MarcoP Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Om er een audio verdieping bij te krijgen heb ik onlangs een Rel subwoofer gekocht. Volgens bijgeleverde schema aangesloten op de AudioA. en prompt stopt mijn audioweergave. Toeval of niet? Naar de reparateur die hem repareert maar thuisgekomen blijkt dat als de "toon"functie wordt geactiveerd om treble etc aan te kunnen passen, er een kanaal mee stopt. Als ik de toonfunctie weer deactiveer is het probleem verholpen: een goede weergave. De reparateur is nog langs geweest, zegt dat er bij het proefdraaien geen probleem was en is dan ook verbaasd. Ook het loskoppelen van de Rel Quake verandert niets. Het probleem doet zich voor bij CD en tuner. Tja, ligt het aan de subwoofer, is het toeval of is er iets anders aan de hand? Een gelukje bij een klachtje is dat de neutrale standen eigenlijk altijd aanstaan dus is het geen noodzaak dat de toonzetting wordt aangepast maar ja.... Zijn er techneuten die er een verklaring voor hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Een techneut ben ik niet, maar ik heb wel m'n ervaringen met (vage) klachten met de Audioanalyse PA90: een defecte trafo (in het eerste jaar), een ingang die helemaal uitviel (na een jaar of 5), het volume van het rechterkanaal dat bij vlagen halveerde (na een jaar of 10). Volgens een kennis was het een kwestie van (bijna) defecte schakel-IC's en/of slechte contacten. Na vervanging van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts