Paul Jenner Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 En heb je last van een laag dat "te laat" komt ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 En heb je last van een laag dat "te laat" komt ? Paul. Te laat wil ik niet zeggen, niet strak dat is beter verwoordt. DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Mischein een raare vraag maar id het merk waar jullie het over hebben hezelfde als. deze impulse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Beste Berend, Ik leef niet met dogma's. Ik heb genoeg speakers gehoord zonder transmissielijn die in mijn kamer beroerder in het laag klonken dan deze impulse. De vader van mijn vriendin draait al 20 jaar met transmissielijn en deze speakers klinken erg strak in het laag. Het ligt gewoon aan de combinatie van je akoestiek, je versterker en niet te vergeten je bron. Ik ken de verhalen over het laag wat er te laat achteraan komt enz. Maar er zijn net zoveel verhalen die het tegenovergestelde beweren. Ik luister naar mijn eigen smaak en haal mijn wijsheden uit mijn eigen ervaringen.. Groet Frans ach je moet nog veel leren Pffffffffffffff........... Heb je hem ook weer................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Mischein een raare vraag maar id het merk waar jullie het over hebben hezelfde als. deze impulse! Klopt, maar dan de oudere types. DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Mischein een raare vraag maar id het merk waar jullie het over hebben hezelfde als. deze impulse! Klopt, maar dan de oudere types. DEPETER. Ok TNX ken allen de Aria SE want die heb ik en het is de best klinkende luidspreker die ik ooit heb gehad. Wat andere er van vinden................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Mischein een raare vraag maar id het merk waar jullie het over hebben hezelfde als. deze impulse! Klopt, maar dan de oudere types. DEPETER. Ok TNX ken allen de Aria SE want die heb ik en het is de best klinkende luidspreker die ik ooit heb gehad. Wat andere er van vinden................................... gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Ik heb niet verschrikkelijk veel transmissies gehoord (IMF/TDL), maar ik krijg er altijd hoofdpijn van. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Ik heb niet verschrikkelijk veel transmissies gehoord (IMF/TDL), maar ik krijg er altijd hoofdpijn van. Carl ook al waar heb ik dat meer gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Ik heb niet verschrikkelijk veel transmissies gehoord (IMF/TDL), maar ik krijg er altijd hoofdpijn van. Ik niet van mijn Super Compacts Super weergevers zijn het nou ja wat is super Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 Beste Berend, Ik leef niet met dogma's. Ik heb genoeg speakers gehoord zonder transmissielijn die in mijn kamer beroerder in het laag klonken dan deze impulse. De vader van mijn vriendin draait al 20 jaar met transmissielijn en deze speakers klinken erg strak in het laag. Het ligt gewoon aan de combinatie van je akoestiek, je versterker en niet te vergeten je bron. Ik ken de verhalen over het laag wat er te laat achteraan komt enz. Maar er zijn net zoveel verhalen die het tegenovergestelde beweren. Ik luister naar mijn eigen smaak en haal mijn wijsheden uit mijn eigen ervaringen.. Groet Frans ach je moet nog veel leren Pffffffffffffff........... Heb je hem ook weer................. Ik vraag me trouwens af of de 26 een transmissie lijn is? Er zit een BR poort in. Transmissielijn speakers eindigen toch nooit in een ronde poort? Verder ga ik volgende week nog twee andere speakers beluisteren, namelijk de epos es 14 en een zelfbouw speaker op basis van focal. De impulse bevalt wel, sterker nog het is de eerste speaker sinds 5 jaar die langer dan een week in mijn setup staat. Toch wil ik niet te senl kiezen. Op speaker gebied kun je zoveeeeeel kanten op... Wordt vervolgd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Daar kon je nog weleens gelijk in hebbben, Frans! Volgens is de 26 inderdaad geen TL maar een basreflex speaker. De 2 (of 3?) goedkoopste modellen waren geloof ik basreflex. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb niet verschrikkelijk veel transmissies gehoord (IMF/TDL), maar ik krijg er altijd hoofdpijn van. Carl Ik niet hoor, ze zijn alleen moeilijk aan te sturen. Maar als je dat goed voor mekaar hebt dan klint het volgens mij fantasties. DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb niet verschrikkelijk veel transmissies gehoord (IMF/TDL), maar ik krijg er altijd hoofdpijn van. Carl ook al waar heb ik dat meer gehoord Oja Berend, vertel eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Tuurlijk Berend, Jij kan dat op afstand bepalen...knap hoor.. Groet Frans transmission line is niet strak te krijgen het blijft rommelen in het laag Ik draai zelf ook met een transmissielijn..ze staan sowieso bekend om het strakke laag transmissielijnen [zover ik weet] een nadeel ze eiden veel stroom om lekker teklinken een tl. En dan hangt er nog vanaf wat voor soort transmissie je hebt. Hoe groter de lijn destemeer power moet je erin pompen natuurlijk. En het rommelige? Kan ik mezelf niet voorstellen wellicht een niet toereikende amp erop. Dan raak je de controle over je speaker kwijt en gaat ie fladderen. Gelukkig heb ik daar geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Beste Berend, Ik leef niet met dogma's. Ik heb genoeg speakers gehoord zonder transmissielijn die in mijn kamer beroerder in het laag klonken dan deze impulse. De vader van mijn vriendin draait al 20 jaar met transmissielijn en deze speakers klinken erg strak in het laag. Het ligt gewoon aan de combinatie van je akoestiek, je versterker en niet te vergeten je bron. Ik ken de verhalen over het laag wat er te laat achteraan komt enz. Maar er zijn net zoveel verhalen die het tegenovergestelde beweren. Ik luister naar mijn eigen smaak en haal mijn wijsheden uit mijn eigen ervaringen.. Groet Frans ach je moet nog veel leren Pffffffffffffff........... Heb je hem ook weer................. Ik vraag me trouwens af of de 26 een transmissie lijn is? Er zit een BR poort in. Transmissielijn speakers eindigen toch nooit in een ronde poort? Verder ga ik volgende week nog twee andere speakers beluisteren, namelijk de epos es 14 en een zelfbouw speaker op basis van focal. De impulse bevalt wel, sterker nog het is de eerste speaker sinds 5 jaar die langer dan een week in mijn setup staat. Toch wil ik niet te senl kiezen. Op speaker gebied kun je zoveeeeeel kanten op... Wordt vervolgd Klopt idd...een tl eindigt gelijk met de breedte en hoogte van de lijn dus even een paar voorbeeldjes Deze ga ik nu bouwen overigens...simpel..effectief en zeker niet duur in bouwkosten. Tubular tube genaamd..simpel concept eigenlijk..onderkant geheel open woofer bovenin geplaatst en tube volledig gedempd [dat is het belangrijkste afstemming d.m.v. demping] nu mod ik deze versie door er een actieve subamp [extern] erop te gebruiken. Okay ff to the point Singelfold model 2 poorten..nadeel een woofer met ballen vereist. Wederom een singelfold model...een poort 12" woofer Nu wat gevorderde stof Side-by-Side Single Fold Stereo Pair woofers van kef dus [racetrack???] Atkinson tl uit 1976...geweldig model dit trouwens...principe tl geen idee eigenlijk maar ziet er zeer goed uit. En wellicht de bekenste tdl Nou genoeg voor vandaag,Zoals je ziet is er veel mogenlijk. Maar wat wel opvalt is dat nagenoeg de poorten niet lijken op een bassreflex meer op een grote vierkant gat gedempt. Bij mijn speakers de s3 het u concept zegmaar precies eender. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Tdl Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb niet verschrikkelijk veel transmissies gehoord (IMF/TDL), maar ik krijg er altijd hoofdpijn van. Ik niet van mijn Super Compacts Super weergevers zijn het Tja Henk dat zijn dan ook g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 9 december 2004 Author Report Share Posted 9 december 2004 Gister ff een luistersessie gehad met de Epos Es14 vs de Impulse 26 vs de Royd Squire. In mijn nieuwe akoestiek klinkt de squire niet meer goed. Ik heb vijf jaar met deze Royd speaker gedraaid, maar moet helaas constateren dat vanwege onze verhuizing de speaker niet meer mee kan komen. Ik loop ook steeds meer tegen de slechte akoestiek van de ruimte aan. Het is een vierkante ruimte met een vervelende echo... hieraan moet ik zeker wat gaan doen. De impulse kan een aardig goed beeld neerzetten, het laag is acceptabel, voor een vierkante ruimte althans. De Epos Es 14 is een speaker met body, maar ik vond hem weinig subtiel, wel lekker live geluidje. Binnenkort luister is nog een zelfbouw speaker op basis van focal, ben benieuwd naar dat resultaat. Overigens lijkt het erop dat mijn Benz Micro Glider defect is..hij geeft een zompig geluid, klinkt niet goed, draai nu tijdelijk met een AT F5 OCC, eerste indruk is positief, moet nog wel ingespeeld worden... Tot slot denk ik nu bijna zeker te weten dat de impulse 26 geen TL speaker is... basreflex poort... Groet Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Beste Frans de Impulse 26 is daadwerkelijk geen TL ,kreeg dit onlangs nog bevestigd via Hi Hat , ivm de vraag of ik deze speaker kon openen om hem te voorzien van loodbitum . Jammer genoeg is dit niet mogelijk daar deze speakerkast compleet verlijmd is . MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts