nando Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Hoi, Zoals jullie missschien wel weten heb ik sinds deze week een set Quad esl-57 luidsprekers. Ik kon mijn Marantz pm80II niet gebruiken (te licht) en wil een Quad II monobuizen versterkers gebruiken. Deze esl-57 is voor een Quad II ontworpen. INu kan ik voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Het gaat om deze apparaten (voorbeeld plaatjes van internet) Quad II eindversterker De Quad 22 voorversterker Quad FM I tuner Quad AM I tuner Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Je kunt het ook nog beschouwen als een kunstobject. Met die esl's erbij heb je in ieder geval een super retro-set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Beste Nando, als dit de originele foto's zijn zit het uiterlijk in ieder geval goed. Ik hoop dat je een reservering hebt want dit is in deze staat nog steeds zeer gewild (ik zal er afblijven hoor). De prijs is alleszins redelijk in deze staat. Niet teveel, ook geen koopje. Enige zorg: heel lang niet gebruikt: dat lijkt gunstig maar is het veelal niet. Uitdroging en dergelijke is dan niet uit te sluiten. Dus goed proberen en garantie vragen van 3 maanden (op de buizen kan dat denk ik niet, de rest wel). Ik hoor graag hoe je gevaren bent!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Het mooiste van de deal is dat ik de enige ben (afgezien van Hans van Liempd) die van deze verkoop weet, nergens is het verder te koop aangeboden. De verkoper doet niets tot ik een beslissing neem en gunt mij de tijd. Erg aardig. Een koopje is het zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Gewoon kopen. Niet lang over nadenken. Deze set kan je later verkopen voor gegarandeerd meer geld. Kwalitatief, zalig. Deze set zal menig versterker en tuner in verlegenheid brengen. Ik heb ze vaak mogen aanschouwen en nog vaker mogen beluisteren. Een genot om het maar zacht uit te drukken. Kijk gelijk of je de modulator bij de tuner kan kopen voor stereo ontvangst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Ik vroeg me zo maar af.... hoe is het afgelopen.....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 Ik heb 'm nog niet gekocht maar komende week of weekend ga ik erheen en zal de boel bekijken en als het hopelijk allemaal lukt beluisteren. Ik wil wel weten of het nog werkt en dan met name de Quad II eindbakken want de andere apparaten ga ik of niet gebruiken en opslaan (decoratie van mijn luisterkamer) of verkopen. Het probleem is dat die Quad II bakken niet zomaar met een andere voorversterker gebruikt kan worden. Daar zitten van die Jones stekkers aan die verder niemand gebruik in de audio industrie. Nu is er een mogelijkheid om het ding om te bouwen of om pluggen te gebruiken zoals io ebay te koop staan. Weet iemand of dit goed werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Nando tis een fantasties gave set en waarom zou je de hele set niet gebruiken ????? het ziet er nog timeless uit ,en is weer eens wat anders dan de doorsnee meuk tegenwoordig ik zou het wel weten maar alleen heeft sultankat ook wel een punt staat niks te doen al vanaf 1980 uitdroging e.d. en er is een onverdroten wet die zegt "stilstand is achteruitgang" en deze zin is ook wel een gedachte waard en is in 1980 volledig gereviseerd (oa nieuwe buizen) door Transtec en daarna heeft het niet meer gespeeld maar was decor materiaal in een winkel. waarom was het nodig te reviseren ???? en vervolgens nooit meer gebruiken ???????? iedergeval make the right choise en als tie dan als nieuw is/was gereviseerd ,dat is die dus als nieuw en kan je ook wel langer garantie krijgen toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 Tja Luxman, ik moet afgaan op het verhaal van de verkoper... Volgens dat verhaal is de set ingeruild samen met een set esl-57 die gereparareerd moesten worden. die esl-57 heeft hij weggedaan omdat het te duur was om te repareren. DE Quad II set heeft hij als decoratie (voor de show) in de winkel gezet. Waarom hij er nooit mee heeft gespeeld weet ik niet. DAt ze destijds gereviseerd zijn lijkt me omdat ze toen ook al minstens een paar (of wat meer) jaar oud waren en wel een beurt konden gebruiken. Als de set het niet doet kom ik daar vanzelf achter want ik wil dat eerst weten voor gebruik. Van wat ik hoor is de Quad 22 een mooie voorversterker voor die tijd maar heeft last van brom en kraak. Vooral de knoppen schijnen een zwakke plek te zijn. Ik zal dat ook wel zien en horen. Mocht het me helemaal van de sokken blazen qua geluidskwaliteit dan doe ik ze niet weg natuurlijk. Ik heb met Quad Duitsland gesproken en die willen ze wel reviseren voor 520 euro... per monoblok... Dat moet toch wel voordeliger kunnen? Maar mijn vraag is nog steeds kan ik die jones verloopstekkers gebruiken of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Ik heb met Quad Duitsland gesproken en die willen ze wel reviseren voor 520 euro... per monoblok... Dat moet toch wel voordeliger kunnen? Maar mijn vraag is nog steeds kan ik die jones verloopstekkers gebruiken of niet? Ik vind de set alleen interessant voor die prijs als het bij enkele kleine gebreken blijft. Als er een totale revisie overheen moet: niet doen en al helemaal niet voor die prijs. Je moet beslist de hele set kunnen gebruiken, zonde om alleen te gaan voor de eindblokken. Die verloopsetjes: aan de achterkant te zien moet je die inbouwen: nooit doen! Het apparaat keldert in waarde. Zorg dat je ook de vragen van Luxman goed in het achterhoofd houdt. Die zijn zeer to the point! Bij alle twijfel: eerst contact zoeken met Transtec. Ze zullen je zeker willen helpen met advies en verdere bijstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 Dank jullie voor de adviezen. Die verloopsetjes: aan de achterkant te zien moet je die inbouwen: nooit doen! Het apparaat keldert in waarde. Dat is dus niet waar, het is de bedoeling dat deze verloopstekker gewoon in de bestaande jones stopcontact (vrouwtje) van de QuadII kan stoppen zodat je een cinch aansluiting overhoud. Ik dacht dat dit wel interessant was juist omdat je dan niet hoeft om te bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Nando tis een fantasties gave set en waarom zou je de hele set niet gebruiken ????? het ziet er nog timeless uit ,en is weer eens wat anders dan de doorsnee meuk tegenwoordig ik zou het wel weten maar alleen heeft sultankat ook wel een punt staat niks te doen al vanaf 1980 uitdroging e.d. en er is een onverdroten wet die zegt "stilstand is achteruitgang" en deze zin is ook wel een gedachte waard en is in 1980 volledig gereviseerd (oa nieuwe buizen) door Transtec en daarna heeft het niet meer gespeeld maar was decor materiaal in een winkel. waarom was het nodig te reviseren ???? en vervolgens nooit meer gebruiken ???????? iedergeval make the right choise en als tie dan als nieuw is/was gereviseerd ,dat is die dus als nieuw en kan je ook wel langer garantie krijgen toch Een van mijn beste vrienden heeft in de winkel waar indertijd dit setje stond gewerkt. Hij bevestigde inderdaad dat toen die set er ook al was. De eigenaar van de winkel zag toen al in wat veel mensen nu pas inzien..... Een erg mooi retrosetje... Hij kocht soms zoiets om z'n winkel wat aan te kleden. Er stonden tenslotte genoeg apparaten om te laten horen. De Quad wou hij ook helemaal niet verkopen. Het was voor hem dus meer een verzamelaars object. Van de andere kant is de versterker natuurlijk nog in orginele staat. Er is niks aan gemodificeerd. Ik dacht dat die Quads zo tot 1970 zijn gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Dank jullie voor de adviezen. Die verloopsetjes: aan de achterkant te zien moet je die inbouwen: nooit doen! Het apparaat keldert in waarde. Dat is dus niet waar, het is de bedoeling dat deze verloopstekker gewoon in de bestaande jones stopcontact (vrouwtje) van de QuadII kan stoppen zodat je een cinch aansluiting overhoud. KLOPT ! MvG, Haudio Ik dacht dat dit wel interessant was juist omdat je dan niet hoeft om te bouwen. Hallo, Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 2 december 2004 Author Report Share Posted 2 december 2004 hai... Henk, je denkt dat ik die jones pluggen kan gebruiken, zonder ombouwen? Dat zou wel de makkelijkste manier zijn en dan kan ik simpel wisselen tussen Quad 22 en een andere voorsterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 hai... Henk, je denkt dat ik die jones pluggen kan gebruiken, zonder ombouwen? Dat zou wel de makkelijkste manier zijn en dan kan ik simpel wisselen tussen Quad 22 en een andere voorsterker. Hallo, Nando. Ja dat kan. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 Top! Dank je. Dan kan ik (mochten ze het doen) eerst nog kijken hoe het gaat. Die jones pluggen zijn op ebay te koop voor 29 euro, vind ik wat veel, weet iemand of die ook in Nederland te koop zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts