gemakkelijker is om de hele speler te verwijderen. :unsure::( Siliconenkit, dat doe je toch niet. :confused:

Goed, een klok-modificatie dus. Geeft volgens verschillende betrokkenen tal van voordelen. Is er hier ook iemand die een klok-modificatie heeft laten uitvoeren op cd-speler EN losse DAC? Leverde dat nog merkbare vooruitgang op?

Ik zit te twijfelen of ik zoiets zal doen met mijn m-audio superdac. Weet iemand of dat zinvol is bij deze? Misschien zit er al een goede klok in?

De klok van Tentlabs voor een dac zou me zo'n 200 euro gaan kosten. Het zou zonde zijn indien het in dit geval geen (hoorbaar) verschil zou maken.