Subwoofah Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Heeft iemand info over Ocos kabel ? Is er iemand die ervaring heeft met ocos ? Ik zoek me een f...... hoedje. GretZzzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 juli 2002 Report Share Posted 24 juli 2002 Ik heb een paar jaar lang Ocos gehad in een van Medevoort/Xanadu set. (later mee gebiwired) Geen slechte kabel, maar ook niet geweldig. (niet open genoeg, laat details liggen) Voor Dynaudio speakers schijnt 't echt DE kabel te zijn. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 24 juli 2002 Report Share Posted 24 juli 2002 'K heb ze op proef thuis gehad. Voor een stranded koperkabel niet onaardig. Naar mijn mening zijn er echter veel betere kabels op de markt voor hetzelfde geld. Mijn zelfbouw kabel speelde de Ocos compleet weg.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 24 juli 2002 Author Report Share Posted 24 juli 2002 Bij tweedehands wordt er OCOS aangeboden. IK wil ze gebruiken voor mijn Dynaudio Gimini's en een C122 centerspeaker, inwendig te bedraden. En deze worden dan aangesloten op een Bryston 4Be en 2B. Is de kabel goed te solderen ? Wat kost dat per meter ? Dit is toch een coax kabel ? Ik wil er een plaatje van. Ik kan echt niets vinden,behalve dat Dynaudio ze gebruikt.(en audioreview) Was wel laatvroeg h Link to comment Share on other sites More sharing options...
RotelRick Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 " De OCOS kabel is een coax kabel - een geleider omgeven door isolatie materiaal en daaroverheen een gevlochten mantel. Die wordt op zijn beurt ook weer ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 1 augustus 2002 Author Report Share Posted 1 augustus 2002 Bedankt Rotelrick voor de moeite bedankt. Ik ben zelf ondertussen ook al weer iets wijzer geworden. Het schijnt zo te zijn dat de OCOS eigenkijk alleen gebruikt kan worden voor Dynaudio speakers. Omdat er in elke Dynaudio het filter is aangepast, om een zo vlak mogelijk impedantiekurve te krijgen. Die zou dan ook 6,8 ohm moeten zijn,t'zelfde als de OCOS. Dit verklaart ook waarom in sommige setups de kabel niet klinkt,en andere weer wel. Waarschijnlijk hebben jouw Heco's ook een redelijk rechte impedantiekurve. IK twijfel nog steeds of ik niet beter een Zilverkabel kan nemen, voor in men Dynaudio's De OCOS lijkt me niet makelijk om ze in een klein luidspreker kastje te solderen. En dan moet het nog hermetisch afgesloten zijn ook GretZzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 1 augustus 2002 Author Report Share Posted 1 augustus 2002 Dynaudio Gimini's zijn zelfbouw luidsprekers. Er zit gewoon 4mm draad in niets bijzonders. GretZzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
donny Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ooit eens een verhaal gelezen over iemand die ook de "standaard" interne bekabeling vervong door een wel zeer dure andere. Na enige tijd ('t moet kennelijk wennen/inspelen) leverde dit alles behalve een verbetering op! Het enige waarvoor ik dit schrijf is dat je je niet moet "blindstaren" op een betere interne bekabeling... Ik ken iemand die ook de interne kabel van z'n Spica tc-50 vervong voor dure silverbekabeling, het magische van deze speaker was totaal verdwenen dus betere interne bekabeling hoeft geen verbetering te zijn. donny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts