Jump to content

To KEF or to ELAC that's the question...

yoshua
 Share

Recommended Posts

De combinatie Denon en de KEF Q serie is een hele goede. Maar zoals eerder gezegd, als je enigszins budget over hebt, ga dan voor de Q7. Die is een heel stuk beter dan de Q5, met name in het lage frequentiegebied. Het is de extra's euro's zeker waard en je hebt in dan echt een mooie combo.

Hoi Arjen,

Het gaat niet over de Q serie van KEF maar over de XQ serie, daar zit een redelijk groot verschil. Raar, een soortgelijk misverstand heeft al eerder gespeeld in dit topic. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn eerste post.

Toch bedankt voor je reactie. :)

Heb gisteren geluisterd naar een aantal ASW speakers. Ik heb een dealer gevonden in Tilburg.

De genius 400 sprak me het meeste aan. Toch leek hij voor mijn gevoel iets te missen in het laag ten opzichte van de Elac 208.2 en zeker de KEF XQ5. Het gaat natuurlijk primair om het geluid, maar als de Genius langs bijvoorbeeld de XQ5 zet dan komt de ASW speaker toch een beetje, hoe zal ik het zeggen, "cheap" over.

Al met al toch een goede tip! Dank je MJ_OK, ik zal de genius 400 op mijn shortlist plaatsen.

Maar niet te vergelijken met het Duitse merk Audio Physic......... :rolleyes:

Heb gisteren geluisterd naar een aantal ASW speakers. Ik heb een dealer gevonden in Tilburg.

De genius 400 sprak me het meeste aan. Toch leek hij voor mijn gevoel iets te missen in het laag ten opzichte van de Elac 208.2 en zeker de KEF XQ5. Het gaat natuurlijk primair om het geluid,  maar als de Genius langs bijvoorbeeld de XQ5 zet dan komt de ASW speaker toch een beetje, hoe zal ik het zeggen, "cheap" over.

Al met al toch een goede tip! Dank je MJ_OK, ik zal de genius 400 op mijn shortlist plaatsen.

Maar niet te vergelijken met het Duitse merk Audio Physic......... :rolleyes:

Wat is niet te vergelijken Audio Physic?

Alle drie de merken die je noemt staan bekend als helder... kef, elac en denon, als je er van houdt, oke, maar er zijn andere opties binnen dit toch wel redelijk hoge prijssegment.

Diapason

ASW

Dynaudio

Dali

Von Schweikert

inderdaad staan ze bekend als zgn helder...

en daardoor ongeschikt voor een 5.1 opstelling tbv DD en/of DTS ...

waarom ?

omdat je dan goed hoort hoe slecht eigenlijk DD en DTS in feite is ....

neem maar eens die Eagles DVD Hell freezes over, en dan HotelCalifornia als test...

eerst in DTS, en dan gewoon in PCM-stereo ...

daarna wil je nooit meer luisteren naar een muziek-DVD met DTS ... :D

alex