c. almeida Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Recentelijk heb ik deze fantastische boxen aangeschaft, maar nog even gewacht met een versterker; Ik heb nu nog mijn oude harman kardon hk 6200 van 45watt, die hopeloos in de soep loopt bij het minste geringste complexe muziekstuk. Kan iemand mij adviseren met betrekking tot minimaal aantal watts- 100? en welke merken versterkers? bijv. is Vincent, Rotel, Nad, Denon, Unison, Primare, Cyrus een goede combinatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Toevallig staat er in de nieuwe Homestudio van deze maand een artikel genaamd: 'De Set', waarin de Dynaudio 52 SE's besproken worden. Hierin word een set besproken die bestaat uit 1 brond, versterker(s) + speakers. De 52 SE's worden hier gecombineerd met een NAD C272 eindversterker, een C162 voorversterker en NAD C542 CD-speler. Eindconclusie: "Veel te veel value, voor te weinig geld!" Eem prestatieniveau voor dit geld is eigenlijk marktbederf. NAD i.c.m deze Dynaudio's scoort veel te hoog De eindversterker kost 700,- euro. Van de vv kan ik zo gauw geen prijs vinden, maar zal (NAD kennende) ook niet zo duur zijn. Het aantal watts zegt niet zoveel. Als er een grote voeding inzit, en 't vermogen verdubbelt wanneer 't aantal ohm met de helft verminderd, dan heb je een stabiele versterker. (dus bijv: 50 watt aan 8 ohm, en dan 100 watt aan 4 ohm) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 NAD is een mooie keus, Unison Unico (niet de P) is iets muzikaler, Audio Analogue of Exposure zijn ook een goede keuze. Groetjes mj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 De PATHOS (New) Classic One (1850 Euro) lijkt me qua vermogen en klankkarakter heel mooi te passen met de Dynaudio's. Ik heb zelf ooit de Audience 50 en de Pathos gehad, helaas niet gelijktijdig. Eens vrijblijvend proberen via een dealer? (Pathos wordt ingevoerd door Analogue Audio uit Nieuwegein) good luck, Fons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 Hoi, Ik gebruid de NADs (C160 en de C270) naar tevredenheid. De luidsprekers zijn B&Ws 703. Ik denk dat de NADs het ook prima zullen doen met de 52SEs. Maar als ik nu een nieuwe versterker zou overwegen zou ik zeker eens naar Cyrus gaan kijken. De nieuwe serie is zoals ik begrijp echt heel erg goed. Ga gewoon eens luisteren. Groeten, Gerrit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 19 december 2004 Report Share Posted 19 december 2004 Ik wil niets of niemand afkraken, maar de NAD is echt een merk van niks als het gaat om duurzaamheid. Ik heb zelfs van het personeel van de HIFI winkels gehoord hoe ze grappen over maken. Helaas voor mij hoorde ik het te laat... 2 maanden nadat ik mijn NAD dvd had gekocht, ging die kapot. Ze moesten een geheel nieuw loopwerk vervangen!!!! En nu, een jaar later, is de buurt aan mijn surround receiver van NAD: de center speaker wordt niet meer aangestuurd. Dinsdag gaat hij terug, en dan ben ik benieuwd wat ze zeggen... Vanaf nu koop ik alleen japanners: niet mooi, vaak de klank minder, maar wel degelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Posted 19 december 2004 Report Share Posted 19 december 2004 Hoi, Ja dat is bijzonder sneu voor je en ik begrijp je reactie, zou ik ook hebben. Ik ben ook licht ontvlambaar als mijn kostbare investering in zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts