Puur Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Deze topic ga ik gebruiken om jullie te vertellen over mijn nieuwe luidsprekers. Afgelopen dinsdag heb ik besloten een paar Perfect Performers type King aan te schaffen. Deze luidsprekers zijn op dit forum vaak betrokken geweest in grote discussies tussen de "vliesridders" en de "konusknechten". Ik hoop dat deze discussies hier achterwege blijven. Afgelopen dinsdag heb ik dus besloten de Kings aan te schaffen. Voor deze aankoop heb ik gespreid over een jaar verschillende malen op verschillende locaties met verschillende versterkers (o.a. Adcom, Bryston, Sonneteer, Creek & Duson) naar deze luidsprekers geluisterd. In dit jaar veranderen de luidsprekers van een 4 weg via een 3 weg naar de huidige 3 weg met minimale filtering. Steeds werd het geluidsbeeld homogener, doorzichtiger en vrijer van kleuring. Het uiteindelijke resultaat is een forse 3 weg luidspreker die zeer gemakkelijk is aan te sturen. Ik ben echt omgegaan toen ik dinsdag beluisterde dat mijn weliswaar zeer stabiele maar weinig vermogen leverende Creek 4330 versterker deze speakers erg goed aanstuurt. Deze combinatie leverde een natuurgetrouwheid op die ik niet eerder heb gehoord. Komende week ga ik samen met m'n vriendin een mooie kleur voor de speaker uitzoeken, daarna gaat 'ie gebouwd worden. Dus gewoon echt handmade en op opdracht gebouwd, dit vind ik dus echt helemaal geweldig! Ik houd jullie hier op de hoogte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Hallo Puur, Gefeliciteerd met je nieuwe speakers! Het lijkt mij hartstikke leuk om als het ware met een speaker mee te groeien en hem speciaal gebouwd te krijgen. Het is zowiezo wel wat waard dat je bij het kopen van een Nederlands product een directer contact met de maker kunt hebben, al heb ik zelf voornamelijk importspul, behalve natuurlijk Henno's XTC black Ultimate netsnoer. En er komt trouwens ook een draaitafel-element van Nederlandse bodem aan... Lastig voor de discussie is dat maar zo weinig mensen de Perfect Performers hebben gehoord. Hoewel, misschien melden zich nu een paar mensen. Ik ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 hartstikke leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Hey, ik ken de speakers zo niet (gek h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Als we ze hier hebben staan dan ga ik zeker wat digitale pics maken. Deze zal ik hier plaatsen. Leuk dat jullie het ook zo leuk vinden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 als je bij jezelf afgaat, dan is het toch hartstikke spannend allemaal,dus bij een ander net zo, we genieten een beetje mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Puur Plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Als een luidspreker na zoveel voorstudie is gekozen..... dan moet het wel een heel goede zijn. Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 En zo gauw je ze hebt nodigen we onszelf allemaal uit Ontzettend veel plezier ermee gewenst (ontzettend in voorgaande zin positief bedoelt ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Weet je wat ik van de PP king vind? Dat weet ik niet,nooit gehoord. Van harte. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 cool!, Aan je verhaal te horen, is dit een perfecte wel overwogen keuze geweest. Wat had je hiervoor?? Altijd interessant te weten, want dan kunnen we ervan uit gaan dat puur de pp king's mooier vinstdan zn vorige luidsprekers. kwam het door speakerboer, dat je ze hebt gekocht. Ik bedoel kwam je door hem op het idee?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hendrik67 Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Gefeliciteerd! Leuk om naar uit te kijken, geweldig om ze zometeen in je bezit te hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]:Ik bedoel kwam je door hem op het idee?? Ik kwam op het idee toen ik mijn vorige speakers kocht. Dit waren zelfbouwspeakers van een echt heel erg goede kwaliteit. De man die ze had gebouwd adviseerde mij ook eens bij Klaas Feenstra te gaan luisteren. Ik heb dit gedaan en vanaf het begin ben ik gevallen voor het gemak waarmee deze grote speaker de dingen op z'n plaats zet. Ik had echter niet verwacht dat dit met een relatief bescheiden versterker zo zou blijven, dit bleek wel het geval. Ik verwacht dat dit te maken heeft met de wijzigingen die in de loop van het jaar nog zijn doorgevoerd. Wat betreft het effect van deze wijzigingen zit ik wel te wachten op een nieuwe Bas Beluisterd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Gefeliciteerd Puur Na alle gekrakeel het afgelopen jaar over die speakers vind ik het een verademing dat er eens iemand normaal over die speakers schrijft. I.d.d. zou een vervolg "Bas beluistert" over deze speakers leuk zijn. Jouw verslag zien we natuurlijk ook met spanning tegemoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Je ergens op verheugen is bijna nog leuker dan het uiteindelijk bezit, althans zo ervaar ik dat! Zo te lezen heb je ze nog niet thuis beluisterd, hopelijk ben je net zo verheugd zodra je ze in je eigen luisterruimte hoort! Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Puur:Als we ze hier hebben staan dan ga ik zeker wat digitale pics maken. Deze zal ik hier plaatsen. Leuk dat jullie het ook zo leuk vinden! Mooi Puur! Ik ben ook heel erg benieuwd naar je bevindingen. En jouw TEAC afstandsbediening ligt ook nog bij mij te slingeren. Mooi excuus om spoedig bij je te komen luisteren als je de PP's hebt staan . Laat het me weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 3 mei 2003 Author Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door John Picoso: Mooi excuus om spoedig bij je te komen luisteren als je de PP's hebt staan Inderdaad! Over die afstandsbediening. Zoals ik al zei heeft dat geen haast, want ik gebruik 'm toch vrijwel nooit. Tot deze week, in eens wilde ik de afstandsbediening gebruiken maar kon hem nergens vinden. Ik heb zeker een kwartier gezocht tot dat ik me bedacht dat 'ie bij jouw lag. Erg slim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 3 mei 2003 Author Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul:Je ergens op verheugen is bijna nog leuker dan het uiteindelijk bezit, althans zo ervaar ik dat! Nou, dat hoop ik niet. Maar je ergens op verheugen is inderdaad erg leuk. (en duurt relatief lang ) Zo te lezen heb je ze nog niet thuis beluisterd, hopelijk ben je net zo verheugd zodra je ze in je eigen luisterruimte hoort! Dit klopt inderdaad. Maar ik heb de luidsprekers in verschillende opstellingen gehoord en ik denk dat ik de akoestiek van mijn huis goed ken. Daar valt nog wel het een en ander aan te verbeteren, maar alles komt er wel goed uit. Bovendien, blijkt een bepaalde toon er niet goed uit te komen dan ligt dat niet aan de luidspreker, dat is dan ook zeker niet de variabele die je moet aanpakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Op papier ziet die King er idd uit als een dijk van een speaker. Een beetje volslank,maar het vilt op de baffle zorgt ervoor dat er nauwelijks geluidstechnische nadelen geeft (hooguit cosmetische, maar dat is persoonlijk). Geluidstechnisch was het nog mooier geweest als ze de mid en hoog units ook asymetrisch hadden geplaatst. 6 dB filter, prima! Is het mid/laag van Focal? Gelukkig lekkere grote conussen, dus kleine uitslag en lage vervorming. De ribbon kan ik op de kleine plaatjes niet plaatsen (Expolineair??). 42 kilo, klinkt ook serieus (meen dat ze een sandwich constructie gebruiken). Voor de vraagprijs eigenlijk een koopje vergeleken met de "grote" merken. Ik denk dat je daar als "doe het zelver" nauwelijks onderkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 De middentoner is dacht ik een Monacor, die kosten weinig ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 3 mei 2003 Author Report Share Posted 3 mei 2003 Volgens de recensie van Bas zit er een Monacor Number One SPH-300 KE 30cm Kevlar woofer, een SPH-135 KEP 13,5cm Kevlar woofer en een Visaton RHT 12 bandtweeter in. Feenstra heeft volgens mij voor de kevlar woofers gekozen omdat deze een zeer mooi opbreekgedrag hebben. Zelf houd ik me weinig met dit soort zaken bezig. Ik luister gewoon naar het eindprodukt. [edit]Ik ben toch gaan zoeken naar iets over de Number One's op het internet. D'r is heel weinig over te vinden, behalve dat het blad Klang+Ton uit Duitsland de woofers zeer positief vond opvallen in tests. [/edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Okee, al die gele konussen zien er toch hetzelfde uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 7 mei 2003 Author Report Share Posted 7 mei 2003 Om de bouwtijd wat te overbruggen heb ik inmiddels een paar "Prince" thuis. Dit omdat de Kings niet in m'n auto pasten. Maar dit is ook een erg mooie speaker, ik kan me er zeker wel mee vermaken. Ik heb een plaatje geschoten, als het meezit kan ik die morgen uploaden. Oh ja, over de kleur, daar ben ik nog niet over uit. Ik heb wat kleuren mee gekregen naar huis en moet er nog maar eens voor gaan zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 14 juni 2003 Author Report Share Posted 14 juni 2003 Ze zijn binnen! Vanochtend heeft Klaas Feenstra de PP Kings gebracht. Met een geleende digicam heb ik deze twee plaatjes geschoten. De kwaliteit van de foto's is helaas niet fantastisch, ik snapte maar weinig van het apparaat. Ze klinken trouwens erg lekker, maar dat wist ik al wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 14 juni 2003 Report Share Posted 14 juni 2003 My congrats! IKKE Enjoy the music... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts