festivalbeast Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ziet er keurig uit Bas Dat ziet er zeker keurig uit Bas!! En dat het erg goed klinkt wil ik graag geloven, ik heb de Arcam uitgebreid beluisterd en die klonk ongemodd al goed. Ik heb dit topic met grote aandacht gevolgd, en ik krijg er zin in! De garantie Van m'n Northstar loopt op 14 Febr. 2005 af ,maar ik zit nog met zoveel vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ziet er keurig uit Bas Dat ziet er zeker keurig uit Bas!! En dat het erg goed klinkt wil ik graag geloven, ik heb de Arcam uitgebreid beluisterd en die klonk ongemodd al goed. Ik heb dit topic met grote aandacht gevolgd, en ik krijg er zin in! De garantie Van m'n Northstar loopt op 14 Febr. 2005 af ,maar ik zit nog met zoveel vragen Wat voor vragen? Of gaat ons dat geen reet aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat voor vragen? Of gaat ons dat geen reet aan? Ja hoor dat mogen jullie best weten Ik ben al het een en ander te weten gekomen via Bas Maar aangezien m'n kennis van audio apparatuur zeer gering is " its all about the music " doemen er weleens vragen op zo van: Het klinkt al erg goed, hoe klinkt het als het nog een stap verder gaat? Blijft het klank karakter van dac/ loopwerk behouden ? Stel dat je het spul 2 weken kwijt bent voor een modd, zou je eigenlijk een zelfde cd speler moeten lenen, daar 2 weken naar luisteren en als je dan de gemodde speler hebt opgehaald , wisselen met de ongemodde en dan hoor je de verschillen volgens mij het beste. Dit houd me zo ongeveer een beetje bezig Straks word ik nog een audiofiel Groetjes Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Straks word ik nog een audiofiel Groetjes Henk Engerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 ik heb ook nog een vraag. is het wel een goed loopwerk wat in de arcam zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Straks word ik nog een audiofiel Groetjes Henk Engerd Hij had het over audiofiel, niet over......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 ik heb ook nog een vraag. is het wel een goed loopwerk wat in de arcam zit. Ja, heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 ik heb ook nog een vraag. is het wel een goed loopwerk wat in de arcam zit. Ja, heel goed. bestaan er dan 'slechte' loopwerken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 ik heb ook nog een vraag. is het wel een goed loopwerk wat in de arcam zit. Ja, heel goed. bestaan er dan 'slechte' loopwerken? Stel die vraag even aan Bas, voor een gefundeerd antwoord. Ik denk dat er zeker slechte c.q. mindere loopwerken bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 ik heb ook nog een vraag. is het wel een goed loopwerk wat in de arcam zit. Ja, heel goed. bestaan er dan 'slechte' loopwerken? Nee hoor, echt slechte loopwerken zijn er niet meer. Zelfs het goedkope CDM12{.3} loopwerk van Philips is uitstekend te noemen. Maar ook de goedkope loopwerken van Sony zijn uitstekend. Het wordt allemaal veel te veel overdreven. Een Goedkope Marantz speler van 300 Euro met een goede DAC erachter klinkt al super. En dan speel je met een loopwerk van rond de 40 Euro. En vergeet niet, dat in de duurdere Marantz spelers hetzelfde loopwerk zit als een Marantz speler van 300 Euro. Bijv een Marantz CD17KI heeft gewoon een goedkoop CDM12.1 loopwerkt van 40 Euro, maar klinkt als een klok. En zelfs Accuphase heeft in z'n peperdure spelers gewoon standaard loopwerken zitten van Sony. Niks bijzonders allemaal. Maar daar komt ie: Dan plakken ze een ijzeren brugje over het loopwerk, en dan heet het ineens een zwaar gemodificeed loopwerk. Het stukje ijzer kost een dubbeltje bij het lokale onderdelenhuis. Wadia had zo ook een zwaar gemodificeerd TEAC VRDS loopwerk. Weet je wat de modificatie was? Een paar alaminium "stickers" op de puck van het loopwerk om de resonantie's te dempen. Laten we zeggen. Stickertjes van rond de 30 eurocent per stuk. Die worden dan rond de puck geplakt en je hebt ineens een zwaar gemodificeerd loopwerk. En gaat de laser stuk van bijv een Marantz CD-17, dan bestel je bij Nedis een compleet loopwerk voor 40 Euro, en hij gaat weer jaren mee. Het loopwerk is zo goedkoop, dat een laser verangen meer tijd kost, dan het hele loopwerk vervangen. Voor 40 Euro maak je je toch nergens meer druk om, en de loopwerken voldoen uitstekend. Audiofabrikanten willen je van alles doen geloven, maar de standaard loopwerkjes zijn uitstekend te noemen. Alleen degene die er gevoelig voor is, die laat zich besodemieteren. En dat zijn er veel in audioland. Sluit bijvoorbeeld een goedkope Philps CD-speler van destijds 400 gulden aan op de DAC van een MDS-JA50-ES Minidiscspeler en je hebt een geluidsbeeld wat op een zeer hoog niveau speelt. Het is alleen geen gezicht, dat je zo'n plastic prul van Philips de sterren van de hemel hoort spelen. Maar het klinkt wel fantastisch. Ik durf zelfs de stelling aan, dat je een goedkope Marantz speler van 300 Euro fantastisch kunt laten klinken door de ingrepen die bas heeft gedaan bij de speler van CJ. Een beetje experimenteren met goede elco's in de voeding en het uitgangsgedeelte, en een andere klok van Guido Tent met losse voeding, en je hebt denk ik al een uitstekende CD-speler, die de competitie aan kan met veel duurder spelers. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 zijn er eigenlijk nog wel slechte cd-spelers?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 zijn er eigenlijk nog wel slechte cd-spelers?? Beste Erick, Ja. die zijn er wel. Ik zal ze hier niet noemen, maar er zitten tussen waar ik niet mee zou kunnen leven. Slecht is en blijft natuurlijk relatief en smaak gevonden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 ik heb ook nog een vraag. is het wel een goed loopwerk wat in de arcam zit. Ja, heel goed. bestaan er dan 'slechte' loopwerken? Nee hoor, echt slechte loopwerken zijn er niet meer. Zelfs het goedkope CDM12{.3} loopwerk van Philips is uitstekend te noemen. Maar ook de goedkope loopwerken van Sony zijn uitstekend. Het wordt allemaal veel te veel overdreven. Een Goedkope Marantz speler van 300 Euro met een goede DAC erachter klinkt al super. En dan speel je met een loopwerk van rond de 40 Euro. En vergeet niet, dat in de duurdere Marantz spelers hetzelfde loopwerk zit als een Marantz speler van 300 Euro. Bijv een Marantz CD17KI heeft gewoon een goedkoop CDM12.1 loopwerkt van 40 Euro, maar klinkt als een klok. En zelfs Accuphase heeft in z'n peperdure spelers gewoon standaard loopwerken zitten van Sony. Niks bijzonders allemaal. Maar daar komt ie: Dan plakken ze een ijzeren brugje over het loopwerk, en dan heet het ineens een zwaar gemodificeed loopwerk. Het stukje ijzer kost een dubbeltje bij het lokale onderdelenhuis. Wadia had zo ook een zwaar gemodificeerd TEAC VRDS loopwerk. Weet je wat de modificatie was? Een paar alaminium "stickers" op de puck van het loopwerk om de resonantie's te dempen. Laten we zeggen. Stickertjes van rond de 30 eurocent per stuk. Die worden dan rond de puck geplakt en je hebt ineens een zwaar gemodificeerd loopwerk. En gaat de laser stuk van bijv een Marantz CD-17, dan bestel je bij Nedis een compleet loopwerk voor 40 Euro, en hij gaat weer jaren mee. Het loopwerk is zo goedkoop, dat een laser verangen meer tijd kost, dan het hele loopwerk vervangen. Voor 40 Euro maak je je toch nergens meer druk om, en de loopwerken voldoen uitstekend. Audiofabrikanten willen je van alles doen geloven, maar de standaard loopwerkjes zijn uitstekend te noemen. Alleen degene die er gevoelig voor is, die laat zich besodemieteren. En dat zijn er veel in audioland. Sluit bijvoorbeeld een goedkope Philps CD-speler van destijds 400 gulden aan op de DAC van een MDS-JA50-ES Minidiscspeler en je hebt een geluidsbeeld wat op een zeer hoog niveau speelt. Het is alleen geen gezicht, dat je zo'n plastic prul van Philips de sterren van de hemel hoort spelen. Maar het klinkt wel fantastisch. Ik durf zelfs de stelling aan, dat je een goedkope Marantz speler van 300 Euro fantastisch kunt laten klinken door de ingrepen die bas heeft gedaan bij de speler van CJ. Een beetje experimenteren met goede elco's in de voeding en het uitgangsgedeelte, en een andere klok van Guido Tent met losse voeding, en je hebt denk ik al een uitstekende CD-speler, die de competitie aan kan met veel duurder spelers. Edwin Bete Edwin, Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. In de duurdere Accuphase spelers zit niet het goedkoopste loopwerk van Sony, maar juist een van de duurdere met borsteloze motor. Neem maar van mij aan dat zo'n loopwerk zeer kostbaar te fabriceren is, en dat je die niet voor 40 euro inkoopt. Met mame het type motor is bepalend. Kijk maar eens met een scope wat een borstelmotor doet op de voedingslijn en hoe het de servo, digitaal filter en dac beinvloed. Een borsteloze motor van bijv. het Teac CMK 3.2 VRDS loopwerk is in dat opzicht superieur. En klinkt ook echt beter. Wanneer je bijv. een Teac VRDS-25X (met het CMK 3.2) loopwerk uitrust met en XO-3 reklokker, en een Marantz CD-17MK2 ook, dan klinkt de Teac toch 2 grote klasse's beter. Dit zeg ik echt niet om bepaalde spullen af te kraken, maar zijn mijn bevingen van alle spelers die ik mee naar huis heb genomen. Een CEC loopwerk bijv. wordt overal de hemel ingeprezen, maar het motortje wat de snaar aandrijft is ook niet bijzonder. Ik durf stellig te beweren dat een VRDS-25X met nieuwe digitale herklokte uitgang beter is. Voor echt het uiterste aan kwaliteit is het loopwerk zeker nog bepalend. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Hoi Bas Van de huidige duurdere Accuphase weet ik niet of er een borstelloze motor in zit. Maar de modellen uit 1999-2000 waren voorzien van goedkope loopwerken. Die hadden alleen als modificatie een klem om de lade als de lade gesloten is. Een soort vergrendling tegen resonantie's Ik ben het wel met je eens, dat als het echt om de laatste puntjes op de i gaat, loopwerken wel uitmaken. Ik heb de verschillen ook allemaal wel gehoord. Ook de CEC loopwerken die ik persoonlijk tot de beste loopwerken tot de wereld vind behoren. En dan puur geluidsmatig beoordeeld. De CEC heeft naast een snaaraandrijving ook nog eens een gingantische zware puck, die zelfs vertragend werkt op het skippen naar andere nummers. Omdat de CD dan moet versnellen en vertragen. Dat is gewoon kick. Het opstarten duurt al iets van 20 secnden, dus je moet zeker geen haast hebben. Koolborsteloze motoren hebben eigenlijk alleen maar effect op spindelmotors zonder puck. Alle ongeregeldheden van de koolborstels worden geegaliseerd door de rondvliegende massa van de zware puck. Bijloopwerken zonder puck, merk je het effect van koolborstels wel weer sneller. De koolborstelmotoren die jij bedoeld zijn van het merk "Hall" Die zitten ook in de Sony CD-spelers met puck. Zoals de 50ES en 555ES. Helaas vind je daar weinig over op het internet. Ik ben ook altijd favoriet geweest van de VRDS loopwerken en CEC loopwerken, maar gehoormatig vind ik de CEC loopwerken beter dan de VRDS loopwerken. De CEC loopwerken kenmerken een enorme vloeiende geluidsweergave wat erg schoon klinkt. Dat heb ik nog nooit eerder zo schoon gehoord. TEAC komt er heel dicht in de buurt, maar net niet. En als je het dan toch over goede loopwerken hebt, dan wordt vaak het Sony loopwerk met puck vergeten. Dit is ook een uitstekend loopwerk, die ook heel goed te gebruiken is als los loopwerk. Vooral de dikke spindelmotor die koolbortselloos is, is erg mooi. Deze draait heel gelijkmatig. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, dat er weinig verschil is tussen CD-spelers van 700 tot pak 'm beet 3000 Euro als het om loopwerken gaat. Vaak zijn het de standaard loopwerken van Sony of Philips. Het is eigenlijk ook heel zwart wit. In de goedkope en middelklasse zijn de loopwerken vrijwel identiek qua kwaliteit, en ga je dan een stap hoger, dan zit je ineens in de loopwerkenklasse van TEAC en CEC. En dat is nogal niet een beetje verschil. De sprong is te groot. Het kent nauwelijks een middenweg. Dus daarom zei ik ook, dat alle loopwerken nagenoeg hetzelfde zijn in veel prijsklasse's. behalve de topklasse. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Hoi Bas Van de huidige duurdere Accuphase weet ik niet of er een borstelloze motor in zit. Maar de modellen uit 1999-2000 waren voorzien van goedkope loopwerken. Die hadden alleen als modificatie een klem om de lade als de lade gesloten is. Een soort vergrendling tegen resonantie's Ik ben het wel met je eens, dat als het echt om de laatste puntjes op de i gaat, loopwerken wel uitmaken. Ik heb de verschillen ook allemaal wel gehoord. Ook de CEC loopwerken die persoonlijk tot de beste loopwerken tot de wereld vind behoren. En dan puur geluidsmatig beoordeeld. De CEC heeft naast een snaaraandrijving ook nog eens een gingantische zware puck, die zelfs vertragend werkt op het skippen naar andere nummers. Omdat de CD dan moet versnellen en vertragen. Dat is gewoon kick. Het opstarten duurt al iets van 20 secnden, dus je moet zeker geen haast hebben. Koolborsteloze motoren hebben eigenlijk alleen maar effeckt op spindelmotors zonder puck. Alle ongeregeldheden worden geegaliseerd door de zware puck. Bijloopwerken zonder puck, merk je het effect van koolborstels wel weer sneller. De koolbortslemotoren die jij bedoeld zijn van het merk "Hall" Die zitten ook in de Sony CD-spelers met puck. Zoals de 50ES en 555ES. Helaas vind je daar weinig over op het internet. Ik ben ook altijd favoriet geweest van de VRDS loopwerken en CEC loopwerken, maar gehoormatig vind ik de CEC loopwerken beter dan de VRDS loopwerken. De CEC loopwerken kenmerken een enorme vloeiende geluidsweergave wat erg schoon klinkt. Dat heb ik nog nooit eerder zo schoon gehoord. TEAC komt er heel dicht in de buurt, maar net niet. En als je het dan toch over goede loopwerken hebt, dan wordt vaak het Sony loopwerk met puck vergeten. Dit is ook een uitstekend loopwerk, die ook heel goed te gebruiken is als los loopwerk. Vooral de dikke spindelmotor die koolbortselloos is, is erg mooi. Deze draait heel gelijkmatig. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is, dat er weinig verschil is tussen CD-spelers van 700 tot pak 'm beet 3000 Euro als het om loopwerken gaat. Vaak zijn het de standaard loopwerken van Sony of Philips. Het is eigenlijk ook heel zwart wit. In de goedkope en middelklasse zijn de loopwerken vrijwel identiek qua kwaliteit, en ga je dan een stap hoger, dan zit je ineens in de loopwerkenklasse van TEAC en CEC. En dat is nogal niet een beetje verschil. De sprong is te groot. Het kent nauwelijks een middenweg. Dus daarom zei ik ook, dat alle loopwerken nagenoeg hetzelfde zijn in veel prijsklasse's. behalve de topklasse. Groeten Edwin Beste Edwin, Ben het grotendeels met je eens. Betreft de Motoren. Bij borstelmotoren gaat het me nog nieteens om de effecten van de draainauwkeurigheid, maar om wat het doet op de voedingslijn. De motordriver en servo referen allemaal (meestal) aan dezelfde voedingslijn. Als je op de scope kijkt zou je het signaal als screensafver kunnen gebruiken . Ik heb een CEC TL51 op de zaak en thuis gehad. Al kan ik het niet bewijzen weet ik bijna 100% zeker dat dit een gemodificerd Philips cd-2 loopwerk is, met externe motor. Als CEC het echt mooi had willen doen, hadden ze voor een betere motor gekozen. De snaar kan ik zeker inkomen. Aan de andere kant heeft het VRDS CMK-3.2 loopwerk nog meer voordelen. Deze heeft helemaal geen mechanische of tandwielverbinding. Vier spoelen hangen boven een grote magnetische schijf. Pulserend wordt de schijf draaiend gebracht. Mijn inziens een nog mooire overdracht. De voedingslijn gemeten aan een motor van en Teac VRDS-25X is superieur aan heel veel andere spelers met borstelmotor. Een CEC TL51 klinkt beter dan een VRDS25X van Teac. Echter komt dit omdat Teac helaas een standaard klok gebruikt, en een relatief slechte digitale uitgang. Een gemodificeerde VRDS-25X met nieuwe klok, nieuwe herklokte digitale uitgang (dus zonder 74HCU04 buffers in de uitgang!) is naar mijn oren beter dan dan de CECTL51. Zowel in rust, detail als drive. Een gemodificerde VRDS25X is tot dusver het bete loopwerk wat ik tot nu toe heb gehoord. Helaas ook beter dan mijn eigen Sony CDP-XA7ES met eveneens klasse loopwerk. Ik denk dat Teac momenteel de beste loopwerken ter wereld maakt. Zeker in de nieuwe Esoteric serie. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ik heb een CEC TL51 op de zaak en thuis gehad. Al kan ik het niet bewijzen weet ik bijna 100% zeker dat dit een gemodificerd Philips cd-2 loopwerk is, met externe motor. Als CEC het echt mooi had willen doen, hadden ze voor een betere motor gekozen. De snaar kan ik zeker inkomen. Het zou best kunnen hoor, dat er een Philips motor in zit, want ik heb de CEC nooit van binnen gezien, maar wel op papier. Op Papier ziet het er in ieder geval netjes uit. Je kan best wel gelijk hebben, dat de CEC TL51 beter klinkt door de betere klok. Misschien dat de combinatie van beiden net iets beter uitpakt voor de CEC. TEAC is ook gewoon super, daar kun je ook helemaal niets van zeggen. DE Esoteric serie, daar heb ik alleen maar van horen zeggen en dat geloof ik Wadia de Esoteric loopwerk ook in hun nieuwe spelers toepast. Ik wist niet eens, dat TEAC nu pulserende spoelen gebruikt in hun loopwerken. Het klinkt een beetje als het "direct drive'' verhaal van Technics. Je weet wel, de DJ draaitafel zoals de SL1200MK2. Het is wel mooi bedacht om zo de CD aan te drijven. De motor is dan helemaal mechanich losgekoppeld van de CD en dat zul je vast wel horen. Mits de pulserende stroompulsen geen effect op de magnetisch schijf hebben natuurlijk. Maar TEAC kennende zullen ze dat wel voor elkaar hebben. Technics had dit met hun draaitafels minder goed voor elkaar. De spoelen hadden toch wel een licht negatief efect op de draaisnelheid van het plateau.. Maar dit komt ook, omdat de SL1200 een snelstarter is, die heel snel op toeren moet zijn. Dus merk je de grotere stroompulsen veel eerder op het plateau, met ongelijkheid als gevolg. Maar goed, het gaat hier niet over draaitafels. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Beste Edwin, Een azie is er nu de Esoteric VRDSX30 met hun nieuwe loopwerk. Deze speler weegt 24 Kg! en zit hun nieuwe extreme loopwerk in. Ik zou er best veel voor over hebben die voor mezelf naar Nederland te importeren Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Dat zier er prachtig uit, Bas. Importeer je er ook eentje voor mij? Hier het loopwerk van CEC. Moet je kijken naar die grote motoren. Ziet er ook heel mooi uit. En dit is gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Dat zier er prachtig uit, Bas. Importeer je er ook eentje voor mij? Hier het loopwerk van CEC. Moet je kijken naar die grote motoren. Zier er ook heel mooi uit. Edwin Beste Edwin, Toch viel de CEC TL51 me een beetje tegen qua klank en bouw. De kast is maar soso. En blikke complete bovenkap. Toegegeven hij kost ook maar 1499 euro. Maar het is niet zo gebouwd als een top Teac, een oudere top sony of Top Marantz. Voor de duurdere modellen van CEC is het natuurlijk andere koek Zie het vergelijk met het CD-2 loopwerk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Inderdaad, Bas, het loopwerk lijkt inderdaad veel op het CD 2 loopwerk van Philips. Je kunt het vooral goed zien aan het plateautje waar de CD op ligt. Ze moesten kennelijk toch ergens hun loopwerk vandaan halen voor de laserunit . Ze hebben het CD 2 loopwerk dan wel enorm gemodificeerd. Ze hebben dan ook de standaard spindelmoter uit het CD 2 loopwerk moet verwijdren voor hun eigen snaaraandrijving. Kennelijk hebben ze alleen gebruik gemaakt van het laserloopwerk met servo. Het CDM2 is van zichzelf al een heel goed loopwerk. Zeg maar gerust het beste van Philips. De TL51 is qua bouw eigenlijk een slap aftreksel van z'n grotere broers, maar klankmatig vond ik hem vooral mooi vanwege z'n schone geluidsweergave, ook al ging dat wel iets tenkoste van de detailweergave.. Maar ik vond het schone geluidsbeeld al een prestatie op zich in deze prijsklasse. Je hebt de TL51 en TL51Z, en de laatste is een geintegreerde speler en de ander alleen het loopwerk. Qua bouw kan de TL51 zich inderdaad niet meten met een Sony 50ES 0f 555ES. dat is jammer dat CEC daar op bezuinigd heeft. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Toch heeft het ook gewoon een plaatstalen kap, wel met zwaar verstevigings frame (dit is de X25). Het laatje ziet er precies zo uit als die van mijn VRDS9 (gekocht voor 350 euro) Importeren vanuit Singapore of Taiwan moet goed mogelijk zijn. Alleen zijn de douane rechten op CD spelers vrij hoog meen ik me te herrineren. Zouden ze geloven als je zegt dat het een externe PC cd romdrive is (0% invoer)? Trouwens al dat Esoteric spul is wel erg vet http://www.teac.co.jp/av/esoteric/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Dat is toch niet zo'n probleem. Ik denk dat als je een paar Taiwanesen op diyaudio forum een PB tje stuurt met de vraag wat goede betrouwbare winkels zijn je daar binnen een paar dagen achter bent. Je kunt natuurlijk ook een draadje openen met die vraag op zo'n internationaal forum. Via Google kon ik er zo 1 2 3 ook niet een vinden, maar ze bestaan echt wel. Singapore is wellicht nog beter (ze hebben daar ook 230V/50hz meen ik en zeer lage tax) Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Ik heb een CEC TL51 op de zaak en thuis gehad. Al kan ik het niet bewijzen weet ik bijna 100% zeker dat dit een gemodificerd Philips cd-2 loopwerk is, met externe motor. CEC gebruikt meen ik Sanyo loopwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Beste Duck Twacy, Het is niet zomaar een plaatstalen kap. Ik ben nu op de werkvloer en heb toevallig weer twee VRDS25X's staan waarvaan er eentje helemaal uit elkaar ligt. Ik zal even foto's schieten om het een en ander over deze speler te verduidelijke. Ben over 15 min terug Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Beste, Even wat foto's van de VRDS25X geschoten. Dit is een kwartier geleden bij ons op de werkvloer waar twee VRDS25X-en staan. De drie bovenplaten Dik en massief!! Massieve frontplaat Achterkant. Zie de drie apparte kamers met aluminium tussen schotten! Hier rusten de kappen op Tussenschot De frontplaat, achterplaat bovenkappen en onderplaat zijn eraf. Nog steeds is de VRDS25X een massief geheel wat niet te torseren is. Dit vanwege het zware geraamte. Zo hoort een speler gebouwd te zijn!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts