Jump to content

eigenschappen versterker

roorda
 Share

Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

Ik ben op zoek naar een geintegreerde versterker met een bepaald geluid.

Het geluid wat ik zoek moet vol en diep zijn, dit past het beste bij mijn huidige ruimte en speakers.

Heeft er iemand een tip?

Alvast bedankt,

Martijn

Het gaat om een versterker voor bij de Mission 753 speakers, niet de freedom-versie, dus zonder bass-assist. De speaker klinkt heel zuiver in het middengebied, het hoog is helder maar het laag blijft sterk achter.

De ruimte waar gespeeld wordt is een woonkamer van +/- 60m

de missions vragen een versterker met een uitgangsvermogen tussen de 50 en de 150 watt. Ik heb ze zelf ook gehad en toen aangestuurd met een NAD C-370. dit gaf niet het gewenste diep in het laag.

De versterker die ik zoek moet dus wel voldoende power hebben.

Weet je wel heel zeker dat de versterker het probleem is en niet de speakers? Heb net even snel 2 reviews gelezen over de c370 en ik denk dat je er een hele dobber aan gaat krijgen om die te vervangen door een versterker van max 400 euro die beter presteert (er van uit gaande dat de reviews enigzins overeenkomen met de werkelijkheid. Wat opzich weer een gedurfde aanname is. 3 weken geleden naar een Canton setje geluisterd, laaiend enthiousiaste reviews, man wat een bagger, ik denk dat dit de slechtste luidsprekers zijn die ik in jaren heb gehoord, ik dwaal af...)

Misschien is het een idee om naast de c370 een tweede eindversterker (C270 of zo) neer te zetten?

Ik heb de 753 een paar jaar geleden op een beurs gehoord (niet de meest ideale omgeving, ik weet het) en was toen niet onder de indruk van deze speakers.

Succes met je zoektocht.

Enno :)

gezien mijn recente ervaringen met wisselen van netkabels en luidsprekerkabels: probeer voor de grap eens een andere ls-kabel. en ik zeg niet 'een goeie' of 'een dure', alleen maar 'een andere' (een paar andere).

verschillende kabels hebben sterk verschillende klanksignaturen. de ene doet het lekker in je set, de andere wil niet zo fijn.

groet

heeee! ik ben ineens 'member' niet meer juniormember. voelt stuk beter :D

Sorry maar.........

Maar horen die speakers niet gewoon wat kaler te klinken.

Ik heb zelf de 774 en over mijn lijk dat dat daar een NAD# (oid) aan komt te hangen.

Missions zijn mooi omdat ze niet dreunen en bonken

Ik heb er wel een zware versterker aan hangen (MF X A200) en die laat 'm nog net wat meer diep geven. Maar iedereen* klaagt over de hoeveelheid bas (te weinig) hoewel iedereen* vindt dat 't wel diep gaat. Maar iedereen* is het er over eens dat ze nog nooit zoveel detail en ruimtelijkheid hebben gehoord.

Dus hang er gewoon een strakke versterker aan met genoeg power en je hebt de ideaale set voor niet bonkerrige of dreunende sound.

Groeten Simon

#Vrienden van mij houden van een slappe base en kiezen daarom een NAD :blink:

* iedereen die bij mij geluisterd heeft.

Hoi,

Dit betoog van Simon kan ik onderschrijven.Dit is ook de ervaring/geluidsbeleving die ik van de missions heb mogen beleven. Een goed helder mid.en een laag dat er alleen is als het er ook werkelijk hoort te zijn.En een goede kwaliteit versterker met een flink "opgenomen vermogen" en reserve richting 4 ohm en 2ohm belastingen.

Een mooie Marantz of misschien de cyrus set,alhoewel in een grijs verleden een cyrus one gehad en deze had een mooi geluidsbeeld [british]maar de schakelaars waren niet je dat.

Er staan op "marktplaats" een aantal "dikke " Sony s uit de ES serie te koop.Dit zou best eens een verassing kunnen zijn.En dit bedoel ik dus positief

succes en groet ElSon

Een interessant experiment (en vergruist door velen) is: voeg eens een hele goede sub toe en regel die perfect af (aanvullend op de Missions, bv onder de 50 a 60 hz).

Bv zoiets als: http://www.positive-feedback.com/Issue16/velodyne.htm.

Toegegeven het is wel veel geld voor 20-50 Hz.

Wellicht kun je ook goed reslultaat bereiken met 2 (iets goedkopere) subs. 1 per kanaal. Bv de Von Schweikert subs

http://www.vonschweikert.com/vrs1.html

Oeps zag net je budget ;)

DIY niets?? een Hypex UCD180 + 12" monacor oid?

Toevallig heeft mijn vader ook de Mission 753 (Freedom-versie, 4 stuks) aangestuurd door een Onkyo Integra A9711 versterker. Bij hem thuis geven de Missions een enorm zwaar geluid, en gaan bij sommige muziek snel bonkerig klinken. Het betreft hier een woonkamer van +/- 120 m

Ik speel met een C370/C270 combi, waarbij de C270 het laag van mijn B&W CM4 aanstuurd. Ik vind het een heel open combinatie en het laag klinkt mooi strak en snel. Het lijkt mij stug dat de C370 niet genoeg power heeft. Het is hoogstens het type laag dat je niet aanspreekt in combinatie met de speakers denk ik.

Bij hem thuis geven de Missions een enorm zwaar geluid, en gaan bij sommige muziek snel bonkerig klinken.

Ligt dit dan aan de Freedom versie of aan de versterker?

De freedom heeft toch zo'n grote woofer?

Die heb ik een keer gehoord. die bonkte aardig!!

Mijn relaas gaat over de kleinere drivers.

Het ligt dus minimaal ook aan de speaker.

Groetjes Simon

Het verschil tussen de 753 en de 753 Freedom is volgens mij alleen een ander scheidingsfilter en een andere tweeter. Bij mijn vader staat er achterop de speaker 2-way + bass assist.

Qua uiterlijk zijn de 753 en de freedom versie exact gelijk.

Kan zo'n scheidingsfilter dan echt zo vreselijk veel effect op het laag hebben??

• 3 weeks later...

Hallo,

De accoustiek van een ruimte heeft vaak te lijden onder zgn. staande golven. Dat zijn plaatsen waa lage tonen elkaar versterken of juist uitdoven. Dit is een gevolg van weerkaatsing en tijdeffecten.

Waarom deze inleiding? Mischien moet je je speakers eens een stukje verzetten of mischien wel op een geheel andere plaats zetten om te kijken of dat "te weinig" laag wel echt door een gebrek van je set wordt veroorzaakt of dat het te maken heeft met de accoutische eigenschappen van je kamer.

Succes,

Gerrit