Jump to content

Modificatie CD speler door Bas

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Nou, zo gauw ik hem weer tegenkom bij Klaas, draai ik z'n nek om. ;)  :)  :P  :lol:  :D

Ik ga helemaal niet naar Klaas (de 12e iig niet)... ;):lol::P

Dus veel succes met het omdraaien van m'n nek ;) Maar misschien moet je je woede maar op een van de aanwezigen koelen dan :D

Ps. Ik zou Klaas niks aandoen, want voor je het weet zit Spido's motorbende je op de hielen... ;)

;)B):huh::o:P:lol::D

... want voor je het weet zit Spido's motorbende je op de hielen... ;)

Die zitten toch in de streng beveiligde rechtbank?

Nee, Spido zit bij de Intruders (je weet wel, die wannabe-Harleys, uit het land van de rijst en de zon ;):D )...

In de rechtbank zitten alleen de Hell's Angels. De echte patsers zeg maar ;)

Ps. En nou maar hopen dat er geen Hell's Angels meelezen ;):P

... want voor je het weet zit Spido's motorbende je op de hielen... ;)

Die zitten toch in de streng beveiligde rechtbank?

Nee, Spido zit bij de Intruders (je weet wel, die wannabe-Harleys, uit het land van de rijst en de zon ;):D )...

In de rechtbank zitten alleen de Hell's Angels. De echte patsers zeg maar ;)

Ps. En nou maar hopen dat er geen Hell's Angels meelezen ;):P

Die Angels zijn gewoon hele aardige jongens. ;):)

• 2 weeks later...

Nou je het zegt, je was me net voor.

Ja Bas, waar zit je, of hou je het voor gezien? :unsure:

Overigens, waar zijn al die anderen die hun cd speler inmiddels hebben laten modden? Ik ben heel nieuwsgierig naar hun bevindingen. :)

Guest Hubertinus

Ik heb 3 weken geleden naar hem gemaild. Kreeg een mailtje terug van een kollega van hem en die zei me dat Bas een week ziek was, toen een spoedklus had en dat hij me daarna zou mailen Dat zou deze week zijn. Ik heb echter nog niks gehoord. Ik zal hem zo nog eens een mailtje sturen.

Hubertinus

Ik heb Bas afgelopen Zaterdag nog uitvoerig telefonisch gesproken.

En hij zit idd tot over z'n oren in het werk.

Vrijdag a.s ga ik de spullen naar Hilversum brengen, ben heel benieuwd :rolleyes:

Groetjes Henk.

Als hij het maar niet te druk krijgt, straks heeft hij geen tijd meer om te modden. :(

Als hij het maar niet te druk krijgt, straks heeft hij geen tijd meer om te modden. :(

Nou, het is inderdaad heel erg druk bij de firma Soundevolution ;)

Ik heb gisteren een gitaarversterker en m'n Norhtstar Dac / Loopwerk afgeleverd in hilversum en Bas moest gelijk weer weg naar een studioklus.

Ik heb ook nog een uurtje bij de 'buurman' geluisterd, die custom made speakersystemen bouwt :o

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van deze kollosale speakers :wub:

Eigenlijk meer een PA systeem voor in je huiskamer zeg maar.

Dit is absoluut het beste wat ik sinds lange tijd gehoord heb!!

Tja dan is het thuis toch maar behelpen :lol:

Groetjes Henk.

Nou, het is inderdaad heel erg druk bij de firma Soundevolution ;)

Ik heb gisteren een gitaarversterker en m'n Norhtstar Dac / Loopwerk afgeleverd in hilversum en Bas moest gelijk weer weg naar een studioklus.

Ik heb ook nog een uurtje bij de 'buurman' geluisterd, die custom made speakersystemen bouwt :o

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van deze kollosale speakers :wub:

Eigenlijk meer een PA systeem voor in je huiskamer zeg maar.

Dit is absoluut het beste wat ik sinds lange tijd gehoord heb!!

Tja dan is het thuis toch maar behelpen :lol:

Groetjes Henk.

Ja, die Kees Vermeulen maakt spullen die volgens mij hun gelijke niet kennen. :)

Ik heb ook in die stoel gezeten, FENOMENAAL!!!!!!!!!!!!!!! :)

Beter heb ook ik nooit gehoord. :)

Daar zouden we eens een vergelijking mee moeten horen.

En dan bedoel ik tussen zijn luidsprekers en de SS 30 van K.F.

Ik weet de uitkomst nu al. :D

Hallo,

Hij is alweer een weekje thuis, mijn TEAC VRDS 25x. Hoewel, ik vraag mij af of hij nog wel zo mag heten. De modificatie door Bas is klaar en het luisteren is begonnen.

Eerst even dit: De speler was al een gemodificeerde versie. De eerste modificatie is door SAC in Duitsland uitgevoerd. Echter, vrijwel alleen het analoge deel was daarbij aangepakt. Nu is het digitale deel aangepakt. Twee Guido Tent klokken met een voeding en vervanging van de dac en het filter door versies van "ASE audiotuning".

De eerste indrukken koud uit de doos en zachtjes spelen (het was al laat): Meer detail in het laag.

Daarna een week lang laten draaien en af en toe even luisteren. Hoe verder je in de week komt hoe meer "dooddoeners" er bij je op komen.

Het resultaat nu:

Veel meer detail in het laag, maar ook meer power, slam, slagkracht of hoe je het wilt noemen. Middengebied een stuk opener. Het hoog; meer detail, maar af en toe toch nog een beetje "digitaal", rauw of scherp. Misschien nog langer inspelen?

Stereobeeld: scherper gestoken en meer ruimte, zelfs nog iets verder buiten de speakers.

Totaalindruk: De boel is "afgestoft", zoals een vriend dat zei, en, zeker in het laag, ook nog eens krachtiger.

Nog even over de service van Bas: Perfect! En zeker niet te veel gevraagd voor de uren die hij erin gestopt heeft.

groet,

Leobus

Mooi om te lezen dat je een afgestofte speler hebt terug gekregen. ;):D

Het werk dat Bas er in heeft gestoken heeft zijn uitwerking zoals gewoonlijk dus niet gemist. :)

Nog even een tijd laten inspelen en het komt goed, was ook met mijn speler het geval. :)

En die service van Bas is inderdaad top, en zijn prijs, zeker ook gezien de tijd en het onderzoekswerk die hij er in stopt zeker waard. :)

• 2 weeks later...