ctcen Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Deze nieuwe Luidspreker is bij verschillende tests , als een absolute reuzendoder uitgekomen. Kost 4000usd maar speelt in de klasse van de Wilson Audio Watt/Puppy , Avantgarde Uno/ Duo!!! Mensen die de Hyperion op de Home Entertainment Show in NEw York dit jaar hadden beluisterd ,waren unaniem verbaasd over de prijs/kwaliteit verhouding. Top audio komt eindelijk een stuk dichterbij voor de meeste mensen. Hier een test: http://www.enjoythemusic.com/superioraudio...erionhps983.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 en weer een wilsonkloon... ze proberen het allemaal maar niks wat er op lijkt of wat er in de buurt komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 26 november 2004 Report Share Posted 26 november 2004 Ja ik bekeek de foto's en het lijkt als 2 druppels water op wilson... Qua geluid kan ik er niet over oordelen want ik heb ze nog niet gehoord. Maar Wilson is referentiemateriaal bij veel tests en ontwikkeling van versterkers... Lijkt me niet zonder rede Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctcen Posted 27 november 2004 Author Report Share Posted 27 november 2004 "en weer een wilsonkloon... ze proberen het allemaal maar niks wat er op lijkt of wat er in de buurt komt" Volgens de tester is de Hyperion beter dan de Wilson.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Volgens de tester is de Hyperion beter dan de Wilson.... Maar vast niet origineler. Al komt een spiderloze conusluidspreker niet zo heel veel voor. Het is ook maar de vraag of zo'n membraan niet gaat uitzakken en daardoor gaat aanlopen tegen de poolplaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Volgens de tester is de Hyperion beter dan de Wilson.... Helaas zegt dat niet alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctcen Posted 27 november 2004 Author Report Share Posted 27 november 2004 Helaas zegt dat niet alles DE Hyperion is door meerdere reviewers getest en alle zijn zeer positief over de geluidskwaliteit. Verder stond deze speaker in mei op de Home Entertainment Show in New York, iedereen was verbaasd over het geluid , helemaal toen ze `t prijskaartje zagen. Misschien kunnen 1 of 2 mensen het verkeerd hebben ,maar als iedereen het eens is dan lijkt `t me toch duidelijk ,dat het een bijzondere produkt moet zijn. De speaker worden trouwens in China geproduceerd onder leiding van Amerikaanse technici, zouden ze in de VS worden gemaakt dan was `t prijskaartje 2 a 3 keer zo hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 DE Hyperion is door meerdere reviewers getest en alle zijn zeer positief over de geluidskwaliteit.Verder stond deze speaker in mei op de Home Entertainment Show in New York, iedereen was verbaasd over het geluid , helemaal toen ze `t prijskaartje zagen. Misschien kunnen 1 of 2 mensen het verkeerd hebben ,maar als iedereen het eens is dan lijkt `t me toch duidelijk ,dat het een bijzondere produkt moet zijn. Nee, dat lijkt me nog steeds niet duidelijk. Ik luister zelf wel als ik de kans krijg. En dat meerdere reviewers positief zijn zegt echt helemaal niets. Er zijn tegenwoordig nauwelijks nog onafhankelijke reviewers, dus echt negatieve dingen zul je niet snel meer lezen. Meestal wordt er kritiek geleverd op Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 en weer een wilsonkloon... ze proberen het allemaal maar niks wat er op lijkt of wat er in de buurt komt. Mag ik vragen wat jullie hier zo mooi aan Wilson vinden? Ikzelf vind de Watt Puppy niet zo heel bijzonder. Kleurt, mist coherentie, niet erg snel en wat beperkt in de laagweergave vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Mag ik vragen wat jullie hier zo mooi aan Wilson vinden? Ikzelf vind de Watt Puppy niet zo heel bijzonder. Kleurt erg, mist coherentie, niet erg snel en beperkt in de laagweergave vind ik. Heb je 'm in de buitenlucht gehoord misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Mag ik vragen wat jullie hier zo mooi aan Wilson vinden? Ikzelf vind de Watt Puppy niet zo heel bijzonder. Kleurt erg, mist coherentie, niet erg snel en beperkt in de laagweergave vind ik. Heb je 'm in de buitenlucht gehoord misschien? Hehe...hij valt vrij langzaam af, schat ik zo als ik terug denk aan de luistersessies. Maar het afvallen begint best vroeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Wanneer je refereert aan de VAD show, heb je gelijk. Een slechte ruimte, die Cristal kabels en Arcam...... Ik heb de Wilsons verschillende keren in een echte high end installatie gehoord....... Dat was toch echt van een heeeeeeeeel andere orde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 en weer een wilsonkloon... ze proberen het allemaal maar niks wat er op lijkt of wat er in de buurt komt. Mag ik vragen wat jullie hier zo mooi aan Wilson vinden? Ikzelf vind de Watt Puppy niet zo heel bijzonder. Kleurt, mist coherentie, niet erg snel en wat beperkt in de laagweergave vind ik. Beste reMC, Ben het volkomen met je eens. De watt/puppy 3.2 vind ik denk nog de beste van ze (als zijn ze al oud). Zelf zou ik er niet mee willen leven. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Ikzelf vind de Watt Puppy niet zo heel bijzonder. Kleurt erg, mist coherentie, niet erg snel en beperkt in de laagweergave vind ik. Heb je 'm in de buitenlucht gehoord misschien? Hehe...hij valt vrij langzaam af, schat ik zo als ik terug denk aan de luistersessies. Maar het afvallen begint best vroeg. Hmm ja, dat slaat inderdaad terug op een "beperkte laagweergave". Daar kan ik nog in komen, al heb ik 'm ooit bepaald niet met een zwak laag beluisterd.... Daarnaast noem je nog enkele aspecten die samen in die hoedanigheid zo ongeveer een echt frutsysteem omschrijven: erge kleuring (hele grote zonde), gebrek aan coherentie (misontwerp) en traagheid (misontwerp). Als je dat echt allemaal aan de WWP hebt gehoord, dan zet ik echt vraagtekens bij de randvoorwaarden die deze sessie omgaven. De luidsprekers zal toch niet echt ZO slecht zijn als jij 'm nu beschrijft? Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Ikzelf vind de Watt Puppy niet zo heel bijzonder. Kleurt erg, mist coherentie, niet erg snel en beperkt in de laagweergave vind ik. Heb je 'm in de buitenlucht gehoord misschien? Hehe...hij valt vrij langzaam af, schat ik zo als ik terug denk aan de luistersessies. Maar het afvallen begint best vroeg. Hmm ja, dat slaat inderdaad terug op een "beperkte laagweergave". Daar kan ik nog in komen, al heb ik 'm ooit bepaald niet met een zwak laag beluisterd.... Daarnaast noem je nog enkele aspecten die samen in die hoedanigheid zo ongeveer een echt frutsysteem omschrijven: erge kleuring (hele grote zonde), gebrek aan coherentie (misontwerp) en traagheid (misontwerp). Als je dat echt allemaal aan de WWP hebt gehoord, dan zet ik echt vraagtekens bij de randvoorwaarden die deze sessie omgaven. De luidsprekers zal toch niet echt ZO slecht zijn als jij 'm nu beschrijft? Toine. Beste Toine, Laat ik voorop stellen dat het niet mijn doel is Wilson hier af te kraken, of af te doen als niet goed. Wel wil ik graag mijn persoonlijke gefundeerde mening geven. In eerste instantie klinkt de Watt/Puppy voor heel veel mensen spectaculair. En dan in de zin van ruimtelijke afbeelding. Zeker ook de laagdynamiek en rust. 80% van de mensen zou er direct verliefd op worden. Echter, in mijn oren zijn ze niet antuurgetrouw. Altijd heb ik in het onderste midden (denk rond tussen de 800 Hz. en 1,5K) een soort van filterweking ervaren. Kritische hout instrumenten (die ik heel goed ken uit de tijd dat ik dagelijks studeerde in een grote bigband) hebben altijd een relatief nasaal karakter. Valt normaliter niet op, wel als je een hobo en clarinet echt heel goed kent. Het laag is een tweede. Verbazend diep en krachtig voor zulke kleine kastjes. Maar cello's klinken net zo dik als contrabassen ook bovenin. Pop en fusion klinkt de kick vaak te dik en mis je de uitstervende galm die er in gemixt is (meestal de beruchte lexicon 480!). Ik weet nog de tijd dat ze bij wisseloord studio's (in hun nog succesvolle jaren) ineens Wilson in de mastering room hadden. Ik zal hier geen namen noemen, maar lieden met een heel goed getraind gehoor klaagde erover dat bepaalde facetten in de mix niet meer te controleren waren. Het kwam hier op neer. Als ze in de masteringroom aanpassingen aan de mix maakte klonk hij daar heel goed, maar op alle andere systemen overheerste er een dominant stuk midden. Bij echt goede monitoring is het vaak zo dat als het daar goed klinkt, het overal goed klinkt. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen helemaal gaan voo de sound van Wilson. En het is ook zeker een goed product, als je allen de kasten al voelt. Echter voor absolute natuurgetrouwheid (binnen de grensen van een audiosysteem) vind ik dat ze zeker geen referentie zijn. Er is geen enkele keer geweest dat ik me daar niet aan stoorde bij een WIlson systeem. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Hmm ja, dat slaat inderdaad terug op een "beperkte laagweergave". Daar kan ik nog in komen, al heb ik 'm ooit bepaald niet met een zwak laag beluisterd.... Daarnaast noem je nog enkele aspecten die samen in die hoedanigheid zo ongeveer een echt frutsysteem omschrijven: erge kleuring (hele grote zonde), gebrek aan coherentie (misontwerp) en traagheid (misontwerp). Als je dat echt allemaal aan de WWP hebt gehoord, dan zet ik echt vraagtekens bij de randvoorwaarden die deze sessie omgaven. De luidsprekers zal toch niet echt ZO slecht zijn als jij 'm nu beschrijft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Een slechte ruimte, die Cristal kabels en Arcam...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Beste Toine, Laat ik voorop stellen dat het niet mijn doel is Wilson hier af te kraken, of af te doen als niet goed. Wel wil ik graag mijn persoonlijke gefundeerde mening geven. In eerste instantie klinkt de Watt/Puppy voor heel veel mensen spectaculair. En dan in de zin van ruimtelijke afbeelding. Zeker ook de laagdynamiek en rust. 80% van de mensen zou er direct verliefd op worden. Echter, in mijn oren zijn ze niet antuurgetrouw. Altijd heb ik in het onderste midden (denk rond tussen de 800 Hz. en 1,5K) een soort van filterweking ervaren. Kritische hout instrumenten (die ik heel goed ken uit de tijd dat ik dagelijks studeerde in een grote bigband) hebben altijd een relatief nasaal karakter. Valt normaliter niet op, wel als je een hobo en clarinet echt heel goed kent. Het laag is een tweede. Verbazend diep en krachtig voor zulke kleine kastjes. Maar cello's klinken net zo dik als contrabassen ook bovenin. Pop en fusion klinkt de kick vaak te dik en mis je de uitstervende galm die er in gemixt is (meestal de beruchte lexicon 480!). Ik weet nog de tijd dat ze bij wisseloord studio's (in hun nog succesvolle jaren) ineens Wilson in de mastering room hadden. Ik zal hier geen namen noemen, maar lieden met een heel goed getraind gehoor klaagde erover dat bepaalde facetten in de mix niet meer te controleren waren. Het kwam hier op neer. Als ze in de masteringroom aanpassingen aan de mix maakte klonk hij daar heel goed, maar op alle andere systemen overheerste er een dominant stuk midden. Bij echt goede monitoring is het vaak zo dat als het daar goed klinkt, het overal goed klinkt. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen helemaal gaan voo de sound van Wilson. En het is ook zeker een goed product, als je allen de kasten al voelt. Echter voor absolute natuurgetrouwheid (binnen de grensen van een audiosysteem) vind ik dat ze zeker geen referentie zijn. Er is geen enkele keer geweest dat ik me daar niet aan stoorde bij een WIlson systeem. Groeten, Bas Dank je wel. Dat vind ik een heel wat genuanceerdere reactie. Het is begrijpelijker wat je nu zegt en het komt ook wat minder extreem over. Overigens, ik heb geen enkele affiniteit met Wilson of met enig ander dynamisch systeem. Dat je niet denkt dat ik het zelf heb of erg pro-Wilson zou zijn..... Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Bandje huren een jaar lang wellicht is dat de oplossing natuusgetrouw is geen enkel systeem hoe duur ook en hoe mooi het fineer ook is. Het blijft altijd een schets van het echte werk ja toch?! BV een maat van me zijn ouders hebben een kast van een huis met een prachtige witte vleugel. Keertje gehoord daarbinnen. Er is geen enkele speaker [die ik ken tenminste] die dat zo mooi flikt en zo vol klank. Het echte werk blijft ongevenaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Ik weet nog de tijd dat ze bij wisseloord studio's (in hun nog succesvolle jaren) ineens Wilson in de mastering room hadden. Groeten, Bas De laatste die ik daar heb gehoord was een Wilson Benesch. Twee ook aanwezige B&W 802 Nautilus +Array monoblokken kwamen toen niet, om wat voor reden dan ook, door de keuring heen. Beste Ruud, Die reden is heel simpel. Er is geen ene cent meer daar. De Wilson's (das wel erg pijnlijk) vernietigd door een probleem met de waterlijding, waardoor de ruimte volgelopen was met water. De Wilsons Benesch vind ik wel fraai. Alhoewel ik van bepaalde type B&W's erg gecharmeerd ben, behoren de NT802's helaas niet onder mijn groep favorieten. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Mag ik vragen wat jullie hier zo mooi aan Wilson vinden? Ikzelf vind de Watt Puppy niet zo heel bijzonder. Kleurt, mist coherentie, niet erg snel en wat beperkt in de laagweergave vind ik. Het is gewoon weer een kloon, niets meer en niets minder !!! Jij vind de puppy niet zo heel bijzonder ??? Hmmmmm, vreemd ... heb je daadwerkelijk ooit wel eens een systeem van Wilson Audio Specialties gehoord, was het niet een andere kloon ? Misschien werd de Wilson aangestuurd door een Koda, okeee ...... Maar Wilson aangestuurd door een Krell of iets anders gelijkwaardigs is STATE OF THE ART, MEDICINE FOR MIND AND EARS, MINDBLOWING, STUNNING ....... Of misschien een bezoekje aan de KNO-arts ???? Nee, zonder gekheid, gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en voorkeur en iedereen mag vinden, zeggen over een product wat hij of zij ervan vindt !! Marc ... Den Haag ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enok Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Ik heb deze luidsprekers hier staan ik vind ze fantastisch klinken en voor hetzelfde geld koop je niets dat enigzins in de buurt komt. Als ik zoveel geld zou hebben dat ik daar niet naar zou moeten zien zou ik misschien iets anders kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Ik heb deze luidsprekers hier staan ik vind ze fantastisch klinken en voor hetzelfde geld koop je niets dat enigzins in de buurt komt.Als ik zoveel geld zou hebben dat ik daar niet naar zou moeten zien zou ik misschien iets anders kopen Heb je het hier over de Watt/Puppy? Van je laatste zin snap ik trouwens weinig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enok Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Nee de Hyperion 938 en met mijn tweede zin bedoel ik dat als ik niet hoef te kijken wat het kost alleen maar koop wat ik mooi vind. Ik vraag me soms af hoe het mogelijk is dat mensen een oordeel kunnen geven over zaken die ze niet eens kennen(in dit geval gehoord hebben). Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Nee de Hyperion 938 en met mijn tweede zin bedoel ik dat als ik niet hoef te kijken wat het kost alleen maar koop wat ik mooi vind.Ik vraag me soms af hoe het mogelijk is dat mensen een oordeel kunnen geven over zaken die ze niet eens kennen(in dit geval gehoord hebben). Natuurlijk kan ik niet oordelen als ik iets niet gehoord heb. Ik heb de Wilson Watt/Puppy echter w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts