Jump to content

Modificatie CD speler door Bas

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Zet je 'm wel weer netjes voor ons in elkaar Bas :blink:

Martin

Beste Martin,

Dat doe ik zeker, maar het is niet de jouwe :D. De jouwe is al gereed, op het accryl plaatje na, waarvan ik dus de verkeerde heb gekregen. Ik ga maandag alles op alles

zetten om op die dag nog aan een goed exemplaar te komen.

Groeten,

Bas

Waarom moeilijk doen als je het in NL ook kan kopen?

http://www.diest-audio.com/prices3.htm

P70transport.jpg

Beste Pietje Bell,

Dat is de D70 en P70 en DV50. Die zijn wel in Nederland te koop. De Esoteric VRDS X25 en VRDS X30 niet. Let op de VRDS X25 is een andere speler dan de VRDS 25X van de bovengetoonde foto's.

Groeten,

Bas

Dat doe ik zeker, maar het is niet de jouwe :D. De jouwe is al gereed, op het accryl plaatje na, waarvan ik dus de verkeerde heb gekregen. Ik ga maandag alles op alles

zetten om op die dag nog aan een goed exemplaar te komen.

Nou ja. Ik dacht dat ik meer dan 50% kans had. Ik wist immers dat je met die van ons iig bezig was (geweest) :D

Ik mail je nog wel even over onze afspraak.

Let op de VRDS X25 is een andere speler dan de VRDS 25X van de bovengetoonde foto's.

Groeten,

Bas

Dat had ik noch niet door, mijn plaatjes zijn van een X25 (het CD speler broertje van het loopwerk X30). De 25X ziet er idd iets anders uit (laatje heeft andere vorm)

Niet zo handig gekozen die "namen".

Let op de VRDS X25 is een andere speler dan de VRDS 25X van de bovengetoonde foto's.

Groeten,

Bas

Dat had ik noch niet door, mijn plaatjes zijn van een X25 (het CD speler broertje van het loopwerk X30). De 25X ziet er idd iets anders uit (laatje heeft andere vorm)

Oh?

Dat terwijl op het plaatje zelf d70 staat :P

Groeten,

Bas

Oh?

Dat terwijl op het plaatje zelf d70 staat :P

Beste Pietje,

Ik kend e D70 wel. maar daar heb ik het niet over. Die is zoiezo voor mij absoluut onbetaalbaar, dat ik hem alweer ben vergeten. Terwijl ik echt helemaal geschokt was door de performance van de D70 P70. Als ik het geld had, had ik het er direct voor over.

Groeten,

Bas

Die veel diepere en bredere stage, het vanzelfsprekende gemak waarmee het laag en de bassen nu uit de speakers komen. Het warme detail rijkere midden, het nooit scherpe hoog en de lucht om de stemmen en instrumenten is een belevenis. En dan de rust, vooral ook die rust in de weergave.

Vandaag hebben wij onze gemodificeerde TEAC VRDS-25x bij Bas opgehaald.

Deze is een Tentlabs XO-3, XO-supply, een nieuwe S/PDIF uitgang alsmede een goldplated Furutech euroconnector rijker. Verder zijn alle LED'jes vervangen door blauwe en zal het display ook nog een bijpassend kleurtje krijgen (deze laatste aanpassingen zijn natuurlijk puur estetisch).

De boel moet nog inspelen maar bovenstaande bevindingen van CJ zijn punten die ook hier meteen opvallen. Verder hier een verbetering van de instrumenten in de stage. Deze zijn weer tastbaarder geworden.

Het viel gewoon op dat we vanavond vaak harder draaiden dan normaal. Een teken van rust en controle.

Later wellicht nog wel meer van deze kant...

Bas, de DVD-speler komt binnenkort ook jouw kant op B)

Martin

Die veel diepere en bredere stage, het vanzelfsprekende gemak waarmee het laag en de bassen nu uit de speakers komen. Het warme detail rijkere midden, het nooit scherpe hoog en de lucht om de stemmen en instrumenten is een belevenis. En dan de rust, vooral ook die rust in de weergave.

Vandaag hebben wij onze gemodificeerde TEAC VRDS-25x bij Bas opgehaald.

Deze is een Tentlabs XO-3, XO-supply, een nieuwe S/PDIF uitgang alsmede een goldplated Furutech euroconnector rijker. Verder zijn alle LED'jes vervangen door blauwe en zal het display ook nog een bijpassend kleurtje krijgen (deze laatste aanpassingen zijn natuurlijk puur estetisch).

De boel moet nog inspelen maar bovenstaande bevindingen van CJ zijn punten die ook hier meteen opvallen. Verder hier een verbetering van de instrumenten in de stage. Deze zijn weer tastbaarder geworden.

Het viel gewoon op dat we vanavond vaak harder draaiden dan normaal. Een teken van rust en controle.

Later wellicht nog wel meer van deze kant...

Bas, de DVD-speler komt binnenkort ook jouw kant op B)

Martin

Mijn speler is denk ik inmiddels ingespeeld. Hij is daardoor nog iets anders gaan klinken, beter nog zelfs. :) En al die superlatieven die ik eerder in dit topic heb opgenoemd, gelden nu zelfs nog meer. :) Dus, ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen. :) Wat jij zegt over dat harder spelen, klopt ook hier. Je kunt

• 3 weeks later...

Nu begin ik toch heel erg nieuwsgierig te worden of er zo langzamerhand niet al weer een nieuwe gemodde speler bij is gekomen. :)

Zo ja, wat zijn je bevindingen? :)

Het lijkt mij dat Bas er toch wel weer een paar onderhanden moet hebben gehad, gezien de verschillende reacties. :)

Guest Kraus vonBentinck

vandaag opgehaald: ruim 10 jaar oude DAT-recorder.

Weggebracht voor traag lopend motortje en onderhouds/schoonmaakbeurt.

Bas heeft een paar wijzigingen aangebracht in het digitale gedeelte en in de voeding en netsnoeraansluiting op orde gebracht.

Resultaat: loopt als een zonnetje :D en klinkt als een klok :wub:

Mooi spul die datrecordertjes

vandaag opgehaald: ruim 10 jaar oude DAT-recorder.

Weggebracht voor traag lopend motortje en onderhouds/schoonmaakbeurt.

Bas heeft een paar wijzigingen aangebracht in het digitale gedeelte en in de voeding en netsnoeraansluiting op orde gebracht.

Resultaat: loopt als een zonnetje :D  en klinkt als een klok :wub:

Mooi spul die datrecordertjes

Spelen die dingen nog steeds dan? :) En die bandsjes, zijn die dan ook nog te krijge? :)

• 4 weeks later...

Iemand recent nog een apparaat laten modificeren? :)

Er waren er wel een paar die dat ernstig van plan waren en hun bevindingen hier zouden plaatsen , maar die hoor je niet meer. B):(