Jump to content

Modificatie CD speler door Bas

Guest C J
 Share

Recommended Posts

Laat dat gesloop toch! Je verprutst je garantie en het brengt nagenoeg niets.

Een modificatie (van Bas) niet?

In het algemeen bedoeld. Je hebt een speler van 300 euro en je gooit er een smak geld tegenaan waarbij je de garantie verprutst en achteraf kun je niet meer terug naar de beginsituatie. Dat is een slechte manier van problemen aanpakken.

Groet,

Jacco

Ik heb het belangrijke ff vet gemaakt, anders zou je gaan denken dat Bas prutswerk aflevert en dat is zeker niet het geval.

Laat dat gesloop toch! Je verprutst je garantie en het brengt nagenoeg niets.

Een modificatie (van Bas) niet?

In het algemeen bedoeld. Je hebt een speler van 300 euro en je gooit er een smak geld tegenaan waarbij je de garantie verprutst en achteraf kun je niet meer terug naar de beginsituatie. Dat is een slechte manier van problemen aanpakken.

Groet,

Jacco

Ik heb het belangrijke ff vet gemaakt, anders zou je gaan denken dat Bas prutswerk aflevert en dat is zeker niet het geval.

Zeker, het is niet mijn bedoeling iemand negatief af te beelden. Thanxs Sodejuu.

Groet,

Jacco

Je hebt een speler van 300 euro en je gooit er een smak geld tegenaan waarbij je de garantie verprutst en achteraf kun je niet meer terug naar de beginsituatie. Dat is een slechte manier van problemen aanpakken.

Het probleem van modificaties is inderdaad dat je VAAK niet meer terug kunt. Tenzij er een klok is ingebouwd die er weer uitgehaald kan worden. Maar een flinke modificatie op voedingen zijn vaak te ingrijpend om even terug te kunnen draaien.

In het algemeen bedoeld.

Ah ok. Modificaties zelf kunnen natuurlijk een hoop winst opleveren, hoewel sommige mensen daar anders over denken...

Je hebt een speler van 300 euro en je gooit er een smak geld tegenaan waarbij je de garantie verprutst en achteraf kun je niet meer terug naar de beginsituatie. Dat is een slechte manier van problemen aanpakken.

Het probleem van modificaties is inderdaad dat je VAAK niet meer terug kunt. Tenzij er een klok is ingebouwd die er weer uitgehaald kan worden. Maar een flinke modificatie op voedingen zijn vaak te ingrijpend om even terug te kunnen draaien.

In het algemeen bedoeld.

Ah ok. Modificaties zelf kunnen natuurlijk een hoop winst opleveren, hoewel sommige mensen daar anders over denken...

Beste reMC,

Het woord modificaties wil ik niet meer gebruiken :D En je kunt altijd weer terug naar orgineel ;)

Groeten,

Bas

Het woord modificaties wil ik niet meer gebruiken :D En je kunt altijd weer terug naar orgineel ;)

Groeten,

Bas

Id est: Een nieuwe in de winkel kopen :lol:;)

Bas, waarschijnlijk krijg je binnenkort bericht van me over een overslaande, geliefde cd - speler.

Groeten,

Bas

Id est: Een nieuwe in de winkel kopen :lol:;)

Bas, waarschijnlijk krijg je binnenkort bericht van me over een overslaande, geliefde cd - speler.

Beste Azh,

Ik zie de mail gaarne tegemoed. En zonder dollen. Ik garandeer altijd (indien bij uitzondering anders) dat terugbouw naar orgineel weer mogelijk is. Echter in de 4 jaar dat ik dit doe is dat nooit gevraagd.

Groeten,

Bas

• 2 weeks later...

even geen berichten over de speler. de speler is teruggeweest naar Bas, die de signaalweg nog flink wist in te korten. Dat was direct goed hoorbaar. Omdat mijn voorversterker nu een lang geplande update ondergaat staat er een leen-voorversterker te spelen (sugden). Die is ijskoud en klinkt anders dan mijn eigen VV dus ik ben mijn referentie kwijt. En als mijn VV terugkomt zal die ook flink veranderd zijn.

voor nu rest de conclusie dat ik very happy ben met de SA11 zoals deze nu is. Er is een (besloten) vergelijking gepland met deze en een standaard-exemplaar begin december bij iemand die modificatie van zijn eigen SA11-S1 overweegt. Wellicht zal die persoon er aardigheid in hebben hier op te schrijven wat hij die avond hoort.

groet

[...]Wellicht zal die persoon er aardigheid in hebben hier op te schrijven wat hij die avond hoort.

groet

Neemt ie ook een recorder mee? Dan kan ie het ons ook laten horen.

Groet,

Jacco

[...]Wellicht zal die persoon er aardigheid in hebben hier op te schrijven wat hij die avond hoort.

groet

Groet,

Jacco

Je zou het ontkennen zou je het horen.

Wat ben jij slecht ;) Ik zou het veel interessanter vinden als er wat eenvoudige meetsignaaltjes vastgelegd worden. Bij muziek zou dat ook moeten kunnen, maar dat wordt veel complexer.

En stel dat er een groot verschil gehoord wordt, kan dat altijd later onder gecontroleerde omstandigheden gereproduceerd worden. En dan zijn we goed bezig!

Groet,

Jacco

groet

Groet,

Jacco

Je zou het ontkennen zou je het horen.

Wat ben jij slecht ;) Ik zou het veel interessanter vinden als er wat eenvoudige meetsignaaltjes vastgelegd worden. Bij muziek zou dat ook moeten kunnen, maar dat wordt veel complexer.

En stel dat er een groot verschil gehoord wordt, kan dat altijd later onder gecontroleerde omstandigheden gereproduceerd worden. En dan zijn we goed bezig!

Groet,

Jacco

:D Slecht betekent goed in hedendaags urban language (of zoiets). Het gaat de oeverloos zoekende luisteraar om mooi of minder mooi maar het zou interessant zijn om te weten of het is te objectiveren. Dacht dat dat ook zo was, maar blijkbaar dus niet (?). Hoorbare verschillen in cd-spelers zijn vaak vaak niet zo groot, maar kunnen dat zeker zijn echter tegen riante prijsopslagen. Mijn advies voor wat het waard is zou zijn een niet te duur exemplaar wat aan de smaak voldoet aan te schaffen en het te laten bewerken als meer gewenst is. Maar praat dan uit eigen ervaring. Vond het bijzonder interessant om m

ik denk niet dat we gaan meten die avond, we gaan muziek luisteren. het verschil met standaard is groot genoeg om het luisterend te doen (de beoordeling of die persoon de modificatie het geld waard gaat vinden).

groet

'T is een leuk experiment. De aangepaste speler blijkt meer te kunnen (controle, plaatsing, breedte diepte, detailering etc.) en het resultaat krijgt, in vergelijking, muzikaal kleur. Waarnemen versus genieten. We gaan het hopelijk lezen. B)

Guest tubejack
26.jpg

Luxman DVA 250/192kHz SACD/DVD-audio/OSD

Ik zit meer te denken aan zoiets. kost nu 299,- en dan kan ik aan Bas vragen om eventueel alle video-shit en multichannel rommel eruit te slopen.

pioneer.jpg

Ik heb deze nu al een paar jaar 24bits/192khz , bevalt prima. Jacco heeft gelijk video en multichanel

laten zitten. Bij Pioneer kun je dat gewoon uitzetten. Daarna kun je er alle opamp-shit uitslopen, dan

heb je een echte speler :rolleyes:

Groet,

Jack

Guest tubejack
Beste Jack,

Zijn de DAC's in de pioneer spanning of stroom uit?

Groeten,

Bas

Dag Bas,

Ik dacht spanning, over een 33ohm weerstandje. De DAC voor stereo L+R is een Burr Brown PCM 1738

daarna hup twee sowtertrafo' s in.... zelfs mp3tjes kunnen nog heel aardig klinken :o

Maar DVD-audio en SACD klinken subliem en ook vele CD's.

Het lijkt me leuk om hem A/B te vergelijken met RobX's speler, hij heeft beloofd dat hij met zijn

Kenwood KT-1100SD langs komt, kan hij zijn speler gelijk meenemen :D

Groeten,

Jack

P.s. ik heb een luisterpanel met 6 gevoelige vrouwenoren......

Guest Kraus vonBentinck

26.jpg

Luxman DVA 250/192kHz SACD/DVD-audio/OSD

Ik zit meer te denken aan zoiets. kost nu 299,- en dan kan ik aan Bas vragen om eventueel alle video-shit en multichannel rommel eruit te slopen.

pioneer.jpg

Ik heb deze nu al een paar jaar 24bits/192khz , bevalt prima. Jacco heeft gelijk video en multichanel

laten zitten. Bij Pioneer kun je dat gewoon uitzetten. Daarna kun je er alle opamp-shit uitslopen, dan

heb je een echte speler :rolleyes:

Groet,

Jack

is dat een pioneer dvd585?

die zijn nu nog maar

Beste Jack,

Zijn de DAC's in de pioneer spanning of stroom uit?

Groeten,

Bas

Dag Bas,

Ik dacht spanning, over een 33ohm weerstandje. De DAC voor stereo L+R is een Burr Brown PCM 1738

daarna hup twee sowtertrafo' s in.... zelfs mp3tjes kunnen nog heel aardig klinken :o

Maar DVD-audio en SACD klinken subliem en ook vele CD's.

Het lijkt me leuk om hem A/B te vergelijken met RobX's speler, hij heeft beloofd dat hij met zijn

Kenwood KT-1100SD langs komt, kan hij zijn speler gelijk meenemen :D

Groeten,

Jack

P.s. ik heb een luisterpanel met 6 gevoelige vrouwenoren......

Beste Tubejack,

De PCM1738 is stroom uit. Hoe doe je dan de I-V conversie?

Groeten,

Bas

Guest tubejack

......

Beste Tubejack,

De PCM1738 is stroom uit. Hoe doe je dan de I-V conversie?

Groeten,

Bas

Dag Bas,

Er zijn meer wegen hoor, om een fatsoenlijk geluid uit een cd-speler te halen... opamp's

zijn zeker niet zaligmakend ... Met deze ombouw heeft Doede Douma geholpen en ik ben hem

zeer dankbaar! Van een suf 13 in-een-dozijn spelertje veranderde deze Pioneer in een middag

naar een apparaat waar muziek uit komt i.p.v. geluid.

Hoe je I-V conversie doet? nou simpel die trafo is er speciaal voor gemaakt om direct aan dit soort DAC's

aangesloten te worden. Verder maak ik me er niet druk om en ik heb alle vertrouwen in Doede's kennis.

Maar deze info kan iedereen van de Sowter website afhalen... net als de info bij Doede .......niks

nieuws onder de zon zou ik zeggen. :confused:

Natuurlijk zijn er ook nadelen, de trafo's zijn niet goedkoop en ik heb b.v. geen mute-transistoren

in de uitgang dus je hoort wel eens een klikje ..... kwestie van wennen so what?

Met vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack
Beste jack,

Mijn vraag was zeker niet als aanval bedoeld maar als vriendelijke belangstelling ;)thanks voor de antwoorden.

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Ok, wie weet dat jij het nog veel mooier kan maken met deze trafo's :)

Ik heb zowiezo niet zo'n behoefde in andermans apparatuur te sleutelen... helemaal

niet als het werk is...getver!

Bovendien vind ik tuners veel leuker :)

Succes,

Jack

Deze reactie kreeg ik vandaag:

Hoi Jack,

De Akai is zojuist gearriveerd. En hij staat inmiddels te spelen! Geweldig. Ik kan nooit direct na het aansluiten conclusies trekken, maar in ieder geval een stereobeeld ver voor de speakers, geen geslis of gesis....prima! Bijgaand een fotootje van de (voorlopige) opstelling. Hij is aangesloten op de buitenantenne. Mooie meters ook! De Sony die je op de foto ziet was destijds een veel duurdere tuner met veel features. Maar veel minder goed afleesbare meters en wel gesis en gefluit. Kortom: ik ben er erg blij mee!

Hartelijk dank en groeten,

Nanno

hm dan stuur ik de tuner vooruit, kan ie eerst vier weken indraaien .... :D

intussen staat de aangepaste SA-11S1 op een (door mij licht aangepaste) Sugden pre AU 41voorversterker. Die Sugden klinkt (geen klein beetje) beter dan mijn ongemodde Bryston 1b. benieuwd hoe de verhouding ligt na terugkomst ...

groet