Jump to content

Modificatie CD speler door Bas

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Maar eigenlijk denk ik dat er er een geheim complot is tussen fabrikanten en jongens als bijvoorbeeld Bas en Guido Tent.

Mag ik je een welgemeend advies geven: niet te veel denken, is zo te lezen niet goed voor je. :rolleyes:

Aha! Jij zit in het complot!

Beste Leeuwarden.

Ik vind dat je Bas en Guido geheel ten onrechte in een kwaad daglicht stelt <_<

Zulke mensen moeten we juist koesteren, en natuurlijk verdienen deze jongens hun brood ermee en daar is helemaal niks mis mee!!!

Zolang je de mogelijkheid hebt om voor een redelijke prijs een apparaat te laten modden, wat daarna klinkt als een component wat doorgaans vele malen duurder is, heb ik alleen maar respect voor deze heren.

Gr. Henk

Je vraagt je af waarom fabrikanten van de betere CD-spelers dit soort modificaties niet meteen zelf doorvoeren. Als een speler daardoor zoveel beter klinkt, dan kan er makkelijk een veel hogere prijs voor gevraagd worden en... je klinkt ineens veel beter dan de concurrentie. Wat wil je nog meer als fabrikant?

Je wilt continu

ik denk dat jopie het net als ik niet hoort..... ;)

of niet jopie?

:rolleyes:

Hoef je je niet voor te schamen hoor,

daar zijn prima apparaten voor te krijgen via het ziekenfonts. B)

;):D:D:D:D:D:D:D

Beste,

Ten eerste ben ik natuurlijk erg blij met de blije reactie van CJ!.

Ik heb het al zovaak gezegd, maar nog maar een keer dan!

Geenzins denk ik dat ik alles wel even beter weet dan de grote fabrikanten!. Sterker nog ik leer alleen maar ontzettend veel van alle schema's an apparaten die ik onder ogen krijg.

Het is dus ook niet zo dat men hier een apparaat brengt, en ik bij mezelf denk dat ik het allemaal wel even beter kan.

Een klok is min of meer wel een vast staand feit, wanneer een speler oorspronkelijk de pierce oscilator gebruikt. Tientallen keren hebben mijn oren mij overtuigd!. In de pro-audio overigens nemen ze jitter veel serieuzer dan huiskamer hifi, maar dat terzijde.

Wanneer een fabrikant weer een standaar 4560 eo NE5532 opamp gebruikt kun je er lang of kort over discusseren, maar dat is gewoon echt een budget kwestie en kan gewoon echt veel beter. Het is juist de NE5532 opamp die de opamp in het algemeen een slechte naam heeft bezorgd.

Een betere opamp kost in verhouding zo 10 keer zoveel. Zie een andere opamp als vervangen van een complete versterker (want dat is het maar dan in chip vorm). Uiteraard heeft het wel heel veel researsch gekost om vast te stellen welke opamp in welke aplicatie goed klinkt.

Fabrikanten zelf doen het het overigens ook.

Voorbeeld 1. Rotel RCD991. (allemaal 5532 en 5534 opamps). Later kwam Rotel met een duurdere RCD991 AE variant. Verschil? De 5532's en 5534's vervangen voor voor BurrBrowns!

Voorbeeld 2.

Marantz CD17. standaard 4580 opamps.

Marantz CD17 KI. Betere opamps en betere lokale voedings elco's.

Hee! is dat niet ongeveer wat wij ook doen.... AH dus de fabrikanten zien het toch wel in.

Wil ik wel aan toevoegen dat een ontwerp een sound maakt of breekt. Een heel goed ontwerp met budget componenten kan dus beter klinken dan een matig ontwerp emt topcomponenten. Een top ontwerp met topcomponenten is dus wat highend zou moeten zijn! En dat is wat wij willen nastreven.

Om terug ontopic te komen, en naar CJ's Arcam CD72.

als men denkt dat een mini voeiding met 2x 1000uF een slechte brugcel en slechte elco's genoeg is voor een fraaie uitgangsstage prima!. Echter weet ik heel zeker dat dat echt beter kan. Ik heb de Arcam ook mee naar huis genomen en alle stappen vergeleken.

Nu zit er een nieuwe voeding in met 16000uF aan elco's (16x1000uF) 4 zeer snelle diodes, en nieuwe lokale buffer elco's! Alleen dat verschil in laag autoriteit gemak en drive, moet je gewoon gehoord hebben om mij te kunnen geloven.

Meettechnisch. De behoorlijke rimpel in de voeding is nu grotendeels verdwenen!.

Wanneer men echt geintereseerd is in deze toch wel zieke :D ingreep wil ik best de foto's hier plaatsen.

Wat wil ik hiermee zeggen. Het is allemaal geen hocus spokus of betweterig gedoe. Maar dit zijn gewoon dingen diek ik door heel veel luister ervaring en electronica kennis heb geleerd.

Ik kan best de sceptische houding van s'ommige mensen begrijpen. Ik zal ook nooit iemand opdringen hier wat te laten modificeren. Wat mij wel stoort is de houding van s'ommige lieden. Bij voobaat al een oordeel, zonder dat ze ooit iets hebben gehoord van mijn werkzaamheden.

Guido en ik zijn allebij mensen met een goede baan. Wat guido doet doet ie erbij en kost momenteel meer geld dan dat het opleverd. Guido doet dit uit liefde en enthousiasme.

Wat mij betreft. Wij zijn begonnen als pro-audio studiobouw bedrijf. Het modificeren van highend audio is een activiteit geworden onstaan uit mijn eigen enthousiasme liefde, en geloof in mijn kunde!. Vooral het plezier wat ik eraan beleef telt!. Laten we wel zijn. Zou ik alleen maar pro-audio doen. Dat verdient veel sneller! Een keer een studio klus, en daar moet je wel tig apparaten voor modificeren wil je aan die omzet komen.

Echter vind ik het veel leuker intensief mijn brains en oren te gebruiken, en apparaten daadwerkelijk te verbeteren. We hebben er dus voor gekozen minder pro-audio en meer highend. Het spreekt voor zich dat wij dus ook moeten verdienen daarop! daat kan niemand me kwalijk nemen. Maar laat vooral duidelijk zijn, dat dit iets is wat ik uit liefde en eigen overtuiging doe!.

Groeten,

Bas

ik denk dat jopie het net als ik niet hoort..... ;)

of niet jopie?

:rolleyes:

als het een groot verschil is wel.

En het is een groot verschil, heel groot verschil zelfs. :)

Beste Leeuwarden.

Ik vind dat je Bas en Guido geheel ten onrechte in een kwaad daglicht stelt <_<

Zulke mensen moeten we juist koesteren, en natuurlijk verdienen deze jongens hun brood ermee en daar is helemaal niks mis mee!!!

Zolang je de mogelijkheid hebt om voor een redelijke prijs een apparaat te laten modden, wat daarna klinkt als een component wat doorgaans vele malen duurder is, heb ik alleen maar respect voor deze heren.

Gr. Henk

Juist gezegd. ;):):)

Nou ja... Ome Henk en Festivalbeast begrijpen mijn stukje. Alle anderen: neem een borrel, neem er nog een en lees dan eens goed! :mad2:

Beste Leeuwarden,

Ik begrijp jou stukje ook! en ik heb erom gelachen. Ik bedoel jou ook niet. Sorry voor de verwarring. De personen waar mijn bericht op sloeg weten dat zelf wel denk ik ;)

Groeten,

Bas

Beste,

Ten eerste ben ik natuurlijk erg blij met de blije reactie van CJ!.

Ik heb het al zovaak gezegd, maar nog maar een keer dan!

Geenzins denk ik dat ik alles wel even beter weet dan de grote fabrikanten!. Sterker nog ik leer alleen maar ontzettend veel van alle schema's an apparaten die ik onder ogen krijg.

Het is dus ook niet zo dat men hier een apparaat brengt, en ik bij mezelf denk dat ik het allemaal wel even beter kan.

Een klok is min of meer wel een vast staand feit, wanneer een speler oorspronkelijk de pierce oscilator gebruikt. Tientallen keren hebben mijn oren mij overtuigd!. In de pro-audio overigens nemen ze jitter veel serieuzer dan huiskamer hifi, maar dat terzijde.

Wanneer een fabrikant weer een standaar 4560 eo NE5532 opamp gebruikt kun je er lang of kort over discusseren, maar dat is gewoon echt een budget kwestie en kan gewoon echt veel beter. Het is juist de NE5532 opamp die de opamp in het algemeen een slechte naam heeft bezorgd.

Een betere opamp kost in verhouding zo 10 keer zoveel. Zie een andere opamp als vervangen van een complete versterker (want dat is het maar dan in chip vorm). Uiteraard heeft het wel heel veel researsch gekost om vast te stellen welke opamp in welke aplicatie goed klinkt.

Fabrikanten zelf doen het het overigens ook.

Voorbeeld 1. Rotel RCD991. (allemaal 5532 en 5534 opamps). Later kwam Rotel met een duurdere RCD991 AE variant. Verschil? De 5532's en 5534's vervangen voor voor BurrBrowns!

Voorbeeld 2.

Marantz CD17. standaard 4580 opamps.

Marantz CD17 KI. Betere opamps en betere lokale voedings elco's.

Hee! is dat niet ongeveer wat wij ook doen.... AH dus de fabrikanten zien het toch wel in.

Wil ik wel aan toevoegen dat een ontwerp een sound maakt of breekt. Een heel goed ontwerp met budget componenten kan dus beter klinken dan een matig ontwerp emt topcomponenten. Een top ontwerp met topcomponenten is dus wat highend zou moeten zijn! En dat is wat wij willen nastreven.

Om terug ontopic te komen, en naar CJ's Arcam CD72.

als men denkt dat een mini voeiding met 2x 1000uF een slechte brugcel en slechte elco's genoeg is voor een fraaie uitgangsstage prima!. Echter weet ik heel zeker dat dat echt beter kan. Ik heb de Arcam ook mee naar huis genomen en alle stappen vergeleken.

Nu zit er een nieuwe voeding in met 16000uF aan elco's (16x1000uF) 4 zeer snelle diodes, en nieuwe lokale buffer elco's! Alleen dat verschil in laag autoriteit gemak en drive, moet je gewoon gehoord hebben om mij te kunnen geloven.

Meettechnisch. De behoorlijke rimpel in de voeding is nu grotendeels verdwenen!.

Wanneer men echt geintereseerd is in deze toch wel zieke :D ingreep wil ik best de foto's hier plaatsen.

Wat wil ik hiermee zeggen. Het is allemaal geen hocus spokus of betweterig gedoe. Maar dit zijn gewoon dingen diek ik door heel veel luister ervaring en electronica kennis heb geleerd.

Ik kan best de sceptische houding van s'ommige mensen begrijpen. Ik zal ook nooit iemand opdringen hier wat te laten modificeren. Wat mij wel stoort is de houding van s'ommige lieden. Bij voobaat al een oordeel, zonder dat ze ooit iets hebben gehoord van mijn werkzaamheden.

Guido en ik zijn allebij mensen met een goede baan. Wat guido doet doet ie erbij en kost momenteel meer geld dan dat het opleverd. Guido doet dit uit liefde en enthousiasme.

Wat mij betreft. Wij zijn begonnen als pro-audio studiobouw bedrijf. Het modificeren van highend audio is een activiteit geworden onstaan uit mijn eigen enthousiasme liefde, en geloof in mijn kunde!. Vooral het plezier wat ik eraan beleef telt!. Laten we wel zijn. Zou ik alleen maar pro-audio doen. Dat verdient veel sneller! Een keer een studio klus, en daar moet je wel tig apparaten voor modificeren wil je aan die omzet komen.

Echter vind ik het veel leuker intensief mijn brains en oren te gebruiken, en apparaten daadwerkelijk te verbeteren. We hebben er dus voor gekozen minder pro-audio en meer highend. Het spreekt voor zich dat wij dus ook moeten verdienen daarop! daat kan niemand me kwalijk nemen. Maar laat vooral duidelijk zijn, dat dit iets is wat ik uit liefde en eigen overtuiging doe!.

Groeten,

Bas

erg overtuigend. :)

Ik vraag me af, is de winst van modificeren niet het grootst juist bij de goedkopere apparaten (bv cd spelers van 200-500 euro). Bv als ik de T+A bekijk op de frontpage (mooi ding, CD/SACD speler kost 2500 euri) dan vraag ik me af of daar echt nog heel veel aan te verbeteren valt. Aan de gebruikte componenten zal het niet liggen denk ik, die zijn al goed. Wellicht is het ontwerp slecht, maar daar doe je met modden nog weinig aan. Ik zou dan toch liever mijn garantie blijven houden in zo'n geval.

http://www.taelektroakustik.de/deu/tech/pdf/SACD-SADV_GB.pdf

En nu maar hopen dat T+A me een gratis exemplaar geeft voor deze reclameboodschap :D

Ik denk dat de truc ergens in het midden ligt. Het is de kunst om een goedkoop apparaat beter te laten klinken als een duur apparaat. De winst die je nog krijgt na modificatie van een duur apparaat zal verhoudingsgewijs veel minder zijn dan de sprong die je maakt met een goedkoop apparaat.

Ik denk dat Duck gelijk heeft. (Ik zal T+A even voor je bellen... :D )

je kunt je speler toch ook laten modden om bas een plezier te doen?

niet altijd gelijk aan je eigen denken... :rolleyes:;)

zo denk ik erover :)

Erik, ik krijg geen hoogte van jou. Post je hier enkel om de boel te stangen of zijn je uitlatingen je stellige overtuiging :confused::confused::confused::blink::huh:

je kunt je speler toch ook laten modden om bas een plezier te doen?

niet altijd gelijk aan je eigen denken... :rolleyes:;)

zo denk ik erover :)

Beste Erik,

Sorry dat ik het zeg, maar het gaat echt helemaal nergens over met jou.

Kijk als jij nou op een dag zegt van" Jongens ik heb zelf een Marantz CD17, en heb die van Pietje geleend omdat Pietje hem bij Bas heeft laten modificeren. Nou ik heb een week geluisterd, maar ik hoor geen verschil" Prima. Ik heb dan alle respect voor jou mening. Echter je zit hier dingen te schrijven waarvan je gewoon geen enkel benul hebt. Je weet niet wat ik doe, je weet niet hoe mijn modificatie's klinken. Je weet helemaal niets van mij, mijn zaak en mijn diensten.

Stel je voor. Je hebt op een dag een eigen techniek bedacht waardoor je de schakelbak van een VW golf nog lekkerder en agressiever maakt. Je hebt er zelf in gereden, klanten van jou rijden erin, en men vind het geweldig. Zelf sta je ook voor 110% achter jou techniek. Vervolgens komt er een mannetje op een auto forum, en en die doet alsof jou technieken bullshit zijn, en de mensen gek zijn. Echter dat mannetje heeft nog nooit in een door jou verbeterde golf gereden. Gaan je haren dan ook niet recht overeind staan. Nou de mijne inmiddels wel...

Zonder dat je ook maar enig idee hebt waar het hier over gaat, zit je mij hier een beetje voor gek te zetten. Omdat jij toevallig Orgel concerten bezoekt zijn jou oren nog niet heilig. Als jij dingen niet hoort, wil het dus niet zeggen dat andere mensen dignen horen die er niet zijn. En dan komen we er weer. Je hebt nog nooit een door mij gemodificeerd product gehoord.

Denk je nou daadwerkelijk dat ik nachten heb zitten freaken, eindeloos heb geprobeerd. Tig condensatoren getest, nachten lang technische papers heb gelezen, terwijl het toch allemaal niet uitmaakt?

Hoewel ik natuurlijk een zeer aardig persoon ben :D zijn mensen echt niet zo gek dat ze geld bij mij komen uitgeven om mij een plezier te doen.

Dit is ook tevens mijn laatste bericht jegens jou. Ik heb mijn zegje gedaan, vanaf nu ga ik niet meer op jou in.

Groeten,

Bas

:D:D

beste bas, !!!

wat ik bedoelde te zeggen(ik ben bijna altijd serieus)

is dat mensen altijd aan hun eigen denken.

als HUN set maar beter word,

als HUN cdspeler maar mooier gaat klinken,

ik vind dat je ongeacht of de modificatie nou zin geheeft heeft of niet , de persoon die de mod gedaan heeft moeten prijzen voor zijn gedane zaken.

plus dat je van te voren ook iemand eens iets moet gunnen (jou een cdspeler laten modden omdat dat je lust en je leven is) ipv alleen maar met het resultaat lopen pochen .

snap U?????