Jump to content

voor JGCK

hallo
 Share

Recommended Posts

Hallo Hallo,

Je kunt natuurlijk geen hoge eisen stellen in die prijsklasse. De Jamo's gaan in ieder geval wel hard en zijn beveiligd tegen overbelasting (als hun info klopt). Als je ze wilt kopen is het misschien een idee om een advertentie op verschillende veilingsites te zetten. Als je echte geluidskwaliteit wilt zul je helaas moeten doorsparen. Maar ja, toen ik mijn eerste audioset had was ik ook erg ongeduldig dus ik begrijp het volkomen....

Mvrgr

John

De Jamo X-serie is de opvolger van de ouwerwetse Jamo Power-serie. In principe is er niks aan gewijzigd en ik vind ze nog steeds een aanfluiting voor huiskamergebruik. Als discospeaker in een garage of voor een tuinfeest kan hij best dienst doen, maar iig niet om serieus muziek te beluisteren. Het kan gewoonweg niet.

Jamo heeft ook speakers die dat wel kunnen (ik bedoel fatsoenlijk geluid voor niet al te veel geld). Welke types dat nu zijn is lastig te vertellennu ze bij Jamo alle speakers een nieuwe naam hebben gegeven. De Cornet-serie is wel goed en kost niet veel (ik weet dus niet hoe die nu heet). Ik denk dat je daar veel meer plezier aan beleeft.

BTW: De Power-serie is inderdaad voorzien van een beveiliging. Deze bestaat uit een 21W autolamp (remlicht). Het werkt effectief en is goedkoop. Er zijn meerdere merken die zoiets toepassen. JBL is er bijvoorbeeld ook heel goed in (21W in Control 1C en 1G, 55W in de PA-baskasten).