marjellak Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Hoi, Ik heb iets te veel bas en wil geen andere app. en kan mijn speakers ook niet al te veel verplaatsen. Ik wil het teveel aan bas dus gaan oplossen met andere kabels! Is dit mogelijk en zo ja welke kabels (zowel interlinks als speakerkabels) raden jullie mij dan aan? Ze moeten fris en helder klinken en niet te veel bas geven!! Alvast bedankt voor jullie tips Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 27 november 2004 Report Share Posted 27 november 2004 Waarom niet een equalizer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Hoi, Ik heb iets te veel bas en wil geen andere app. en kan mijn speakers ook niet al te veel verplaatsen. Ik wil het teveel aan bas dus gaan oplossen met andere kabels! Is dit mogelijk en zo ja welke kabels (zowel interlinks als speakerkabels) raden jullie mij dan aan? Ze moeten fris en helder klinken en niet te veel bas geven!! Wat voor set heb je? En hoe heb je teveel laag? Teveel gebonk? En let op: Als dat apparatuur of speakers zijn die van zichzelf veel laag geven en je dat 'oplost' met kabels die dat niet hebben ben je erg aan het compenseren, net als met een equalizer Het laag kan dan wel mooier zijn maar de overal weergave waarschijnlijk minder. Waarom zoek je het niet in de akoestiek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 28 november 2004 Author Report Share Posted 28 november 2004 Akoestiek? Hoe verminder ik de bas! Meer stof ( bv een mat op de vloer) Of net anders om? Heb nu een marmuleum vloer. Meer schilderijen? Ik zelf heb geen idee! Groetjes Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Hoi, Ik heb iets te veel bas en wil geen andere app. en kan mijn speakers ook niet al te veel verplaatsen. Ik wil het teveel aan bas dus gaan oplossen met andere kabels! Is dit mogelijk en zo ja welke kabels (zowel interlinks als speakerkabels) raden jullie mij dan aan? Ze moeten fris en helder klinken en niet te veel bas geven!! Alvast bedankt voor jullie tips Marjellak Het is mij eerlijk gezegd nog nooit overkomen dat een kabel als klankregeling kon worden gebruikt. Ik denk dat je je aandacht op de verkeerde plaats richt om het "iets teveel bas" te compenseren. Toine. p.s.: "iets teveel bas" zou met "iets of wat" schuiven misschien ook op te lossen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Even iets rechtzetten..... Kabels gebruiken als toonregeling is natuurlijk fout. Kabels kunnen n.l. alleen dingen verslechteren..... Verbeteren nooit. Alleen..... Teveel laag doordat je speaker ongecontroleerd staat te zwabberen k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Even iets rechtzetten..... Kabels gebruiken als toonregeling is natuurlijk fout. Kabels kunnen n.l. alleen dingen verslechteren..... Verbeteren nooit. Alleen..... Teveel laag doordat je speaker ongecontroleerd staat te zwabberen k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 @ marjellak Nordost (Blue Heaven, Solar Wind) klinkt open en aan de frisse kant, het laag lijkt in 1e instantie minder hard maar het is superstrak en loopt lekker door. Misschien moet je die eens luisteren? Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 @ marjellak Nordost (Blue Heaven, Solar Wind) klinkt open en aan de frisse kant, het laag lijkt in 1e instantie minder hard maar het is superstrak en loopt lekker door. Misschien moet je die eens luisteren? Groeten Paul L I N K Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Hans je hebt het hiervoor over gevlochten interlinks.Is de theorie hierachter dezelfde als die bij de netkabels? En hoe vlecht je die interlinks ,je hebt toch min 3 aders nodig om te vechten. Vr. gr. ,Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 - zucht - Koop snel 2 * 3 meter Dreamdancer LS kabel van Jena labs plus natuurlijk de bijbehorende Dreamdancer gebalanceerde interlink met echte Neutriks!!!! Worden gerarandeerd alle problemen opgelost (zelfs eventuele relatieproblemen). http://www.jenalabs.com/pages/cableprice.html suc6, happie dreaming Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 - zucht - Koop snel 2 * 3 meter Dreamdancer LS kabel van Jena labs plus natuurlijk de bijbehorende Dreamdancer gebalanceerde interlink met echte Neutriks!!!! Worden gerarandeerd alle problemen opgelost (zelfs eventuele relatieproblemen). http://www.jenalabs.com/pages/cableprice.html suc6, happie dreaming Die kende ik nog niet..... Het principe is vrijwel gelijk, wel vind ik de draaddiameters overdreven dik. Ik gebruik altijd dun massief draad.... Ook gebruik ik maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Die Jena's zijn trouwens behoooooooooooooorlijk aan de prijs... De vlechtwerken van jouw link krijg je ook niet bij een pakje boter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Leuke prijsjes .Maar ik vraag me af ,kun je de twee dikke aders van je interlink met elkaar vlechten om een vergelijkbaar resultaat te verkrijgen?Heb ook de ongeaarde dunne netkabels van mijn apparatuur eens onderling gevlochten(verst.,CD -speler en tuner) en itt mijn verwachting had deze simpele handeling al een positief resultaat. Vr gr Paul Gastel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Die Jena's zijn trouwens behoooooooooooooorlijk aan de prijs... De vlechtwerken van jouw link krijg je ook niet bij een pakje boter.. Voor zo'n prijs zou ik met toch schamen... DreamDancer Ultra RCA - One Pair $8,500.00 each 3ft pair, Each Additional foot $600.00/ft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Jongens, zoek eens "ironie" op in de van Dale Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Hallo, Ik ben het met Hans eens. Als het om het net iets bijsturen van het geluid gaat dan zou ik ook gevlochten kabels nemen. Voor interlink heb ik zelf gekozen voor de Kimber PBJ. Voor speaker kabel heb je verschillende Kimber alternatieven. Wat prijs betreft valt het allemaal mee. Bij sterkere basproblemen zou ik eens proberen een sok in de poort van je speaker te doen. Als dat niet helpt heb je een probleem. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 28 november 2004 Report Share Posted 28 november 2004 Hoi, Ik heb iets te veel bas en wil geen andere app. en kan mijn speakers ook niet al te veel verplaatsen. Ik wil het teveel aan bas dus gaan oplossen met andere kabels! Is dit mogelijk en zo ja welke kabels (zowel interlinks als speakerkabels) raden jullie mij dan aan? Ze moeten fris en helder klinken en niet te veel bas geven!! Alvast bedankt voor jullie tips Marjellak Ik tegenstelling wat sommige lieden je misschien willen doen geloven, geven kabels zeker geen "enorme", "grote", "flinke" of "aanzienlijke" verschillen. Het gaat hier om extreem kleine nuance-verschillen, en ik zou hierin dan ook zeker niet zoeken naar een oplossing voor je problematische laagweergave. Ik zou eens naar de akoestiek kijken, dat is in 9 van de 10 gevallen de oorzaak van een bonkerige laagweergave, en ook schuiven met de speakers (ook al is het maar een beetje) geeft veel grotere verschillen in de weergave dan een ander kabeltje. Probeer ze bijvoorbeeld ook eens wat dichter naar de muur toe te zetten, bij mij thuis "verschuift" de "bult" in het laag dan naar een lagere frequentie, zodat hij juist bijdraagt aan een beter frequentiebereik i.p.v irritant te bonken in het midlaag. Een toonregeling of equaliser kan ook uitkomst bieden, schuif dergelijke hulpmiddelen zeker niet bij voorbaat terzijde omdat het volgens sommigen "not done" is. Als dit allemaal niet helpt is het misschien zinvol om andere luidsprekers uit te zoeken, die wat beter bij je luisterruimte passen. Veel succes ermee, Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Mogguh. Ik heb wel wat ervaring met het 'tunen' van te veel en te weinig laag. Het plaatsen van spikes onder de speakers kan heel veel 'gebonk' oplossen, en je krijgt er een dieper laag voor terug (bonus!). Naar voren en naar achteren schuiven van de speakers moet je zeker ook proberen. Als je dan nog niet tevreden bent, kun je inderdaad je portemonnee trekken en een andere interlink kiezen. De meeste winkels willen wel wat opties in dezelfde prijsklasse uitlenen zodat je zelf kunt experimenteren. Dat is absoluut noodzakelijk, want dezelfde interlink doet bij set A hele andere dingen dan bij set B! Ik heb interlinks gehoord (audioquest jaguar) die op de ene set het laag eruit leken te filteren, terwijl er bij een andere set er juist extra veel laag uit kwam. Het enige wat je hieruit kunt concluderen is dat alles met alles samenhangt en dat je vooral *zelf* moet gaan experimenteren, gewoon thuis. Probeer zoveel mogelijk opties... oh BTW dit is mijn eerste post in dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Welkom Maar euh, volgens mij is het avond hoor en nog geen mogguh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Ik tegenstelling wat sommige lieden je misschien willen doen geloven, geven kabels zeker geen "enorme", "grote", "flinke" of "aanzienlijke" verschillen. Het gaat hier om extreem kleine nuance-verschillen, en ik zou hierin dan ook zeker niet zoeken naar een oplossing voor je problematische laagweergave. Vibuthi, Met alle respect voor jouw ervaringen ... mijn ervaring is dat het in *sommige* sets wel degelijk veel verschil kan maken, met name in de laag weergave . En inderdaad, ik heb in *andere* sets gemerkt dat het verschil veel kleiner is, nuance verschillen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Zo nu en dan speel ik met een VdH teatrack tussen mijn Nad's en B&W's en het verschil tussen deze en mijn Ixos 604 is wel degelijk meer dan een nuance. Het laag gaat veel dieper en is beter onder controlle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Mogguh. Ik heb wel wat ervaring met het 'tunen' van te veel en te weinig laag. Het plaatsen van spikes onder de speakers kan heel veel 'gebonk' oplossen, en je krijgt er een dieper laag voor terug (bonus!). Naar voren en naar achteren schuiven van de speakers moet je zeker ook proberen. Als je dan nog niet tevreden bent, kun je inderdaad je portemonnee trekken en een andere interlink kiezen. De meeste winkels willen wel wat opties in dezelfde prijsklasse uitlenen zodat je zelf kunt experimenteren. Dat is absoluut noodzakelijk, want dezelfde interlink doet bij set A hele andere dingen dan bij set B! Ik heb interlinks gehoord (audioquest jaguar) die op de ene set het laag eruit leken te filteren, terwijl er bij een andere set er juist extra veel laag uit kwam. Het enige wat je hieruit kunt concluderen is dat alles met alles samenhangt en dat je vooral *zelf* moet gaan experimenteren, gewoon thuis. Probeer zoveel mogelijk opties... oh BTW dit is mijn eerste post in dit forum. Woon jij in west Amerika Californie of zo..... ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Woon jij in west Amerika Californie of zo..... ???? Goedemorgen? Nee ik woon in Nederland. Ik heb gewoon moeite om dag, nacht, ochtend, avond te onderscheiden. Het is verdorie de hele dag donker!!! Als ik nu op het zuidelijk halfrond zou wonen dan zou het misschien nog 'relevant' zijn. Tenminste als je gelooft in het verschil tussen een rechtshandig en linkshandig gevlochten interlink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Ochtend, middag of avond, het idd veels te donker mometeel. Relevant was het niet echt, maar het viel wel op! Linksom en rechtsom gevlochten interlinks verschillend, wie weet? Bij diverse melkproducten maakt links of rechtsom gedraaid wel degelijk een verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts