Jump to content

Klokmodificatie

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

[advocaat van de duivel mode]

Toch vind ik het jammer dat dit nooit is doorgegaan.

[/advocaat etc.]

Er was geen tijd, en geen ruimte of zoiets. Totdat ik dit tegenkwam. Ik geloof dat de heren liever geen uitsluitsel hebben dan wel.

Beste Ultraanaloog,

Mijn nieuwe ruimte waar ik nu in zit leent zich niet voor serieuze luistersessie's. Er is gewoon geen ruimte en de akoestiek is er helemaal ruk :D. In ons oude pand ging dat beter. Ik had toen niet voorzien dat mijn nieuwe werkplaats er zo uit ging zien als die er nu uitziet. Nogmaals ik sta overal voor open, maar dan moet er dus iemand andes voor twee spelers en een ruimte zorgen. Ook moet het niet moeilijk zijn voor forumleden onderling om twee identieke spelers te vinden, waarvan eentje gemodificeerd is. Overigens de AVM avond liet heel goed horen dat er dus echt grote verschillen waren. In blind testen geloof ik niet. Ik zie het net als verschillende parfum's ruiken. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer welk luchtje wat is.

Ik wil zonder meer toegeven dat men bevoorordeelt zou kunnen zijn bij niet blind luisteren. Anderzijds ben ik er ook van overtuigd dat er niet blind objectief gelusiterd kan worden. Ik bedoel als ik mijn eigen oren al niet vertrouw....

Over dat "uitsluitsel" Ik heb voor me zelf allang uitsluitsel. In eerste instantie heb ik mezelf helemaal kunnen overtuigen met de mod's aan mijn eigen spelers in de begin periode. Ten tweede neem ik alle reacties van mijn klanten die reeds gemodificeerde spelers hebben zeer serieus! Dat andere mensen wel uisluitsel willen kan ik zeker begrijpen, en een dergelijke luistersessie is daar een goede manier voor.

Groeten,

Bas

stel:

Bas ontwerpt een cd speler , en brengt hem op de markt.

Ik koop dat ding , en wil hem laten modificeren (een andere clock)

hoe moet dat dan ????? :o

Ik zou niet weten waarom Bas er niet meteen de beste clock in zou stoppen :rolleyes:

Overbodige vraag dus :)

Andr

stel:

Als Bas een speler ontwerpt, is een mod. niet meer aan de orde ;):D .

Overigens de AVM avond liet heel goed horen dat er dus echt grote verschillen waren.

En waarom heb je dat dan daar niet hard gemaakt met een ABX?

In blind testen geloof ik niet. Ik zie het net als verschillende parfum's ruiken. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer welk luchtje wat is.

Daarom heb je een grotere populatie nodig, bijvoorbeeld het publiek op een show. Het contrast wat je schetst dat 'iedereen het direct hoorde' en dat dat dan zonder referentie ineens onmogelijk zou zijn, is wel erg scheef.

stel:

Beste Eric,

Het spreekt natuurlijk voorzich dat mijn eigen speler dan een Tent Klok zou krijgen. Ik zou dan zoiezo Guido Tent het hele klok circuit voor de hele schakeling laten ontwerpen.

En zo zijn er meer. Arcam heeft voor de CD-23 zijn klokschakeling bij DCS laten ontwerpen.

Groeten,

Bas

Overigens de AVM avond liet heel goed horen dat er dus echt grote verschillen waren.

En waarom heb je dat dan daar niet hard gemaakt met een ABX?

In blind testen geloof ik niet. Ik zie het net als verschillende parfum's ruiken. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer welk luchtje wat is.

Daarom heb je een grotere populatie nodig, bijvoorbeeld het publiek op een show. Het contrast wat je schetst dat 'iedereen het direct hoorde' en dat dat dan zonder referentie ineens onmogelijk zou zijn, is wel erg scheef.

Beste Ultranaloog,

Vergeef me, maar wat is een ABX? :)

Referentie is er zoiezo niet. Het is een onbekende set, onbekende ruimte en onbekende speler. Het komt dus op je oren aan.

Groeten,

Bas

Er was geen tijd, en geen ruimte of zoiets. Totdat ik dit tegenkwam. Ik geloof dat de heren liever geen uitsluitsel hebben dan wel.

Als ik het bijbehorende (positieve) stukje lees, dan begrijp ik je opmerking niet:

Impressie van donderdag 28 oktober: Guido Tent, Sebastiaan de Vries en Fritz de With

Hoe kan ik de prestaties van mijn cd-speler nog verder verbeteren? Dit was een vraag, die centraal stond op de avond in oktober. Guido Tent hield hierover een boeiend betoog. Intussen was Sebastiaan de Vries van Sound Evolution (www.soundevolution.nl) druk bezig met het modificeren van een Marantz CD17 MK 2 cd speler. Dankzij het uitstekende camera-werk van Fritz de With kon iedereen het werk van Sebastiaan via een scherm volgen. Opmerkelijk was dat onder het toeziend oog van toch gauw vijftig van onze leden Sebastiaan zijn werk in alle rust nauwkeurig en vlot deed.

Het resultaat van de modificatie mocht er inderdaad zijn. Bij de vergelijking met een ongemodificeerde Marantz cd speler van hetzelfde type viel op hoe groot de verschillen zijn. Op de website van Guido Tent (www.tentlabs.com) kunt u nog eens nalezen wat die verbetering dan precies is.

Beste,

Overigens was het doel van deze avond ook de mensen real time te laten zien wat er technisch gebeurd met een klok modificatie. Dit onder het motto van openheid van zaken. Ik denk dat wanneer je middels een groot scherm realtime een speler ombouwd. De mensen vrij laat elke vraag te stellen en ook nog eens in de zelfde tijd te laten luisteren, dat we heel erg ons best doen om de mensen van onze integriteit en producten te overtuigen.

Groeten,

Bas

Vergeef me, maar wat is een ABX? smile.gif

Referentie is er zoiezo niet. Het is een onbekende set, onbekende ruimte en onbekende speler. Het komt dus op je oren aan.

What is a blind ABX test ?

Dus niet eens echt zonder referentie. Dat het op je oren aan komt, dat klopt. Daarom ga je je ogen niet gebruiken en dus blind testen.

@cgm:

Iedereen kan een verbetering horen wanneer hij deze verwacht. Je ziet iemand een klok erin bakken en een ander een verhaal over fasemodulatie houden waar je geen touw aan vast kunt knopen, dus hoor je dat.

'hoe groot de verschillen zijn' is dus 'hoe groot de verschillen leken'.

Nu nog eens zonder te weten naar welke je luistert.

@cgm:

Iedereen kan een verbetering horen wanneer hij deze verwacht. Je ziet iemand een klok erin bakken en een ander een verhaal over fasemodulatie houden waar je geen touw aan vast kunt knopen, dus hoor je dat.

'hoe groot de verschillen zijn' is dus 'hoe groot de verschillen leken'.

Ik ga gedeeltelijk met je mee, maar het ging hier om 50 personen, en ik mag er vanuit gaan dat er ook kritische cq. sceptische mensen tussen zitten.

Wat is dan voor jullie dan het ultieme loopwerk, ik dacht zelf aan het stable platter loopwerk van pioneer in combinatie met het loopwerk van philips met dat zwenkarmpje, en de rest ontworpen door de vries en co

Wat denken jullie is dit wat? :D

Wat is dan voor jullie dan het ultieme loopwerk, ik dacht zelf aan het stable platter loopwerk van pioneer in combinatie met het loopwerk van philips met dat zwenkarmpje, en de rest ontworpen door de vries en co

Wat denken jullie is dit wat? :D

Beste James Bond,

Voor mij is het ultieme loopwerk nog steeds het CMK 3,2 VRDS loopwerk van Teac. Deze samen met de Fixed Pickup van Sony. Pioneer heeft een bovengemiddeld loopwerk. Echter de motoriek en mechaniek is niet zo fraai als van Sony en Teac. Van Philips vind ik het huidige CD2 loopwerk erg fraai. Nu opgevolgd voor het CD2pro.

De Teac CMK 3,2 en Sony fixed Pickup hebben borsteloze motoren.

Groeten,

Bas