Jump to content

Zijn we wel eerlijk?


carl
 Share

Recommended Posts

De een weet niet wat snelheid is, de ander weet niet hoe natuurlijke warmte (niet) zou moeten klinken, maar wanneer het gaat om een mening over 47labs duikelen ze over elkaar heen om te zeggen dat het niets is.  Werkelijk belachelijk!

goedemorgen Proprius.. :D

Link to comment
Share on other sites

De een weet niet wat snelheid is, de ander weet niet hoe natuurlijke warmte (niet) zou moeten klinken, maar wanneer het gaat om een mening over 47labs duikelen ze over elkaar heen om te zeggen dat het niets is. Werkelijk belachelijk!

Het komt mij voor dat je een 47Labs fan bent. Het valt mij op dat die fans nogal selectief lezen, er wordt n.l. niet zo veel kritiek op de klank van die dingen geuit maar op andere eigenschappen/eigenaardigheden.

 

Hoezo eerlijk ................?

 

;)

Link to comment
Share on other sites

De een weet niet wat snelheid is, de ander weet niet hoe natuurlijke warmte (niet) zou moeten klinken, maar wanneer het gaat om een mening over 47labs duikelen ze over elkaar heen om te zeggen dat het niets is.  Werkelijk belachelijk!

goedemorgen Proprius.. :D

Goedemorgen jongeheer PD!

 

Neusbeer! is voor mij een onbekende persoon. Wel een goede reactie, overigens.

 

Zijn we hear soms achterdochtig? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Gezien zijn naam luistert ie met zijn neus  :blink:

Yeah, right!

En gezien jouw naam luister je met je "Pjotr", gezien mijn naam luister ik met proppen in mijn oren en Gent luistert alleen naar het geluid van een vliegende Jan van Gent (is een vogelsoort, red.)

 

Tuurlijk! :D:lol::D:lol:

Link to comment
Share on other sites

De een weet niet wat snelheid is, de ander weet niet hoe natuurlijke warmte (niet) zou moeten klinken,...

Wat versta jij onder snelheid dan ?

Wat versta jij onder warmte ?

 

 

Paul.

 

Snelheid = de mate waarin het geluid 'versmeert' klinkt. Snel geluid staat er in een klap. Een snelle baskick kenmerkt zich doordat het knalt, en geen overhang heeft. Trager geluid is vaak wat dikker (sommige mensen denken dat dat meer een diepere bas is) en geeft mij altijd minder een live-gevoel.

 

Warmte die door een component wordt toegevoegd is nooit natuurlijk. Anders gezegd: die warmte is constant op een bepaald frequentiebereik. Bij elke opname komt die warmte weer terug en verbloemt zo de

Link to comment
Share on other sites

Natuurlijke warmte kan ik niet uitleggen..dat moet je ervaren. Helaas is apparatuur die echt goed (nog steeds niet 'perfect') natuurlijke warmte weergeeft schaars..

Daar kan ik dus niks mee..

Snap ik, helaas! Iemand anders misschien?

 

Dat het niet goed uit te leggen is geeft inderdaad aan dat het wellicht geen goede term is..

Link to comment
Share on other sites

Natuurlijke warmte kan ik niet uitleggen..dat moet je ervaren. Helaas is apparatuur die echt goed (nog steeds niet 'perfect') natuurlijke warmte weergeeft schaars..

Daar kan ik dus niks mee..

Snap ik, helaas! Iemand anders misschien?

 

Dat het niet goed uit te leggen is geeft inderdaad aan dat het wellicht geen goede term is..

Ik zat nog eens te lezen, maar met die andere warmte kan ik ook niks. Je hebt het over een toevoeging, maar wat voor toevoeging is dat dan?

Link to comment
Share on other sites

Snelheid = de mate waarin het geluid 'versmeert' klinkt. Snel geluid staat er in een klap. Een snelle baskick kenmerkt zich doordat het knalt, en geen overhang heeft. Trager geluid is vaak wat dikker (sommige mensen denken dat dat meer een diepere bas is) en geeft mij altijd minder een live-gevoel.

Met dat soort kwalificaties moet je erg uitkijken, ReMc. Het hangt er maar net van af hoe de kick staat afgesteld en hoe hijgemic-ed wordt. Voorts wat de geluidstechnicus er mee doet in de mix.

Zo veel opnames, zoveel verschillende soorten kicks. Sommige kicks hebben gewoon een bijzonder vette nasleep. Anderen weer niet.

 

Stelde ik deze vraag overigens niet aan iemand anders ?

 

Paul.

Link to comment
Share on other sites

Hoezo? Je doet het nu zelf ook..

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff................

.................................................................................

.................................................................................

.................................................................................

.................................................................................

...........................................................................

Link to comment
Share on other sites

Hoezo? Je doet het nu zelf ook..

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff................

.................................................................................

.................................................................................

.................................................................................

.................................................................................

...........................................................................

je ventieltje is losgeschoten.......................................

Link to comment
Share on other sites

In antwoord op Thingman:

QUOTE (Duck-Twacy @ 28 Nov 2004, 12:49:02)

Ik ben steeds meer overtuigd dat de redenen waarom we iets echt indrukwekkend mooi vinden klinken veel uitgebreider zijn dan louter techniek (opname, reproductie en akoustiek).

Maar daarnaast zijn er andere factoren die wellicht nog wel zwaarder gaan wegen dan nog verdere technische perfectie (er die wellicht ook per persoon verschillen). Ik denk aan stemming, een verwachtingspatroon, het verrassingselement, tijdsdruk (stress, concentratie), wellicht zelfs de temperatuur (heb je het warm of koud). Luister je alleen of in een groep (sociale component, hoor ik het wel, sla ik geen flater met mijn opmerkingen in de groep).

Kortom audiofilie is deels een softe "science" 

Jij benoemt nu datgene wat onder de verzamelnaam "psycho-akoestiek" bekend staat, denk ik.

A soft-science indeed, maar dat komt met name vanwege de onmeetbaarheid van het pakket parameters dat jij noemt. Onmeetbaar, maar onontkoombaar toch van invloed -- welk 'n frustratie voor degenen die menen dat meten weten is....

 

Los van opwarmen en allerlei andere aanwijsbare oorzaken is een vraag die ik me weleens stel: hoe kan het dat een audioset niet elke dag hetzelfde klinkt? Ik moet in de meeste gevallen het antwoord schuldig blijven. 

 

Toine.

 

Lees deze link maar eens

http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=32...0348&hl=the_ark

en natuurlijk mijn bijdragen:)

The_Ark

Link to comment
Share on other sites

In antwoord op Thingman:

Lees deze link maar eens

en natuurlijk mijn bijdragen:)

The_Ark

Bedankt!

Die bijdrage van jou is, op z'n zachtst gezegd, wat controversieel :D

Dat mag ik wel.

 

In die eerste bijdrage zeg je iets dat mij niet onwaarschijnlijk voorkomt. Je geeft een plausibele verklaring voor, samengevat, "omstandigheden die de waarneming be

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...