Jump to content

Modificatie CD speler door Bas

Guest C J
 Share

Recommended Posts

mooier dan de mijne :( ???

Beste Rob,

sorry... :D Maar de SA-1 en de CD-7 vind ik de mooiste spelers die Marantz ooit heeft gemaakt. Mede vanwege de 4 geschakelde TDA1547 DACs.

Groeten,

Bas

Tja, er is nu eemaal altijd baas boven baas. :(:D;)

Guest Kraus vonBentinck

Toch een mooie gelegenheid om eens na te gaan hoe objectief je luisterbevindingen zijn.

De CD-speler klinkt toch nog net zo goed? Of........ is het nu ineens minder?

Guest Kraus vonBentinck

niets meer aan tweaken, niks er op of er in plakken niet meer luisteren of-ie al ingespeeld is en gewoon minimaal een jaartje zorgeloos Cd'tjes draaien; daar heb je hem tenslotte voor.

ehhh ik ben bang dat ie dinsdag voor een verdere verfijning bij Bas staat ... hij nodigde me uit hem nog 1 keer langs te brengen omdat hij al sleutelend aan andere Marantzen nog wat mooiers kan creeren. wie ben ik om nee te zeggen :D

maar ik weet nu al dat deze speler blijft. heel lang. dit is niet langer de zwakke schakel.

groet

ehhh mijn oren :confused:

nee, ik vermoed dat nog wat sleutelen aan de filters van de luidsprekers (onderdelen liggen al tijd klaar) nog een boel pret gaat opleveren. wintertijd-werk.

groet

Succes en veel plezier! Daar gaat het uiteindelijk om.

Groet,

Jacco

ik wil dit niet horen ik wil dit niet horen ik wil dit niet horen :confused:

Hee Rob, dan koop je d'r toch ook een! ;)

In Zwitserland kon je ze een jaar geleden nog nieuw kopen (toen kocht ik de mijne tweedehands) en tweedehands kom je ze ook wel tegen.

Ik denk zelf dat 't wel losloopt en dat je wel een heel goede set in een heel goede ruimte (dat laatste is cruciaal, tenzij je alleen koptelefoon luistert) moet hebben staan om te maken dat zulke verschillen ook echt worden gehoord.

[...]Dit is niet langer de zwakke schakel.

groet

En wat is nu de zwakste schakel?

Groet,

Jacco

Dat weet bijna niemand. :DB)

Beste,

Aansluitend op Thingman, denk ik dat de luister ruimte altijd de zwakste schakel blijft. De grootste winst krijg je met een acoustisch goede luister ongeving.

Groeten,

Bas

beste Kraus,

de mijne is inderdaad de SA11-s1. bij correct was ie overigens 2,280,00 ....

dan moet meneer Goddijn nog eens de Bas-versie proberen :D

groet

nb: ik overweeg niet de SA1 te kopen, dit is al z

Guest Kraus vonBentinck

Hai Rob, geen slechte prijs daar bij Correct.

Zou er ook nog DVD-audio opzitten dan ging ik er ook 1 halen.

Hoe bevalt trouwens de SACD weergave?

Stereo SACD vind ik zelf namelijk bijzonder goed in vergelijking met de CD en ik ben 1 van de weinigen denk ik die het ter ziele gaan van het formaat betreurt.

Dat je voor vinyl ipv CD kiest kan ik wel begrijpen maar SACD gaat toch echt wel een stapje verder dan vinyl. Het beperkte repertoire en de hoge prijs, jammer dat het zo gelopen is want de SACD is tenslotte ook de oplossing voor de kopi

beste Kraus,

inmiddels verneem ik nog lagere prijzen van correct.

wat betreft cd / sacd : ik heb geen goede SACD opnames ter beschikking. wel dingen van Diana Krall bijvoorbeeld, maar dat kan me op SACD volstrekt niet boeien. akelig. ik hoor wel dat cd / sacd met deze modificatie dichter bij elkaar zijn komen te liggen.

CD-weergave concurreert nu met vinyl (althans mijn platenspeler) qua verfijning, detail, diepte en zo, met dan nog de extra voordelen van het digitale medium (minder ruis, wat dynamischer, wat preciezer).

groetrob

Guest Kraus vonBentinck

26.jpg

Luxman DVA 250/192kHz SACD/DVD-audio/OSD

Ik zit meer te denken aan zoiets. kost nu 299,- en dan kan ik aan Bas vragen om eventueel alle video-shit en multichannel rommel eruit te slopen.

[...]

Luxman DVA 250/192kHz SACD/DVD-audio/OSD

Ik zit meer te denken aan zoiets. kost nu 299,- en dan kan ik aan Bas vragen om eventueel alle video-shit en multichannel rommel eruit te slopen.

Laat dat gesloop toch! Je verprutst je garantie en het brengt nagenoeg niets. En de multichannel zou ik zeker houden.

Trouwens, je hebt die video-shit waarschijnlijk nodig om eea goed in te stellen.

Groet,

Jacco

Laat dat gesloop toch! Je verprutst je garantie en het brengt nagenoeg niets.

Een modificatie (van Bas) niet?

In het algemeen bedoeld. Je hebt een speler van 300 euro en je gooit er een smak geld tegenaan waarbij je de garantie verprutst en achteraf kun je niet meer terug naar de beginsituatie. Dat is een slechte manier van problemen aanpakken.

Groet,

Jacco