AudioBill Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Beste mensen, Mijn schoonbroer had de Beolab 4000 speakers, nu heeft hij de Beosound 9000 cd wisselaar gekocht samen met de Beolab 8000 speakers (2de hands). Nu is zijn vraag, via mij, of hij deze speakers samen kan aansluiten op de Beosound? Is dit een goede match of gaat dit totaal niet klinken? En hoe doe je dat eigenlijk want er is maar aansluiting voor een speakers paar op de Beosound! Alvast bedankt, Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Beste mensen, Mijn schoonbroer had de Beolab 4000 speakers, nu heeft hij de Beosound 9000 cd wisselaar gekocht samen met de Beolab 8000 speakers (2de hands). Nu is zijn vraag, via mij, of hij deze speakers samen kan aansluiten op de Beosound? Is dit een goede match of gaat dit totaal niet klinken? En hoe doe je dat eigenlijk want er is maar aansluiting voor een speakers paar op de Beosound! Alvast bedankt, Groetjes AudioBill Bij B&O kan je veelal alles doorschakelen. maar of je dat moet doen, kun je jezelf afvragen Ik hoor de ooit een B&O set , 2 Penta's tesamen met de TV speaker, wat een verspilling !! het ongeoorloofd doorlussen (waarschijnlijk hebben de speakers ook een line-out) is dus leuk voor een wall-of-sound, maar zal de stereoweergave/definitie e.d. niet ten goede komen .... Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert (compatible multimedia) Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Beste mensen, Mijn schoonbroer had de Beolab 4000 speakers, nu heeft hij de Beosound 9000 cd wisselaar gekocht samen met de Beolab 8000 speakers (2de hands). Nu is zijn vraag, via mij, of hij deze speakers samen kan aansluiten op de Beosound? Is dit een goede match of gaat dit totaal niet klinken? En hoe doe je dat eigenlijk want er is maar aansluiting voor een speakers paar op de Beosound! Alvast bedankt, Groetjes AudioBill Hoi AudioBill, ik ben het gedeeltelijk eens met Alex. Niet tesamen gebruiken de 4 beolabs. Beter is de Beolabs 4000 te gebruiken in de aangrenzende ruimte (keuken) of andere kamer (computer, hobby etc. kamer) Je kunt met de ML (masterlink aansluiting) van de Beosound 9000 een 2e luisterruimte BEOLINK geheten creeren. De componenten Beosound en Beolabs zijn allemaal top. De beosound heeft powerlink aansluitingen, 1 powerlink aansluiting kan meerdere speakers aan! Op de aan te sluiten speaker bepaal je met de schakelaar L/R welk kanaal je wil. De powerlink kabels zijn in allerlij standaard lengtes te koop of op maat te maken bij de B&O dealer. Zwarte kabel, wit weet ik niet. Of kijk op www.Ebay.de , maar let op, daar worden ook oridnaire 8 polig DIN aangeboden. Dus vraag naar origineel B&O. De powerlink verzorgt power aan/uit en geluid. Voor advies ga even naar de dealer, Powerlink splitter etc en voor de Beolink ruimte mogelijkheden. (Ook op ebay.de aangeboden..overigens) De Beolabs 8000 from serial no. 16992475, medio 2003 op de markt gekomen, hebben beter laag. Beosound 9000 MK2 is upgradeble voor Netmusic (koppeling PC met Beosound 9000, pc muziek bestanden naar huiskamer op de Beosound) Beosound 9000 MK3 heeft netmusic. Om af te sluiten, voor een Video set van B&O, ben je met 4 beolabs al bijna bij 5.1 surround. Groet, Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts