Jump to content

de philips cd 951

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Ik heb een heel andere ervaring.

Ik heb diverse CD-spelers in huis gehad, en ik hoor wel degelijk soms kleine, soms grote verschillen.

'groot' in die zin, dat 't verschil direct opvalt, en uiteindelijk groot genoeg is om te beoordelen of het 't prijsverschil waard is.

En 't is niet zo dat duur(der) dan altijd beter is.

Heb ook een keer een CD-speler van 400,- (Gulden toen nog) mogen vergelijken met eentje van 1600,- die op dat moment in diverse bladen de hemel in werd geprezen.

In dezelfde set gaf ik vreemd genoeg de voorkeur aan die van 400,- Gulden.

Ook heb ik blindelings een keer test kunnen doen tussen 2 indentieke CD-speler, waarbij echter 1 CD-speler van binnen was beplakt met loodbitumen.

Het verschil was overduidelijk en ik kon blindelings de 2 van elkaar onderscheiden.

Wel wil ik toegeven dat er in versterkers grotere verschillen zitten.

Een kennis van mij was al een tijdje ontevreden over 't totale klankbeeld van zijn set. Hij had/heeft dezelfde CD-speler als Erik (HK760)

Hij gaf in eerste instantie de schuld aan z'n speakers (Missions), totdat ie een AudioNote DAC1 mocht lenen...

Hij was meteen verkocht, en (her)kende z'n CD-speler niet weer terug.

Maar goed....op zich ben je eigenlijk wel gezegend als je (vrijwel) geen verschil hoort tussen CD-spelers.

Het bespaart je in ieder geval een hoop centen en tijd! :)

Mvg,

Alco

Op dit moment heb ik van Bas een leenspeler hier staan. Een gemod. Marantz CD 38 met buizen. :)

De mijne staat bij Bas om te modden. :)  Op het moment dat ik die Marantz zijn kunsten liet vertonen, hoorde ik bij de eerste tonen dat dit een totaal ander geluid was dan het geluid wat de mijne ten beste geeft/gaf. :)  Dus?

Hi CJ,

Misschien nog een tip: Als je toch nog aan het sleutelen ben aan die player, de netkabel zit ie vast aan het chassis? Zo ja, haal hem eens weg en plaats aan de achterkant van die player een een connector waar je een los netsnoer van goede kwaliteit, desnoods zelfbouw, op kunt aansluiten. Ik heb dat zelf eens gedaan jaren geleden met de CD 17 die ik destijds had en was destijds zeer tevreden over het resultaat.

Veel plezier dr mee! <_<

Bertus

Dag Bertus,

Mijn speler is een speler met los bijgeleverde netkabel. ;) De originele ligt in de kast terwijl een ander heel goed exemplaar zijn taak al een hele tijd tot volle tevredenheid heeft overgenomen. ;):) Dus.........., maar toch bedankt. :)

Guest muziekfreak
beste bertus,

dat de verschillen tussen cd-spelers MINIMAAL zijn , en absoluut niet de moeite waard , heb IK kunnen constateren omdat ik maarliefst 4 blinde luistertesten heb gedaan met diverse personen met hele goede oren .

heb jij wel eens echt blind (dus niet met de folder van je nieuwe cd-speler op schoot , en de recensie in je hoofd) geluisterd naar twee verschillende cd-spelers???? :rolleyes:;)

Dan ben je doof of je wilt het verschil niet horen...maar dat is al een geruime tijd bekend erik van jou :rolleyes:...zijn het de dropveters niet is het de cdspeler waar geen verschil in zit.

en als ik nou eens gewoon gelijk heb ???? :rolleyes:

en jullie gewoon een stel fantasten zijn , die ondanks dat er geen verschil is , toch verschil willen horen , omdat ze hun oude spullen weer eens zat zijn , en dan maar wat nieuws kopen om hun eindeloze drang naar verbetering wat te bevredigen?? :rolleyes:

ik zeg maar wat ... :D

kan toch ,?

maar doof ben ik niet . ;)

Guest muziekfreak
en als ik nou eens gewoon gelijk heb ???? :rolleyes:

en jullie gewoon een stel fantasten zijn , die ondanks dat er geen verschil is , toch verschil willen horen , omdat ze hun oude spullen weer eens zat zijn , en dan maar wat nieuws kopen om hun eindeloze drang naar verbetering wat te bevredigen?? :rolleyes:

ik zeg maar wat ... :D

kan toch ,?

maar doof ben ik niet . ;)

Ik heb op mijn eigen set in mijn eigen huis verschillende spelers gehoord. Van slecht tot zeer goed...en ik luister altijd met mijn ogen dicht naar de muziek :P Het verschil is erwel degelijk de een maakt weer gebruik van andere componenten enzenz...en dan zal er geen verschil waarneembaar zijn?! Dus ik kan erzo details bij toveren vanuit het niets?! Da knap mot ik naar het circus denk ik. :D

Waar ik het wel mee-eens ben is dat een duurdere zeker niet beter hoeft teklinken als een goedkopere cd speler. Geld voor elk component overigens ;)

Btw:Ik denk dat minimaal 90% van de mensen aan het lachen is geslagen na het lezen van je posting omtrent in dit onderwerp...wie is is hier nu de fantast B)

EN over dat oude spullen zat zijn...je snapt er kennelijk geen drol van merk ik wel waarom zij dat doen. Het is een hobby waarin je op onderzoek uitgaat naar het perfecte geluid. Wat jij doet is puur aanmodderen...in mijn ogen sorry dat ik het zo kru zeg maar ik meen het wel. Je gaat blindelings testen en waarom?! om je gelijk tehalen meer ook niet.....Ik zou het niet kunnen!

...Een dikke milieu onvriendelijke klasse-A versterker die 300 Watt in het uur kost...

...mijn dikke milieu onvriendelijke klasse A versterker (die 900 watt per uur kost :o )...

Het blijft toch leuk, mensen die een versterker hebben die een bepaald vermogen per uur (per tijdseenheid) verbruikt. Die van mij verbruikt namelijk altijd hetzelfde, of ik 'm nou een uur aan heb of een dag of 3 seconden (na het inschakelen ;) ). Die van mij gebruikt namelijk een bepaalde energie per tijdseenheid... ;):rolleyes:

Ps. Watt = Joule per seconde. Watt per uur betekent niks... :rolleyes:

ja ja,

zei ik laatst tegen die agent toen ie zei dat ik 150km/h reed : rijd u al een uur achter mij dan?? :rolleyes:

Tja, das net zoiets. 150km/h wil alleen maar een momentane snelheid aangeven (of een gemiddelde...).

Het aantal watts is het opgenomen vermogen van een apparaat. Het verbruik druk je uit in Joule, of, omgerekend, in kilowatturen (kWh)...

Dat de verschillen tussen CD spelers minimaal zijn, daar ben ik het wel mee eens. Maar eigelijk geldt dit net zo voor versterkers. Een dikke milieu onvriendelijke klasse-A versterker die 300 Watt in het uur kost, klinkt nauwelijks anders dan een technics van 299 euro. Beluister die maar eens

Guest muziekfreak
beste muziekfreak,

ik vind dat aanmodderen heerlijk :)

Dan modder lekker aan zou ik zeggen.Zolang je maar weet dat je erg fout bezig bent vind ik het allang goed. Is een yoko cdspeler niets voor jou dan? Klinkt hetzelfde enzo en je beurt voor die hk wat centjes terug die je zo je zak insteekt! lekker toch :D

Guest muziekfreak
...Een dikke milieu onvriendelijke klasse-A versterker die 300 Watt in het uur kost...

...mijn dikke milieu onvriendelijke klasse A versterker (die 900 watt per uur kost :o )...

Het blijft toch leuk, mensen die een versterker hebben die een bepaald vermogen per uur (per tijdseenheid) verbruikt. Die van mij verbruikt namelijk altijd hetzelfde, of ik 'm nou een uur aan heb of een dag of 3 seconden (na het inschakelen ;) ). Die van mij gebruikt namelijk een bepaalde energie per tijdseenheid... ;):rolleyes:

Heb jij zeker een aparte rekening in joule ipv kw..btw 1kw verbruik ik dat betaal ik KW'S! <_<

Heb jij zeker een aparte rekening in joule ipv kw..btw 1kw verbruik ik dat betaal ik KW'S! <_<

Nee, jij betaalt helemaal geen kilowatts. Jij betaalt kilowatturen (kWh)! Je betaalt namelijk voor de verbruikte energie, niet voor het opgestelde vermogen. Het ligt er namelijk maar aan hoe lang je dat vermogen gebruikt.

De eenheid voor energie is Joule. Vermogen wordt gegeven in Watts. En 1 Watt is 1 Joule per seconde. 1 kilowattuur wil zeggen: 1kW x 1 uur, of wel 1kW x 3600 seconden. En dat is 3600 kiloJoule.

Dus als jij een apparaat hebt waarbij wordt opgegeven dat ie 1kW verbruikt, en je hebt 'm 1 uur aanstaan, dan heb je dus in totaal 1kW x 3600 seconden = 3600 kiloJoule in dat uur gebruikt. Ofwel 1kWh... En voor die kWh's betaal je, niet voor kW's... Kijk jij je rekening er maar op na. En mocht je kW's tegenkomen waar je voor betaalt, dan zou ik er maar eens over klagen bij de energieleverancier. Of juist niet, als het goedkoper uitvalt ;)

Guest muziekfreak

Nee, jij betaalt helemaal geen kilowatts. Jij betaalt kilowatturen (kWh)! Je betaalt namelijk voor de verbruikte energie, niet voor het opgestelde vermogen. Het ligt er namelijk maar aan hoe lang je dat vermogen gebruikt.

De eenheid voor energie is Joule. Vermogen wordt gegeven in Watts. En 1 Watt is 1 Joule per seconde. 1 kilowattuur wil zeggen: 1kW x 1 uur, of wel 1kW x 3600 seconden. En dat is 3600 kiloJoule.

Dus als jij een apparaat hebt waarbij wordt opgegeven dat ie 1kW verbruikt, en je hebt 'm 1 uur aanstaan, dan heb je dus in totaal 1kW x 3600 seconden = 3600 kiloJoule in dat uur gebruikt. Ofwel 1kWh... En voor die kWh's betaal je, niet voor kW's... Kijk jij je rekening er maar op na. En mocht je kW's tegenkomen waar je voor betaalt, dan zou ik er maar eens over klagen bij de energieleverancier. Of juist niet, als het goedkoper uitvalt ;)

ZO zweverig gelul allemaal... :lol: neittemin mot toch betalen <_<;)

ZO zweverig gelul allemaal... :lol: neittemin mot toch betalen <_<;)

Tsss... Nou blijkt dat je toch niet gelijk had, is het ineens zweverig gelul. Niks daarvan. Is gewoon simpele natuurkunde en is niks zweverigs aan :rolleyes:

Vergelijk het met een auto: je betaalt bij een auto ook niet voor het verbruik (aantal liters per kilometer), maar voor de verbruikte benzine (aantal liters). Zo is het bij elektriciteit ook. Je betaalt niet voor het verbruik (Joule per seconde, ofwel Watt), maar voor de verbruikte hoeveelheid energie (aantal Joules, of omgerekend, kilowatturen, kWh's)...