Jump to content

netfilter SEECAUDIO

WvR
 Share

Recommended Posts

Ik en die zijn positief. Ik heb hem destijds een paar dagen op proef gehad en het verschil was subtiel, hoorbaar vond ik. Je zou het kunnen beschrijven als meer rust in het geluid. Ik heb hem nu tussen mijn CD-speler (Meridian G08) en de stekkerdoos zitten (de Manifold van SEEC).

Onlangs is hier overigens ook al een hele draad aan gewijt.

Ik en die zijn positief. Ik heb hem destijds een paar dagen op proef gehad en het verschil was subtiel, hoorbaar vond ik. Je zou het kunnen beschrijven als meer rust in het geluid. Ik heb hem nu tussen mijn CD-speler (Meridian G08) en de stekkerdoos zitten (de Manifold van SEEC). 

Onlangs is hier overigens ook al een hele draad aan gewijt.

Helaas Theo,

Mijn ervarigen waren niet zo positief met het SEEC filter (hing aan de CD-speler). Dwz: ik herken je bevindingen, het geluid wordt schoner, meer rust maar bij langer luisteren ging ik merken dat heh geluid enigzins "gekrepen wordt, het verliest levendigheid en in hoge mate dynamiek.

Ik heb dan ook de filters destijds vervangen door goede netkabels en daarmee is in mijn situatie althans dezelfde rust en "schoon geluid" terggekomen (in relatie tot standaardnetkabels) maar zonder het verlies van laat ik maar omschrijven levendigheid en dynamiek. Lang verhaal kort makend: het filter kneep de muziek af maar met goede netkabls is het even mooi maar blijft het de ballen behouden ... :lol:

Maar goed, ga eens luisteren of je verschil hoort tussen een goede netkabel en het filter en maak dan je keuze. <_<

Veel luisterplezier!

Bertus :cool2:

Bertus,

Ik heb beide, goede netkabels (Harmonic Technology) en het SEEC filter.

Het filter zal ik eens tussen mijn stekkerdoos en de HT netkabel uithalen. Kijken of het geluid dan inderdaad meer "ballen" krijgt.

Ik hoor wel eens dat jouw verhaal opgaat als je zware eindversterkers achter zo'n filter hangt. Mijn Mark Levinson 334 hangt dus rechtstreeks aan het net en ik heb alleen mijn CD-speler (Meridian G08) erop aangesloten.

Bertus,

Ik heb beide, goede netkabels (Harmonic Technology) en het SEEC filter.

Het filter zal ik eens tussen mijn stekkerdoos en de HT netkabel uithalen. Kijken of het geluid dan inderdaad meer "ballen" krijgt.

Ik hoor wel eens dat jouw verhaal opgaat als je zware eindversterkers achter zo'n filter hangt. Mijn Mark Levinson 334 hangt dus rechtstreeks aan het net en ik heb alleen mijn CD-speler (Meridian G08) erop aangesloten.

Hoi Theo,

Een vuistregel is dat het vermogen van de filters ongeveer 3 maal van dat van de versterker moet zijn om het "afknijpen" wat tegen te gaan. Maar goed, probeer eens uit, prima kabels ook de HT.

Laat maar weten hoe e.e.a. klinkt!

Groetjes

Bert