dwars Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Dag iedereen, zou iemand mij kunnen vertellen of het volgende slecht zou zijn voor mijn apparatuur? Ik heb nog twee speakerkabels over. Zou ik mijn speaker (B&W DM303) met twee speakerkabels per speaker aan kunnen sluiten op mijn versterker (Marantz PM7000). Ik vind het wel leuk om af en toe wat te experimenteren maar wil natuurlijk niks beschadigen. alvast bedankt, Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Uit de 'A' aansluitingen aan je Marantz komt hetzelfde signaal als uit de 'B' aansluitingen (staan parallel aan elkaar). Als je speaker geschikt is voor biwiring, kun je de ene aansluiting (bijvoorbeeld de 'A') gebruiken voor het hoog en dan de 'B' aansluiting voor het laag. Als je speaker niet geschikt is voor biwiring, kun je ook gerust van zowel de A als de B aansluiting naar de speaker gaan en dan daar de 2 kabels in hetzelfde gat stoppen (wel oppassen dat je niet de plus en min in 1 gat stopt!). Of dat nut heeft, betwijfel ik, want in feite verander je alleen je kabeldikte... Maar ja, eigenlijk is dat bij biwiring ook zo, dus wie weet hoor je verschil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwars Posted 24 november 2004 Author Report Share Posted 24 november 2004 Nee, de speakers zijn niet geschikt voor Bi-wiring. Maar ik had niet gedacht dat je van zowel de A en B aansluiting naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Nee, de speakers zijn niet geschikt voor Bi-wiring. Maar ik had niet gedacht dat je van zowel de A en B aansluiting naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Nee, de speakers zijn niet geschikt voor Bi-wiring. Maar ik had niet gedacht dat je van zowel de A en B aansluiting naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwars Posted 24 november 2004 Author Report Share Posted 24 november 2004 Nee, de speakers zijn niet geschikt voor Bi-wiring. Maar ik had niet gedacht dat je van zowel de A en B aansluiting naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 In serie is ook een leuk experiment Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 In serie is ook een leuk experiment Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 De ontwerper van nogal duur NL kabel merk met de bekende blauwe kleur. Heeft enkele jaren terug een artikel geschreven over het nut van bi-wire. de beste man vertelde daarin dat als je 2x zijn kabel naar de zelfde box nam dat beter en meer efect had dan bi-wire,dus zou ook jij met willekeurig welk merk kabel er rustig op los kunnen spelen of experimenteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 De ontwerper van nogal duur NL kabel merk met de bekende blauwe kleur.Heeft enkele jaren terug een artikel geschreven over het nut van bi-wire. de beste man vertelde daarin dat als je 2x zijn kabel naar de zelfde box nam dat beter en meer efect had dan bi-wire,dus zou ook jij met willekeurig welk merk kabel er rustig op los kunnen spelen of experimenteren. Hmmmmmm. Sinds kort ben ik ook gaan bi-wiren (had ook een paar kabels over ), en ik was weer verbaasd dat het zoveel verschil maakte.. Dit is wel een leuk experiment voor als ik ook eens nood heb aan 'iets te doen'... Laat je bevindingen weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts