Jump to content

voedingskabel

robx
 Share

Recommended Posts

mijn gemodificeerde Revox bleef achter wat betreft diepteweergave, aangesloten op een Kemp Hi Power 1,5 meter. Ik heb dit weekeinde als experiment een Siltech SPX20 erop gezet. En jawel: diepte in orde en de rest een stap beter.

Terwijl de Kemp op mijn buitengebruikgestelde Kenwood KT1100SD geen tekort aan diepte en zo te horen gaf. Weer een kwestie van wel of niet bij elkaar passen?

groet

Daar klinkt het wel naar ja...

Ik heb Thiel CS1.6 op 2 identieke audio-research sets gehoord.

Alleen zat er aan de ene set een set kabels van Cardas en aan de ander MIT.

Cardas klonk gewoon fel en scherp in het hoog. De MIT niet...

Toch is Cardas geen misselijk kabeltje (500 euro en > ), heb het daarna op een Primare set gehoord... alles prima in orde. Kortom, verschilt dus echt enorm per set.

Ok ik heb het nu over speaker kabels... maar met power kabels is het net zo :D

Bij mij was het net zo ... een paar maanden geleden de Siltech SPO 18 FM netkabels van mijn Densen versterkers vervangen door de SPX 30 Classic. Resultaat, een grote stap vooruit op het gebied van rust, snelheid en dynamiek.

Ik heb Thiel CS1.6 op 2 identieke audio-research sets gehoord.

Alleen zat er aan de ene set een set kabels van Cardas en aan de ander MIT.

Cardas klonk gewoon fel en scherp in het hoog. De MIT niet...

Dat is ook wel verklaarbaar, de seriespoel in de MIT-kabel dempt hoge tonen. Resonanties in het allerhoogste hoog, waar metalen (en keramische) tweeters nog wel eens last van hebben, worden dan ook wat gedempt.

Een kabel met een bepaalde extreme verhouding tussen capaciteit en impedantie heeft denk ik altijd wel invloed op het geluid. Of het een grote invloed heeft is denk ik afhankelijk van de gevoeligheid van de apparatuur voor dergelijke invloeden.

Bij interlinks is bijvoorbeeld de verhouding tussen de uitgangimpedantie van de bron en ingangs impedantie van het ontvangend apparaat ook een erg belangrijke factor, is die niet optimaal dan is de invloed van de kabel groot.

En natuurlijk speelt de suggestie ook een belangrijke rol, een andere kabel moet wel anders klinken dus hoor je het verschil ook.