maximonster Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Is daar een typisch sony geluid aan te duiden; met uw welnemen, reeds? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Al jaren niet meer. Maar dat geldt voor de meeste merken tegenwoordig. Het varrieert erg per type. Gegeneraliseerde eigenschappen per merk zijn (naar mijn mening) vooral gebaseerd op vooroordelen die in een grijs verleden zijn ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Zelf luisteren en oordelen. Wet wel nog altijd zo is en dan bedoel ik de ES en ook wel de QS is dat ze degelijk zijn opgebouwd. Flinke voeding, elco's, goed chassis en meestal genoeg power. Heb vroeger (nou ja vroeger) een TAF630ESD gehad, m'n heeft 'm nu nog ik ging verder via rotel naar Luxman. Kortom slecht zijn ze echt niet! Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Al 14 jaar heb ik een set bestaande uit 2 keer eindversterker TAN 80 es en de voorversterker de tae 80 es en nog steeds ben ik heel erg tevreden met de klank. Technisch gezien hebben de eindversterkers wel wat probelemen gehad (te zware versterker in een te kleine kast waardoor hitte probleem) maar ondanks dat ze dus een aantal keren in rook opgingen ben ik nog steeds onder de indruk van het geluid zo rustig nooit opdringend en toch strak ondanks de lage dempingsfactor. Div vergelijken met veel duurdere versterkers konden mij absoluut niet overtuigen dat ik moest overgaan op een andere versterker integendeel ik houd ze spelend hoe dan ook. Helaas zie je dat SONY niet meer van deze porducten maakt al zal de echtte high end set de tan 1 geloof ik echt wel goed zijn maar ook onbetaalbaar. Helaas zie je dat in de normale prijsklasse alles wat minder is geworden al vind ik SONY nog steeds vaak met kop en schouders boven de rest uitsteken maar echt vlammen zoals de tan 80 dat doen ze niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Al 14 jaar heb ik een set bestaande uit 2 keer eindversterker TAN 80 es en de voorversterker de tae 80 es en nog steeds ben ik heel erg tevreden met de klank.Technisch gezien hebben de eindversterkers wel wat probelemen gehad (te zware versterker in een te kleine kast waardoor hitte probleem) maar ondanks dat ze dus een aantal keren in rook opgingen ben ik nog steeds onder de indruk van het geluid zo rustig nooit opdringend en toch strak ondanks de lage dempingsfactor. Div vergelijken met veel duurdere versterkers konden mij absoluut niet overtuigen dat ik moest overgaan op een andere versterker integendeel ik houd ze spelend hoe dan ook. Helaas zie je dat SONY niet meer van deze porducten maakt al zal de echtte high end set de tan 1 geloof ik echt wel goed zijn maar ook onbetaalbaar. Helaas zie je dat in de normale prijsklasse alles wat minder is geworden al vind ik SONY nog steeds vaak met kop en schouders boven de rest uitsteken maar echt vlammen zoals de tan 80 dat doen ze niet meer. Beste Don, Hahaha ik dacht al, waar blijft ie nou. Ik deel je mening en passie voor de goede dingen uit de Sony ES lijn. Brandblusser ernaast en gaan :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Al 14 jaar heb ik een set bestaande uit 2 keer eindversterker TAN 80 es en de voorversterker de tae 80 es en nog steeds ben ik heel erg tevreden met de klank.Technisch gezien hebben de eindversterkers wel wat probelemen gehad (te zware versterker in een te kleine kast waardoor hitte probleem) maar ondanks dat ze dus een aantal keren in rook opgingen ben ik nog steeds onder de indruk van het geluid zo rustig nooit opdringend en toch strak ondanks de lage dempingsfactor. Div vergelijken met veel duurdere versterkers konden mij absoluut niet overtuigen dat ik moest overgaan op een andere versterker integendeel ik houd ze spelend hoe dan ook. Helaas zie je dat SONY niet meer van deze porducten maakt al zal de echtte high end set de tan 1 geloof ik echt wel goed zijn maar ook onbetaalbaar. Helaas zie je dat in de normale prijsklasse alles wat minder is geworden al vind ik SONY nog steeds vaak met kop en schouders boven de rest uitsteken maar echt vlammen zoals de tan 80 dat doen ze niet meer. Beste Don, Hahaha ik dacht al, waar blijft ie nou. Ik deel je mening en passie voor de goede dingen uit de Sony ES lijn. Brandblusser ernaast en gaan :D Groeten, Bas Ha Bas zo laat nog ? Wordt toch wel weer eens tijd voor een bezoekje van mij aan jou wat ik al jaren beloof. Tja het warmte probleem blijft ook met betere componenten de koeling is gewoon te klein en dus is de versterker in principe bij langdurig luid spelen instabiel. Voor een techneut zoals ik geen enkelt probleem zo weer gefixt maar voor een niet technicus kan dit heel vervelend zijn. De brandblusser staat er niet naast Bas zo erg is het nu ook weer niet . Ze zijn nu dermate stabiel dat ik vol gas kan geven gedurende zeker 2 uur wat ruim genoeg is daarna zijn ze enorm heet en vrees ik een meltdown. Ach het heeft zijn charme het zijn net oude auto,s daar blijf je ook mee bezig . Ik ben geen materialist maar ik kan ook nog gewoon geen afscheid nemen van die prachtige zwarte met hout afgewerkte kasten want zeg nu zelf dat maken ze dus niet meer. Grtz Don van der Deijl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Al 14 jaar heb ik een set bestaande uit 2 keer eindversterker TAN 80 es en de voorversterker de tae 80 es Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Al 14 jaar heb ik een set bestaande uit 2 keer eindversterker TAN 80 es en de voorversterker de tae 80 es Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Helaas zie je dat in de normale prijsklasse alles wat minder is geworden al vind ik SONY nog steeds vaak met kop en schouders boven de rest uitsteken maar echt vlammen zoals de tan 80 dat doen ze niet meer. Leuke woordspeling... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Don, zijn die trafo's niet open te peuteren ? Dan zou je misschien een metertje koper er af kunnen wikkelen voor een lagere secundaire spanning, of zeg ik nu iets stoms ? Ik heb ook uit andere bronnen vernomen dat een iets lagere spanning op sommige versterkers een beter resultaat geven. Lees: meer controle, minder topvermogen, maar dat laatste heb je toch niet nodig. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Don, zijn die trafo's niet open te peuteren ? Dan zou je misschien een metertje koper er af kunnen wikkelen voor een lagere secundaire spanning, of zeg ik nu iets stoms ? Ik heb ook uit andere bronnen vernomen dat een iets lagere spanning op sommige versterkers een beter resultaat geven. Lees: meer controle, minder topvermogen, maar dat laatste heb je toch niet nodig. Paul. Helaas Paul die trafo,s zijn niet open te krijgen. Als ik ze al open zou kunnen krijgen dan ziet het er niet meer uit maar de gedachtte op zich is niet verkeerd want ik denk dat een trafo van amplimo zo wel wat in te korten is maar deze nee onbegonnen werk. Na het verhogen van de netspanning naar 230 kwam de secundaire spanning welke al hoog was nog niet kritiek te liggen maar dus wel hoger. Probleem in Rotterdam was dat s,avonds de spanning gerust opliep tot 240 V en dat heeft ze denk ik 2 keer in vlammen doen opgaan. Waar ik nu zit (Dordrecht) daar heb ik de spanning nog niet boven de 230 uit zien komen en inderdaad nog geen problemen. Wat je al zegt het vermogen is ruim voldoende dat is het probleem dus niet en dus zou de aangelegde spanning zelfs een stuk lager mogen maar dat komt allemaal nog wel . Mijn motto is dat wanneer iets naar je zin speelt al blijkt dit instabiel blijf er dan vanaf en inmiddels gaat het alweer ruim 2 jaar goed. Moet ik wel bij vermelden dat alle elco,s in de spanningsversterker vervangen zijn door 100V types ipv 80 V en dat op kritieke plaatsen de weerstanden door metaal film weerstanden vervangen zijn en de bias een factor 3 lager staat want in rust werden ze al loeier heet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts