Sebastiaan de vries Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 beste bas, !!! wat ik bedoelde te zeggen(ik ben bijna altijd serieus) is dat mensen altijd aan hun eigen denken. als HUN set maar beter word, als HUN cdspeler maar mooier gaat klinken, ik vind dat je ongeacht of de modificatie nou zin geheeft heeft of niet , de persoon die de mod gedaan heeft moeten prijzen voor zijn gedane zaken. plus dat je van te voren ook iemand eens iets moet gunnen (jou een cdspeler laten modden omdat dat je lust en je leven is) ipv alleen maar met het resultaat lopen pochen . snap U????? Beste Eric, Nou hier wil ik dan toch wel op reageren . Het "gunnen" geld aan beide kanten. Eigenlijk draait mijn hele toko op gunnen en vertrouwen. Ik gun oprecht iemand het beste wat ik kan doen voor het geld. (en je mag gerust weten vaak ben je gewoon bijna een dag bezig terwijl je toch maar 3 uur rekent!). Daarintegen gunt de klant mij de opdracht. De klant vertrouwd mij zijn/haar product toe. Ik vertrouwen erop dat ik achteraf gewoon een factuur kan sturen en alles goed komt. Het komt natuurlijk weleens voor dat ik iemand iets niet meer gun, omdat die gene mij ook niets gunt. Dit zijn dus mensen die alleen maar kunnen zeuren, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en het liefst gisteren hun spullen nog terug wilde. Dan gun ik iemand iets niet meer, en ben ik tegenwoordig geneigt te zeggen van kom je pruct hier maar niet meer brengen. Wat ik zeg, het is een stukje liefde. Ik heb eerlijk waar bij elke speler een bepaald gevoel. Een audiofiel wil graag het gevoel hebben iets exclussiefs te hebben. Maar als ik jou verkeerd begrepen heb, bijdeze dan mijn excuus voor mijn eerste posting! Ik voel me dit aangaande nogal snel aangevallen. En dat is absoluut niet om comerciele redenen, maar meer omdat ik juist mensen geen poot uitdraai. Ik geloof namlijk absoluut in succes zaken door altijd eerlijk te zijn!. Daarom ben ik ik ook open over alles. Men mag altijd op de detail na weten wat er in zijn/haar apparaat is gebeurd. Elk onderdeel totaan een schroef wordt gespecificeerd. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 ja bas , je begreep mij vekeerd ps: als jij nou een een hele dag aan mijn philps cd951 gaat prutsen , en je rekent drie uur dan gun ik jou het genoegen de meest sceptische persoon als klant te krijgen . (echt waar!) zodra ik de speler binnen heb stuur ik jou een mail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 ja bas , je begreep mij vekeerd ps: als jij nou een een hele dag aan mijn philps cd951 gaat prutsen , en je rekent drie uur dan gun ik jou het genoegen de meest sceptische persoon als klant te krijgen . (echt waar!) zodra ik de speler binnen heb stuur ik jou een mail. Beste Erik, Haha ik ben je dankbaar. Maar vind jij het nou juist niet leuker lekker zelf te sleutelen? Over dat uren rekenen. Weet je wat het is. Je kunt dingen wel echt binnen drie uur doen, maar dan moet dat op een manier waar ik niet lekker van slaap. Ik ben daar een ongeloofelijke zeikerd in, maar elke kabeltje moet perfect afgewerkt. Alles gekrompen, alles op lengte. Als een speler tot aan het bot uit elkaar moet, omdat een klok dan mooier zit, dan moet dat maar. Maar je kunt die dag niet een je klant berekenen. Je zult het in jou vak ongetwijfeld zelf meemaken. Je wilt de dingen juist doen. Maar je kunt gewoon niet alles rekenen. Dat is een deel verlies dat bij het zelfstandigondernemen hoort. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 hier een foto van de binnenkant, deze persoon heeft hem ook gemod, als jij nou de dingen doet die ik niet kan, doe ik de rest, -andere cinch connectors -euro stekker -wat dempen of afschermen. noem maar op. ps: op deze site's staat de rest van het project (ken je chinees???? http://eddie.dyec.com.tw/diy-demo/audio-di...hilipscd951.htm http://eddie.dyec.com.tw/diy-demo/audio-di...951/cd951-2.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 ps: op deze site's staat de rest van het project (ken je chinees???? Taiwanees... Maar das net zo onleesbaar en onbegrijpbaar voor de gemiddelde Europeaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 beste bas, !!! wat ik bedoelde te zeggen(ik ben bijna altijd serieus) is dat mensen altijd aan hun eigen denken. als HUN set maar beter word, als HUN cdspeler maar mooier gaat klinken, ik vind dat je ongeacht of de modificatie nou zin geheeft heeft of niet , de persoon die de mod gedaan heeft moeten prijzen voor zijn gedane zaken. plus dat je van te voren ook iemand eens iets moet gunnen (jou een cdspeler laten modden omdat dat je lust en je leven is) ipv alleen maar met het resultaat lopen pochen . snap U????? sorry erik, maar bas is de laatste die loopt te pochen, of heb ik het mis.................? deze is tot tegenstelling van mij , altijd netjes en genuanceerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 beste bas, !!! wat ik bedoelde te zeggen(ik ben bijna altijd serieus) is dat mensen altijd aan hun eigen denken. als HUN set maar beter word, als HUN cdspeler maar mooier gaat klinken, ik vind dat je ongeacht of de modificatie nou zin geheeft heeft of niet , de persoon die de mod gedaan heeft moeten prijzen voor zijn gedane zaken. plus dat je van te voren ook iemand eens iets moet gunnen (jou een cdspeler laten modden omdat dat je lust en je leven is) ipv alleen maar met het resultaat lopen pochen . snap U????? sorry erik, maar bas is de laatste die loopt te pochen, of heb ik het mis.................? deze is tot tegenstelling van mij , altijd netjes en genuanceerd. Beste Joopus, Nou altijd netjes wil ik niet zeggen, maar ik doe mijn best netjes te blijven. Jij bent ook altijd netjes, maar jou kracht is dat je met drie woorden heel veel kan zeggen en losmaken Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Gedachten over het modificeren in het algemeen, en zeker niet over het modificeren door Bas in het bijzonder! Modificeren: het aanbrengen van wijzigingen ter verbetering van een product, of om de functionaliteit ervan uit te breiden. Zoiets, dus. Als je de modificatie van een afbeelding wilt beoordelen, is het meestal nogal eenvoudig. Je legt het origineel naast het bewerkte plaatje, en je kijkt beurtelings van het ene naar het andere plaatje. Maar bij een gemodificeerde CD-speler is het origineel foetsie. Voor de vergelijking met het origineel moet je dus vertrouwen op je muzikaal geheugen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mayko Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Hoi Bas, Ik heb nu 2 keer geprobeerd om via jou site kontakt te krijgen met je. Heb 2 keer wat verstuurd, maar ontvang niets terug. Dan maar via deze weg. Ik wil mijn Marantz SA8400 ook laten modden door jou. Schiet ik er wat mee op of is het weggegooid geld. En wat gaat er dan gebeuren met de speler. Je mag mij ook antwoorden op mijn E-mail jmspiegelaar@hotmail.com. Gr Mayko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Hoi Bas,Ik heb nu 2 keer geprobeerd om via jou site kontakt te krijgen met je. Heb 2 keer wat verstuurd, maar ontvang niets terug. Dan maar via deze weg. Ik wil mijn Marantz SA8400 ook laten modden door jou. Schiet ik er wat mee op of is het weggegooid geld. En wat gaat er dan gebeuren met de speler. Je mag mij ook antwoorden op mijn E-mail jmspiegelaar@hotmail.com. Gr Mayko Beste Mayko, Ik heb ook twee keer dezelfde reactie gegeven op het "reply" adres. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 hotmail Werkt prima Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mayko Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Bas, wil er toch graag meer van weten. Zou je mij het willen sturen op mijn e mail jmspiegelaar@hotmail.com? Snap er niets van, dat er bij niets is binnengekomen? Maar alvast bedankt, Gr Mayko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Bas, wil er toch graag meer van weten. Zou je mij het willen sturen op mijn e mail jmspiegelaar@hotmail.com? Snap er niets van, dat er bij niets is binnengekomen?Maar alvast bedankt, Gr Mayko Beste Mayko, Ik ga het nu direct nog een keer proberen. Lukt het nog niet, dan kunt u mij ten allen tijden bellen. Zei het wel dat ik as. maandag dinsdag en woensdag telefonisch niet bereikbaar zal zijn, vanwege een intensieve studioklus waar ik al mijn tijd en aandacht voor nodig heb. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 ja bas , je begreep mij vekeerd ps: als jij nou een een hele dag aan mijn philps cd951 gaat prutsen , en je rekent drie uur dan gun ik jou het genoegen de meest sceptische persoon als klant te krijgen . (echt waar!) zodra ik de speler binnen heb stuur ik jou een mail. Sorry Erik, nu vind ik dat jij je zelf en plein public belachelijk hebt gemaakt. Eerst ben je bezig Bas onderuit te halen door hem ongeloofwaardig te maken. Want modden is flauwekul volgens jou. Als je dan vervolgens ziet dat je gezien de reactie van anderen en van Bas te ver bent gegaan, probeer je door te speculeren op de welwillendheid van Bas t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik denk dat sommigen van jullie nu toch echt de post verkeerd begrepen hebben. Ten eerste leek zijn post mij nogal "tongue in cheek" bedoeld. Ten tweede is het niet zo dat Erik niet gelooft in modificaties. Hoe kun je dat zeggen ? De man modificeert zichzelf bijkans een ongeluk ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 beste bas, !!! wat ik bedoelde te zeggen(ik ben bijna altijd serieus) is dat mensen altijd aan hun eigen denken. als HUN set maar beter word, als HUN cdspeler maar mooier gaat klinken, ik vind dat je ongeacht of de modificatie nou zin geheeft heeft of niet , de persoon die de mod gedaan heeft moeten prijzen voor zijn gedane zaken. plus dat je van te voren ook iemand eens iets moet gunnen (jou een cdspeler laten modden omdat dat je lust en je leven is) ipv alleen maar met het resultaat lopen pochen . snap U????? sorry erik, maar bas is de laatste die loopt te pochen, of heb ik het mis.................? deze is tot tegenstelling van mij , altijd netjes en genuanceerd. goed lezen jopie , ik bedoelde bas niet , maar zijn klanten (of anderen die wat laten modificeren of upgraden) hele opschep verhalen lees ik , dat ik denk van :" hoe beroerd moet de set eerst wel niet geklonken heben" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Ik denk dat sommigen van jullie nu toch echt de post verkeerd begrepen hebben. Ten eerste leek zijn post mij nogal "tongue in cheek" bedoeld. Ten tweede is het niet zo dat Erik niet gelooft in modificaties. Hoe kun je dat zeggen ? De man modificeert zichzelf bijkans een ongeluk ! Paul. Geen wonder dat hij geen verschil hoort. Modden moet je overlaten aan mensen met vestand van zaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 ja bas , je begreep mij vekeerd ps: als jij nou een een hele dag aan mijn philps cd951 gaat prutsen , en je rekent drie uur Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Geen wonder dat hij geen verschil hoort. iedere keer als ik dit lees , denk ik gelijk aan die pijnzende gezichten van die mensen die hun hersens zaten te pijningen tijdens de cd-speler vergelijkingen . OH wat hoorden ze duidelijke verschillen ! beste cj : je moet het zo zien , ik ben gewoon de enige die hier toegeeft dat ie het verschil niet hoort . de rest wil zijn gezicht niet verliezen....... sel je voor , doof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Ook al hoor ik zelf (meestal) wel verschillen na 't modden van HiFi componenten, toch kan ik me wel iets voorstellen bij Erik's reactie(s). Ik heb ook weleens met een kennis componenten en tweaks/modificaties vergeleken. Meestal hoorde ik wel een verschil, maar soms was 't minimaal, terwijl de ander dat/elk verschil telkens omschreef als:"hoor je 't ?! wat een verschil !" Dus wat de ene persoon ervaart als bijna dag en nacht verschil is voor een ander niet echt noemenswaardig/belangrijk te noemen. Ben ook weleens bij een HiFi-zaak geweest, maar men mij 't verschil tusse 2 voorversterkers wilde demonstreren, en daarna 't verschil tussen 2 gemodificeerde versterkers. Het verschil vond ik zelf minimaal en amper waard om geld in te steken, terwijl de verkoper (en nog iemand) direct "overtuigt" waren van het verschil. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Ook al hoor ik zelf (meestal) wel verschillen na 't modden van HiFi componenten, toch kan ik me wel iets voorstellen bij Erik's reactie(s). Ik heb ook weleens met een kennis componenten en tweaks/modificaties vergeleken. Meestal hoorde ik wel een verschil, maar soms was 't minimaal, terwijl de ander dat/elk verschil telkens omschreef als:"hoor je 't ?! wat een verschil !" Dus wat de ene persoon ervaart als bijna dag en nacht verschil is voor een ander niet echt noemenswaardig/belangrijk te noemen. Ben ook weleens bij een HiFi-zaak geweest, maar men mij 't verschil tusse 2 voorversterkers wilde demonstreren, en daarna 't verschil tussen 2 gemodificeerde versterkers. Het verschil vond ik zelf minimaal en amper waard om geld in te steken, terwijl de verkoper (en nog iemand) direct "overtuigt" waren van het verschil. Groeten, Alco Ik heb er ook beslist geen moeite mee als Erik aangeeft dat hij geen verschillen hoort. Daarbij geloof ik hem op zijn woord. Waar ik wel moeite mee heb is, als hij zegt dat modden onzin is. Waar ik nog meer moeite mee heb is, dat hij feitelijk Bas op een openbaar forum voor lul zet. Ik heb met eigen ogen kunnen zien hoe eerlijk en volkomen open Bas bezig is/was met mijn cd speler. Toen ik het apparaat kwam ophalen stond het te spelen met de afdekkap gedemonteerd. Bas heeft uitgebreid de moeite genomen om te laten zien en uit te leggen wat er allemaal veranderd was. En dan die afwerking, super. Niks geheimzinnigheid, niks wazig gedoe. Gewoon open en bloot laten zien wat volgens hem het beste resultaat zou opleveren. Dit geeft vertrouwen. En resutaat is er. Er is een dag en nacht verschil tussen een standaard apparaat en een correct gemod. apparaat. Dit moet je inderdaad gehoord hebben om het te kunnen geloven. En nee, daarvoor klonk mijn set niet beroerd, zoals Erik suggereerde. Hij klonk echt heel goed. Nu echter, klinkt hij subliem, met veel meer autoriteit rust en gemak. Dat was mij het geld waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Geen wonder dat hij geen verschil hoort. iedere keer als ik dit lees , denk ik gelijk aan die pijnzende gezichten van die mensen die hun hersens zaten te pijningen tijdens de cd-speler vergelijkingen . OH wat hoorden ze duidelijke verschillen ! beste cj : je moet het zo zien , ik ben gewoon de enige die hier toegeeft dat ie het verschil niet hoort . de rest wil zijn gezicht niet verliezen....... sel je voor , doof Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Ook al hoor ik zelf (meestal) wel verschillen na 't modden van HiFi componenten, toch kan ik me wel iets voorstellen bij Erik's reactie(s). Ik heb ook weleens met een kennis componenten en tweaks/modificaties vergeleken. Meestal hoorde ik wel een verschil, maar soms was 't minimaal, terwijl de ander dat/elk verschil telkens omschreef als:"hoor je 't ?! wat een verschil !" Dus wat de ene persoon ervaart als bijna dag en nacht verschil is voor een ander niet echt noemenswaardig/belangrijk te noemen. Ben ook weleens bij een HiFi-zaak geweest, maar men mij 't verschil tusse 2 voorversterkers wilde demonstreren, en daarna 't verschil tussen 2 gemodificeerde versterkers. Het verschil vond ik zelf minimaal en amper waard om geld in te steken, terwijl de verkoper (en nog iemand) direct "overtuigt" waren van het verschil. Groeten, Alco Ik heb er ook beslist geen moeite mee als Erik aangeeft dat hij geen verschillen hoort. Daarbij geloof ik hem op zijn woord. Waar ik wel moeite mee heb is, als hij zegt dat modden onzin is. Waar ik nog meer moeite mee heb is, dat hij feitelijk Bas op een openbaar forum voor lul zet. Ik heb met eigen ogen kunnen zien hoe eerlijk en volkomen open Bas bezig is/was met mijn cd speler. Toen ik het apparaat kwam ophalen stond het te spelen met de afdekkap gedemonteerd. Bas heeft uitgebreid de moeite genomen om te laten zien en uit te leggen wat er allemaal veranderd was. En dan die afwerking, super. Niks geheimzinnigheid, niks wazig gedoe. Gewoon open en bloot laten zien wat volgens hem het beste resultaat zou opleveren. Dit geeft vertrouwen. En resutaat is er. Er is een dag en nacht verschil tussen een standaard apparaat en een correct gemod. apparaat. Dit moet je inderdaad gehoord hebben om het te kunnen geloven. En nee, daarvoor klonk mijn set niet beroerd, zoals Erik suggereerde. Hij klonk echt heel goed. Nu echter, klinkt hij subliem, met veel meer autoriteit rust en gemak. Dat was mij het geld waard. beste CJ, ik geloof absoluut dat Bas een top techneut is, en ik ben echt niet bezig hem af te branden of zo, maar cd-spelers doen voor mij maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts