Jump to content

Impulse speakers

Snarf aka Frans
 Share

Recommended Posts

Iemand ervaring met deze speaker? Ik weet niet precies welk type ik nu thuis heb staan als demo. Onderop staat 26..het merk is Impulse. Wie kan me wat meer vertellen over dit merk. En wat moet een tweedehands setje kosten...

Klinken erg lekker vind ik...snel, open, diep laag...niets mis mee..

Grt Frans

Hallo Frans,

Een kennis van mij had deze speaker, begin dit jaar in huis staan.

(2e hands gekocht voor, als ik me niet vergis, iets van 300,- euro p.p.)

Een slank zuiltje, dat vrij gemakkelijk is aan te sturen.

Klonk toen opvallend goed. Open, gedetailleerd en dynamisch.

Impulse stond bekend om z'n transmissielijn speakers.

Alleen de 2 of 3 goedkoopste modellen hadden geloof ik een basreflex systeem.

Ook hebben ze allemaal 't zelfde uiterlijk.

(vierkante, slanke zuiltjes met doek rondom en boven en onder een dikke plaat van MDF of soms ook marmer.

Groeten,

Alco

Hoi Frans,

Volgens mij ging 't ook om de '26'.

(getal stond wel aan de achterkant trouwens)

Hij had ze begin dit jaar ergens voor 300,- euro gekocht, dus zal wel om

dezelfde type gaan dan.

Het was een zuiltje van zo'n 80 a 90cm hoog en zo'n 20 a 25cm in 't vierkant.

Met rondom zwart doek.

Doe Rinsma maar de groeten als je ze koopt.

Zal 'm binnenkort ook weer 'ns bezoeken.

Daar ik zelf met de Impulse 26 speel en hier al eens een verslag over heb gedaan ,heb ik Frans een persoonlijke PM gestuurd, mbt tot mijn ervaring met deze Impulse 26. Kenmerken van deze speaker zijn neutraal dynamisch grootschalig en een precies geluidsbeeld . Ik mag wel zeggen dat ik een uiterst tevreden bezitter ben van de Impulse 26 en deze nog lang niet aan vervanging toe zijn . ;)

MVG Luxman

Het zit met de aansturing dan ook wel goed, sonneteer campion is erg fijne versterker. Ik heb niet de indruk dat het een laagrendement speaker is. Ik schat toch zeker een 90db gevoeligheid.

De Sonneteer Campion is zeker goed genoeg voor de Impulse speakers!

(3x raden wat ondegetekende heeft :rolleyes::D )

Btw Frans, Ik weet niet of je een standaard of (door Rinsma) gemodificeerde Sonneteer hebt, maar het is zondermeer interessant om bij Rinsma eens de verschillen te beluisteren.

(of thuis, nog beter)

Vorige week woensdag is forumgenoot Puur bij mij op bezoek geweest.

Hij heeft een inmiddels behoorlijk gemodificeerde Sonneteer Alabaster.

Dat klonk erg goed!

(iets meer gemak, dynamiek, stemmen klinken overtuigender)

Wat betreft het rendement van je Impulse.

Volgens mij waren alle modellen van Impulse vrij gemakkelijk aan te sturen.

Ik heb hier, in verschillende tijdschriften, nog diverse testen staan van Impulse modellen, en ik meen me te herinneren dat ze allen een redelijk hoog (tegen/rond de 90db) hadden.

(en geen zware belasting voor je versterker qua impedantie)

Groeten,

Alco

Beste DEPETER,

Goed aansturen geldt voor iedere speaker. Het zit met de aansturing dan ook wel goed, sonneteer campion is erg fijne versterker. Ik heb niet de indruk dat het een laagrendement speaker is. Ik schat toch zeker een 90db gevoeligheid.

Groet Frans

Ik heb zelf de impulse 94, die heeft een rendement van 90 db, maar toch is het moeilijk om een transmissielijn speaker in het laag goed onder controlle te krijgen.

Dit is dan ook voor mij de reden dat ik uitzie naar andere speakers.

DEPETER.

Hallo Alco,

Ik heb de gemodificeerde sonneteer meerdere keren beluisterd, maar het veranderd elke keer weer. Rinsma lijkt nog steeds niet uitgemodificeerd te zijn. Pas als dat zover is overweeg ik de modificatie. Dat de Impulse speakers een hoog rendement hebben, had ik direct door, ze spelen luider dan m'n squire's, die zitten rond de 86db. Het laag is overigens goed onder controle, nu is de campion ook een vrij goede stroom leverancier.

Groet Frans

Hallo Alco,

Ik heb de gemodificeerde sonneteer meerdere keren beluisterd, maar het veranderd elke keer weer. Rinsma lijkt nog steeds niet uitgemodificeerd te zijn. Pas als dat zover is overweeg ik de modificatie. Dat de Impulse speakers een hoog rendement hebben, had ik direct door, ze spelen luider dan m'n squire's, die zitten rond de 86db. Het laag is overigens goed onder controle, nu is de campion ook een vrij goede stroom leverancier.

Groet Frans

misschien moet je nog eens goed luisteren het laag is niet onder controle te krijgen

Beste Berend,

Ik leef niet met dogma's. Ik heb genoeg speakers gehoord zonder transmissielijn die in mijn kamer beroerder in het laag klonken dan deze impulse. De vader van mijn vriendin draait al 20 jaar met transmissielijn en deze speakers klinken erg strak in het laag. Het ligt gewoon aan de combinatie van je akoestiek, je versterker en niet te vergeten je bron.

Ik ken de verhalen over het laag wat er te laat achteraan komt enz. Maar er zijn net zoveel verhalen die het tegenovergestelde beweren. Ik luister naar mijn eigen smaak en haal mijn wijsheden uit mijn eigen ervaringen..

Groet Frans

Beste Berend,

Ik leef niet met dogma's. Ik heb genoeg speakers gehoord zonder transmissielijn die in mijn kamer beroerder in het laag klonken dan deze impulse. De vader van mijn vriendin draait al 20 jaar met transmissielijn en deze speakers klinken erg strak in het laag. Het ligt gewoon aan de combinatie van je akoestiek, je versterker en niet te vergeten je bron.

Ik ken de verhalen over het laag wat er te laat achteraan komt enz. Maar er zijn net zoveel verhalen die het tegenovergestelde beweren. Ik luister naar mijn eigen smaak en haal mijn wijsheden uit mijn eigen ervaringen..

Groet Frans

ach je moet nog veel leren

Heeft Geerdie ook niet een stel van die dingen?  :o

Wel van Impulse, maar de 26 :unsure: Ik dacht dat hij grotere had.

Bijna goed. :P

De Impulse 34. Een 2-weg TL. De 26 is volgens mij een latere :unsure: serie.

Stuur ze aan met een Arcam Alpha 7R(van Remote).

Rommelig laag? Hmmm, is me in de 1 1/2 jaar dat ik ze heb niet opgevallen... :rolleyes:

Vraag het aan Speedy, Zee, Telefunken, Michel en CGM. Zij waren o.a bij een test van "kleine" speakers. Ongeveer een jaar geleden bij Michel thuis gehouden.

Deze speakers zijn in het laag wel gevoelig voor de grootte van de luisterruimte. In een normale woonkamer neigt het laag naar de "slanke" kant.

Maar rommelig? Nee. Niet bij mij iig.

Rommelig laag? Hmmm, is me in de 1 1/2 jaar dat ik ze heb niet opgevallen... :rolleyes:

Vraag het aan Speedy, Zee, Telefunken, Michel en CGM. Zij waren o.a bij een test van "kleine" speakers. Ongeveer een jaar geleden bij Michel thuis gehouden.

Rommelig is inderdaad niet de term. Eerder bescheiden, en hooguit, in mijn oren dan, wat aan de late kant. En inderdaad nogal plaatsingsgevoelig, maar dat is een kwestie van

Volgens mij kunnen TL's alleen klinken als "wat aan de late kant" als de afstand tussen de woofer en de poort te groot is. Mijn Rogers hebben daar dus absoluut geen last van. Ik heb het bij anderen inderdaad wel gehoord (Synthese).

Paul.

Volgens mij kunnen TL's alleen klinken als "wat aan de late kant" als de afstand tussen de woofer en de poort te groot is. Mijn Rogers hebben daar dus absoluut geen last van. Ik heb het bij anderen inderdaad wel gehoord (Synthese).

Paul.

Zit wat in, bij mij impulsen zitten de woofers bovenin, en de poort onder.

Ze zijn 116 cm hoog.

Depeter.