akera Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Wat is een (en de werking van) een ferrietkern in een luidsprekerkabel? Zit deze aan beide kanten, of alleen aan een kant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Een ferrietkern zorgt ervoor dat de kabel geen (of minder) storingssignalen gaat uitzenden, zodat andere kabels (die er in de buurt liggen) geen last meer van hebben. Of het zin heeft in een luidsprekerkabel weet ik niet. Feit is wel dat er behoorlijke stromen kunnen lopen door een luidsprekerkabel dus wie weet heeft het nut. Maar niet voor het geluid zelf, maar voor andere kabels in de buurt. Dus bijvoorbeeld een interlink (die zijn gevoelig voor storing)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Ik denk dat 't wel degelijk effect heeft op de versterker zelf. De hf troep wordt kortgesloten in de ferrietkern. Met als gevolg dat de versterker mindersnel instabiel word. Te terugkoppeling hoeft immers de HF shit niet te compenseren. Greets Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door seoman:Ik denk dat 't wel degelijk effect heeft op de versterker zelf. De hf troep wordt kortgesloten in de ferrietkern. Met als gevolg dat de versterker mindersnel instabiel word. Te terugkoppeling hoeft immers de HF shit niet te compenseren. Greets Simon Daar zit idd wel wat in. Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
akera Posted 1 mei 2003 Author Report Share Posted 1 mei 2003 Dus bij het maken van een nieuwe luidsprekerkabel zou het misschien nuttig zijn dit eens toe te passen? Wordt de ring dan aan de kant van de luidspreker geplaats, of aan de kant van de versterker? Of plaats je er dan 2(aan elke kant 1)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 om het daarna weer weg te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 in mijn HK zitten ook een aantal ferrietkernen jopie . of het werkt ??????? je weet het niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Ik heb wel eens met ferriet gewerkt op mijn Kimber 4 TC. Ik vond dat het geluid wat afvlakte. Een kennis van mij heeft ze vervolgens op (dure) van de Hull gebruikt en hij had dezelfde ervaring. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts