Jump to content

Unico phonoboard

gripen
 Share

Recommended Posts

Ik speel alweer twee jaar met een UR Unico met ingebouwd phonoboard. Niet dat dat niet bevalt maar ik vraag me af (voor ik eentje ga kopen) hoe goed die is in vergelijking met een losse voorversterker.

Iemand enig idee wat de kwaliteit is van het phonoboard?

Hallo Gripen ,

Ik heb wel eens een telefoontje gedaan naar de importeur voor de UR in Nederland , naar ik goed heb begrepen maakt het wel muziek met de inbouw van UR .

Maar wil je serieuzer dan zal een losse trap ( de betere ) wel meer muziek maken dan de inbouw trap van de UR Unico . Ook ergens logisch ................

Even voor de goede orde , ik speel ook sinds twee jaar nu met de Unico . Eerst met een loss trap ( NAD PP2) en sinds vorige week met een Holfi Ellipse .

Hoe het klinkt weet ik nog niet 100% zeker , ik had wat schakelaartjes in de Holfi verkeerd staan in combinatie met mijn element :(;) Vandaag heb ik deze pas na deskundige uitleg op de juiste stand gezet .

Eerste indruk was wel goed B)

groetjes John

• 3 weeks later...

Heb inmiddels mijn Berendsen PPR II aangesloten en ik moet zeggen dat na een paar uur luisteren opvalt dat het prettiger klinkt, de instrumenten een betere plaatsing hebben en in zijn geheel alles wat "luchtiger" klinkt.

Het kan dus beter dan het ingebouwde board.