Jump to content

Hyperion speaker

ctcen
 Share

Recommended Posts

Nee de Hyperion 938 en met mijn tweede zin bedoel ik dat als ik niet hoef te kijken wat het kost alleen maar koop wat ik mooi vind.

Ik vraag me soms af hoe het mogelijk is dat mensen een oordeel kunnen geven over zaken die ze niet eens kennen(in dit geval gehoord hebben).

Natuurlijk kan ik niet oordelen als ik iets niet gehoord heb.

Ik heb de Wilson Watt/Puppy echter w

Ik heb zeer sterk het gevoel dat jij voor de gek gehouden bent, Marc.

De opmerkingen die je maakt zijn typisch een soort gekwalm zoals ik dat al zovaak in de 'High-End' heb gehoord. Ik hoor absoluut vaker excuses dan een goed geluid!

Niemand houdt mij voor de gek en zeker mijn oren niet !!!!!

Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar voor Wilson Audio gelden andere regels.

Iemand die geen/weinig ervaring met dit merk heeft krijgt deze luidsprekers niet fatsoenlijk aan de praat !!

Marc !

Ik heb zeer sterk het gevoel dat jij voor de gek gehouden bent, Marc. 

De opmerkingen die je maakt zijn typisch een soort gekwalm zoals ik dat al zovaak in de 'High-End' heb gehoord.    Ik hoor absoluut vaker excuses dan een goed geluid!

Niemand houdt mij voor de gek en zeker mijn oren niet !!!!!

Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar voor Wilson Audio gelden andere regels.

Iemand die geen/weinig ervaring met dit merk heeft krijgt deze luidsprekers niet fatsoenlijk aan de praat !!

Marc !

Beste Marc,

Hoewel ik ook alergisch ben voor het typsiche high end gezwets, kan ik wel meekomen in jou mening. Zo klinkt een B&W op een verkeerde amp ook niet, terwijl het echt fantastische weergevers kunnen zijn. In dat opzicht geef ik Wilson nog altijd het voordeel van de twijfel. Maar weet wel, de laatste keer dat ik Wilson heb gehoord (in Wisseloord) was dit in een control room die akoestische beter is dan welke huiskamer dan ooit. En toch hoorde ik weer hetzelfde wat ik niet goed vond.

Kijk dat een hobo super ruimtelijk en los wordt weergegeven maakt op mij geen indruk. Als de Hobo ineens ontzettend natuurgetrouw klinkt (zoals ik hem heel goed in het echt ken) dan maakt dat wel indruk. Speakers die dus direct een super ruimtelijk en los beeld neerzetten doen mij niets. Ik ga voor klank herkenbaarheid. En ik ben van mening dat moeilijke hout instrumenten verkouden klinken op de Puppy. De ruimtelijke afbeelding detailering etc. is allemaal dik in in orde.

Groeten,

Bas

Kijk dat een hobo super ruimtelijk en los wordt weergegeven maakt op mij geen indruk. Als de Hobo ineens ontzettend natuurgetrouw klinkt (zoals ik hem heel goed in het echt ken) dan maakt dat wel indruk. Speakers die dus direct een super ruimtelijk en los beeld neerzetten doen mij niets. Ik ga voor klank herkenbaarheid.

Groeten,

Bas

:o ben het ontzettend met je eens Bas! (check mijn post in dit topic)

mvg, PD B)

Volgens mij ging de discussie over hyperion luidsprekers maar ik lees alleen nog maar over wilson audio en betreft het feit dat deze luidsprekers toch minder zijn dan beweerd wordt.

Wat mij betreft vindt ik de Hyperions beter dan wilson daar ze de nadelen van het niet natuurlijk klinken en het moeilijk te plaatsen en de basweergave die soms problemen geeft niet hebben.

En ik heb zeld de Sophia van wilson gehad zodat ik kan vergelijken al was het dan geen Puppy 7.

Dan heb je ze goedkoop gekocht want ik heb meer betaald ze zijn nu inmiddels enigzins ingespeeld en klinken eigenlijk erg goed voor het geld.

Dus had ik ze ook beter via Polen gekocht.Een vriend van mij wil ze ook kopen denk je dat ze in Polen nog voorradig zijn?

Hi Enok,

Toen ik ze bestelde ,hadden ze nog 3 paar van de HPS938.

Je kunt ze emailen en vragen.

Ik heb er minder voor betaald, maar Polen ligt een stuk verder (garantie) .

Heb ook gehoord ,dat er volgend jaar misschien een prijsverhoging komt.

Waarschijnlijk zijn ze tot de conclusie gekomen ,dat ze de speakers voor een te lage prijs op de markt hebben gezet.

• 2 weeks later...

Men heeft waarschijnlijk een introductie prijs gehanteerd en nu het goed loopt de prijs wat omhoog geschroefd.

Ik vind het allemaal nog wel meevallen in het geval van Hyperion zelfs al kostten ze 8000 euro dan waren ze nog interessant om te kopen in verhouding met de concurrentie.

Wat ik in het geheel niet begrijp is het feit dat iemand een luidspreker wil ontwilkkelen en vervolgens een heel design van een ander gerenomeerd merk pikt.

Wilson Audio is het meest gecopieerde, maar nooit geevenaarde luidspreker systeem te wereld.

Zegt genoeg over de kwaliteiten van Wilson Audio, sommige mensen denken misschien een graantje mee te pikken van het sucses van David Wilson.

Marc ... Den Haag ...

Eigenlijk zou je gewoon er eens naar moeten luisteren en dan je mening erover geven.

Ik denk dat anderen weer dit luidspreker concept (de driver zelf) gaan proberen tekopieeren en zo zit de hele wereld in elkaar.

Ook meneer Wilson heeft echt niet alles van zichzelf en dat geldt voor vrijwel alles in de wereld.

Als je een top speaker zoekt voor relatief weinig geldt is dit merk een goed alternatief.

Welke speakers heeft u zelf eigenlijk?

...Ik denk dat anderen weer dit luidspreker concept (de driver zelf) gaan proberen tekopieeren en zo zit de hele wereld in elkaar.

Weet ik niet,

Het principe ziet er veelbelovend uit en klinkt ook vast geweldig, maar een dergelijk principe (spiderloze ophanging) heb ik ook wel eens gezien bij Jordan (JX53).

Een mogelijk nadeel van dit principe is dat bij grotere luidsprekers (met of zonder spider) het membraan onder het eigengewicht op den duur kan gaan hangen, dit is bijvoorbeeld een bekend euvel bij oude KEF woofers. Bij een conventionele luidspreker wordt het uithangen en kantelen van het membraan opgevangen in de spider die ook voor de centrering van de spreekspoel in de luchtspleet zorgt.

Bij de Hyperion luidsprekers wordt de centrering in de luchtspleet en het kantelen van het membraan niet door de spider opgevangen maar door een laag ferrofluid (oliemengsel met fijne ijzerdeeltjes).

Als de ferrofluid op den duur zijn smerende eigenschappen gaat verliezen of als er stof- en vuildeeltjes in de olie wordt opgenomen zal de spreekspoel over de poolkern en poolplaat gaan schuren wat direkt hoorbaar is als een krassende weergave.

Hier zal waarschijnlijk wel enkele jaren overheen gaan, bovendien kan dit tijdelijk verholpen worden door de units 180