Jump to content

Toren stapelen

Rockie
 Share

Recommended Posts

liever een echt rack kopen......

maar.... een beetje extra gewicht op je cdspeler kan geen kwaad....

dus cdspeler onderop... denk ik......

groet!

brillaint zelfs hier zijn "wij"audiofielen het niet over eens! ;-)

maar goed, ik zeg gooi wat zwaars op die cd-speler......

hmm ja niet iedereen heeft zo'n mooie oude tuner als ik....

hitachi 8500 nogwat...

met 3 voedingen erin..... (joost mag wteen waarom....)

:)

en waarom wat zwaars??

.... stabiliteit ....

zijn zat mesnen die bakstenen op de cdspeler pleuren... of meer egld utigeven voor een exemplaar dat er niet uitziet als een baksteen maar het vast stiekum wel is....

Hi Rockie,

Tussen verschillende onderdelen van een set kan interferentie bestaan, dus stapelen is een noodoplossing. Iets grotere afstand is altijd beter. Verder hebben techneuten die er meer van weten dan ik mij uitgelegd dat een CD-speler vooral naar boven toe kan interfereren met naburige apparatuur. Dus iets wat daar gevoelig voor is kan er beter onder dan boven staan.

<_<

wat van mooi naast elkaar zetten ????

en hans

CD-speler vooral naar boven toe kan interfereren met naburige apparatuur.

die dinge zijn toch afgeschermt.

ik heb in de schoorsteen schouw staan

een plastic draai plateau van 160 mm hoog en 470 mm breed

met in deze volgorder op elkaar

dvd speler

decoder

(draai plateau)

video

teevee

alles in de kleur zwart ,de schoorsteen is derhalve ook zwart geschilderd

en geen last van inteferentie of zo

Hi Luxman,

Ik vertel maar wat een dealer mij heeft verteld, maar niet de eerste de beste (Rhapsody in Hilversum). Zelf kan ik me ook wel voorstellen dat de afscherming naar boven minder is dan naar onder. Tenslotte hebben ook de de duurdere CD-spelers aan de onderkant wel een plaat van vele millimeters dik, maar aan de bovenkant een kast van een millimetertje. Maar goed, zelf kan ik het allemaal niet bewijzen.

En het is ook alleen maar belangrijk bij apparatuur die voor zulke invloeden van buitenaf gevoelig is. Wat bij een tuner best zo kan zijn.

Gevoeligheid bestaat misschien ook niet zozeer bij de goedkopere apparatuur, maar juist bij de peperdure, zoals Spectral: klinkt uitstekend maar is hypergevoelig voor externe invloeden.

De gebruiksaanwijzing van Spectral zegt bv dat er minstens 60 cm (!) tussen moet zitten wanneer de voor- en de eindversterker boven elkaar staan. Die kun je absoluut niet op elkaar stapelen. (Wat mij trouwens doet denken aan een bespreking van Audiopaul, waarin hij een set bezocht met een Spectral voor of eind erin. De eigenaar daarvan gaf er geen blijk van te beseffen dat zo'n Spectral met zijden handschoentjes behandeld moet worden. Het zou mij niet verwonderen dat de matige prestatie van zijn set ook daardoor kwam).

:unsure:

Hans,

ik denk dat je doelt op de bespreking van mijn set.

Volgens mij als je de bespreking hebt gelezen gaat het uiteindelijk om

het totaalresultaat. In deze wordt niet specifiek gewezen naar de Spectral voor en de Array eind.

In een topic dat in oktober is gestart door Kraus von Bentinck, waarin hij benieuwd was hoe de Array phono klonk, heeft hij ook een de set in zijn totaliteit beoordeeld.

Daarin heb ik ook vermeld, wat ik heb veranderd cq aangepast na het bezoek van

Audiopaul

Gr.

Tony

Hallo Tony,

Ik bedoelde niet te zeggen dat er in Audiopauls bespreking iets over de Spectral wordt gezegd. Het was alleen maar mijn eigen indruk naar aanleiding van het geheel dat ik zag en de foto's. Zie persoonlijk bericht.

:)

Als de cd speler uit staat dan kan het toch geen kwaad dat hij onder een tuner staat , dus uit alle reaktie's maak ik op dat het altijd het beste is om de cd speler als het niet anders kan onder te zetten en als de cd speler aanstaat de tuner uit te zetten en als de tuner speelt de cdspeler uittezetten

groetjes