Jump to content

Klokmodificatie

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Beste cgm,

De m-audio superdac heeft geen eigen klok, dus die 200 Euro is je bij voorbaat al bespaard (De klok van Tentlabs voor een dac kan er dus niet in).

Vr.gr.

Is dat zo? Ik vroeg me al af waar de klok zat. Bedankt.

Maar hiermee bespaar ik niet, maar moet ik dus extra uitgeven. Iedere bron met een klok moet ik dan gaan bekijken. :(

Beste cgm,

De m-audio superdac heeft geen eigen klok, dus die 200 Euro is je bij voorbaat al bespaard (De klok van Tentlabs voor een dac kan er dus niet in).

Vr.gr.

Maar hiermee bespaar ik niet, maar moet ik dus extra uitgeven. Iedere bron met een klok moet ik dan gaan bekijken. :(

Een Pbtje naar Bas kan veel helderheid brengen t.a.v. jouw vragen. :)

Beste cgm,

Vr.gr.

Dat zou kunnen, maar misschien zijn er nog meer deskundigen..

Beste cgm,

Vr.gr.

Dat zou kunnen, maar misschien zijn er nog meer deskundigen..

Die zullen er ongetwijfelt zijn. ;) Maar Bas is een aardige jongen, die nooit te beroerd is iemand te woord te staan en, daarbij geen flauwekul verkoopt. :)

En een Pbtje, is geen moeite, toch? :)

En een Pbtje, is geen moeite, toch? :)

Jawel, hij leest deze topics ook hoor..

Nou, als je daar van uit gaat kun je waarschijnlijk via de topic al antwoord krijgen. ;) Maar als ik jou was, zou ik daar niet op wachten en hem een Pbtje sturen. :) Verder zal ik je even voor zijn: jij bent mij niet. :D Nog een keer: klopt. :lol:

Maar als ik jou was, zou ik daar niet op wachten en hem een Pbtje sturen. :) Verder zal ik je even voor zijn: jij bent mij niet. :D Nog een keer: klopt. :lol:

Je moet weten wanneer je moet stoppen. Ik doe het in ieder geval bij deze.. :rolleyes:

Waarom niet alletwee: een pb'tje en een vraag in dit forum. Zo kunnen we er allemaal van meegenieten. Da's een van de leuke dingen van een forum, toch?

Waarom niet alletwee: een pb'tje en een vraag in dit forum. Zo kunnen we er allemaal van meegenieten. Da's een van de leuke dingen van een forum, toch?

Het mooie van een forum is dat je niet allerlei mensen hoeft te mailen, maar gewoon een vraag voor iedereen ter inzage neer kan leggen..

Het mooie van een forum is dat je niet allerlei mensen hoeft te mailen, maar gewoon een vraag voor iedereen ter inzage neer kan leggen..

Dat bedoel ik ook...En ik bedoel ook, dat mailen af en toe heel handig kan zijn. Dat hoeft mekaar toch niet in de weg te zitten?

Dat bedoel ik ook...En ik bedoel ook, dat mailen af en toe heel handig kan zijn. Dat hoeft mekaar toch niet in de weg te zitten?

Schijnbaar zijn een aantal mensen hier nogal idolaat van Bas, of hebben jullie aandelen? Ik ontken niet dat hij veel weet op dit gebied, maar Guido Tent komt hier ook b.v. Verder zijn hier diverse forummers actief met mods, bv. Sodejuu, maar er zijn er nog meer.

Moet ik nu iedereen die wat zal weten op dit gebied een pb gaan sturen? :rolleyes:

Nee dus, leve het forum.. :)

Schijnbaar zijn een aantal mensen hier nogal idolaat van Bas, of hebben jullie aandelen? Ik ontken niet dat hij veel weet op dit gebied, maar Guido Tent komt hier ook b.v. Verder zijn hier diverse forummers actief met mods, bv. Sodejuu, maar er zijn er nog meer.

Moet ik nu iedereen die wat zal weten op dit gebied een pb gaan sturen? :rolleyes:

Nee dus, leve het forum.. :)

Bas, Guido of Sodejuu, het is mij om het even. ;) Het gaat om het krijgen van een antwoord. ;):) Toch?

Bas, Guido of Sodejuu, het is mij om het even. ;)  Het gaat om het krijgen van een antwoord. ;)  :) Toch?

Wordt ik weer buitengelsoten ;)

Deze kende je al neem ik aan, Cor?

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...884&hl=superdac

Zoals het klokje thuis mokt.... :D

Bas, Guido of Sodejuu, het is mij om het even. ;)  Het gaat om het krijgen van een antwoord. ;)  :) Toch?

Wordt ik weer buitengelsoten ;)

Deze kende je al neem ik aan, Cor?

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...884&hl=superdac

Bedoel je mij? Ja, die ken ik.

Gr. Cock ;)

Met c k ??

Hallo,

Voor ruim 3 jaar terug heb ik in mijn CD-speler de kristal ingegoten met siliconenkit. Wat voor voordeel geeft b.v. een Tent-clock ten opzichte van een met siliconenkit ingegoten kristal? Is het gemakkelijk om siliconenkit op een nette manier van het kristal te verwijderen? Ik heb een Myryad MC100, maar op de site van Guido Tent zag ik hem niet bij de lijst van de CD-spelers staan. Zou in mijn CD-speler de Tent-clock kunnen worden ingebouwd?

Jan

Beste Jan,

Het ingieten van een xtal, heeft als voordeel dat trillingen onderdrukt worden. Het Jitter percentage zou daardoor een paar Ps. lager kunnen worden. Echter, hebben de gebruikelijke pierce schakelingen nog altijd zo'n 80 a 100 Ps jitter. Ik ben er (mede door Guido Tent) van overtuigd dat een goede klok staat of gaat met zijn voedingsspanning. De truuk achter de Tentlabs klok is dan ook zijn regulatie voedingsschakeling op de XO2/3. Het voordeel van en nieuwe klok met een eigen voeding is tweedelig. 1: De pulserende klok schakeling stroot de voeding van de speler niet meer. Diezelfde 5 volt hangen vaka ook de servo en dac chip's. Ten tweede krijgt de klok schakeling zelf nu een super schone voeding waardoor hij nog beter werkt. Ook ben je galvanisch gescheiden van de rest van de schakeling.

Groeten,

Bas

Beste cgm,

Vr.gr.

Beste,

hier slaat u de plank mis. Juist omdat de M-audio geen klok heeft heeft reklokken daar dus wel zin. Zoals de M-audio nu werkt gebruikt hij gewoon de klok die de CS8414 ontleedt uit de datastream. Jitter is dan zoiezo al ingetreden. Met een XO-Dac pakken we de bitclock van de CS8414, en herklokken die. De jitter wordt bijna een factor 80 lager!

Groeten,

Bas