Guest Jules H Posted 21 december 2000 Report Share Posted 21 december 2000 Hallo Graag had ik wat ervaringen gehoord van mensen die de volgende type luidsprekers bezitten. Kef q5512. Tannoy Revolution R2 B&W CDM 9NT, Elac 515 jet en Elac SLR190. Ik ben voornemens een van deze types aan te schaffen. Mijn versterker is een JVC RX616. Ik beluister meestal pop en licht klassieke muziek. alvast bedankt, Jules p.s. misschien heeft iemand een set in de aanbieding (evt. met Denon reciever) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest merksteijn Posted 21 december 2000 Report Share Posted 21 december 2000 Hallo Jules, Een aantal van de door jou genoemde merken en type luidsprekers hebben wij in "huis". Ter demonstratie staan aangesloten KEF Q serie (15/35/55/65), Tanooy R serie en de ELAC 515 yet. Met deze l;aatste hebben wij een speciale aanbieding. Bij deze ben je van harte uitgenoduigd voor een demo. Immers luidsprekers koop je met je eigen oren en niet die van een ander. Dus vandaar dat je hierbij ook niet een omschrijving vindt van wat ik ervan vind. Alleen jij zult straks elke dag van jou luidsprekers moeten genieten. Met vriendelijke groet. Theo Buitink Merksteijn beeld & geluid Hengelo (O). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 december 2000 Report Share Posted 21 december 2000 Beste JulesH, Je vraagt om ervaringen met luidsprekers . Dit is niet zo moeilijk , wat je hoeft het niet eens te beluisteren want het is algemeen bekend dat JVC wat scherp klinkt en Duitse luidsprekers ook. Dus als je lang wilt genieten en geen luisterervaring hebt, want wat opvalt qua klank omdat het afwijkt klopt niet. Of juist wel maar dan moet je er wel iets verstand van hebben. Dat krijg je vanzelf wel maar pas na verloop van tijd en een aantal miskopen, dat is jammer denk ik. Dus als je je JVC wilt houden zou ik maar geen Duitse luidsprekers nemen en al helemaal geen Japanse , maar uitzonderingen bevestigen de regel. Dat betekend dus voor JVC Dali,Tannoy,B en W ? Kef. B en W met een vraagteken waarom omdat de verschillen met B en W erg groot zijn. Hier bedoel ik mee dat er niet echt een lijn in zit , ze klinken goed soms erg goed maar allemaal verschillend, het zouden luidsprekers kunnen zijn van verschillende merken. Je weet dus van tevoren nooit hoe het klinkt.Een beetje moeilijk dus. Ga je voor een andere Receiver dan wordt alles een stuk gemakkelijker voor jezelf ook in de toekomst van wat je dan gaat doen. Wat je zou kunnen doen om een overjarig,demo apparaat of een gebruikt exemplaar te overwegen. Er staan genoeg bij 2 e Hands en een overjarig etc. apparaat kan zelfs beter zijn dan nieuw ook wat betreft prijsstelling. Dan kun je denken aan Denon , NAD, Marantz,HK of nog iets anders wel 1 van de betere merken daar krijg je nooit spijt van. Ik kan natuurlijk wel dealers noemen bij naam bij mij in de buurt, maar ik denk dat je beter geholpen bent met goed advies en dat jezelf je eigen dealer zoekt bij jou in de buurt. Met Vriendelijke Groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts