Jump to content

Modificatie CD speler door Bas

Guest C J
 Share

Recommended Posts

soms vraag ik mijzelf wel eens af, als het modden door bas nou zo goed is (wat ik voor 100% geloof)

wat is dan verstanding.

A. je koop een dure goed klinkende cd-sleper en je laat hem modden door bas.

B. je koop een goedkope cd-speler en je laat deze modden door bas.

waar moet je dan aan denken met betrekking tot aanschaf en mod prijs.

als je weet wat er aan de speler van cj verbouwd is, vraag ik mijzelf af had een goedkope nieuwe speler geen optie geweest en die bij bas brengen.

of zie ik iets over het hoofd.

het zou ook kunnen zijn dat er toevallig een goed loopwerk in de arcam zit die een goedkope speler weer niet heeft.

misschien heb jij bas wel een antwoord waar ik blij mee ben,want mijn arcam 72T moet ook een keer gemod worden (ligt wel aan de prijs maar die lees ik hier nergens)

misschien zeg je wel van, he rob waarom koop je niet die cd-speler (type?) en als je die laat modden ben je goedkoper uit kwa aanschaf maar ook kwa modden of is net zo duur maar dan is het geluid nog beter.

dit zijn allemaal van die vragen waar ik nogal over struikel,want ik ben een draaitafel freak ,maar de cd-speler is ook niet meer weg te denken.(maar altijd is het dat rotte geld)

ps.de sound die de arcam nu brengt ,in welke prijsklasse moet je dan denken als je nieuwe speler wil kopen die het zelfde brengt. (als die bestaat)

Volgens mij is het altijd de moeite waard om een cd speler te (laten) modden. :) Of het nu een goedkope is of een (hele) dure. Echter denk ik wel, dat je, wanneer je een goedkope speler laat modden, je relatief gezien veel duurder uit bent dan wanneer je een dure laat modden. ;) Ook denk ik, maar Bas weet dat beter, dat je met een gemodde dure speler nog betere resultaten zult krijgen. :)

Overigens zul je m.i. geen droog brood hoeven te eten na een mod. ;):) En verder ga ik hier niet met prijzen lopen gooien, dat moet je m.i. met Bas persoonlijk bespreken. ;):)

je maakt iets, je verliest iets.

Aan de Twijfelkonten:

Modificeer

Of modificeer niet

Het maakt niets uit:

de Twijfel zal blijven...

Gut Spido, volgens mij slaap jij zelfs op een twijfelaar :D;)

de twijvelaars melden zich hear vanzelf :D

Als altijd Rob ;)

jij bent ook een mod freak geworden, toch henk? :lol:

Die V1 heeft weinig zin. Ik heb hier een V3 spelen, zonder phono. In mijn FB zit een Benz L2. Dat is een tamelijk zachte MC. In je Akai zit naar alle waarschijnlijkheid een MM element. Als je een standaard phono in je V1 hebt, kan die geen MC aan. Dat schiet dus niet echt op.

We verzinnen wel wat ;)

Die V1 heeft weinig zin. Ik heb hier een V3 spelen, zonder phono. In mijn FB zit een Benz L2. Dat is een tamelijk zachte MC. In je Akai zit naar alle waarschijnlijkheid een MM element. Als je een standaard phono in je V1 hebt, kan die geen MC aan. Dat schiet dus niet echt op.

We verzinnen wel wat ;)

ik heb een ortofoon x3 ,

volgens mij is dat een high output mc.

mijn avm kan alles aan,

er zitten vier microswitchjes op de achterkant,

AVM2.JPG

...

Mooi, ik verheug me daar al op :)

misschien kan eerder ook wel.

zal ik mijn akai platenspeler meenemen?

kunnen we die fijn vergelijken met jouw platen draaiert,

eens luisteren welke er beter klinkt (ben ik best wel benieuwd naar eigenlijk. :D

neem ik ook wat mooie lp's mee,

Heb je ook een walkman? (liefst een neppert van yoko) Neem die dan ook mee. Kun je via de koptelefoonuitgang aanluiten op de bryston (bij voorkeur met een stukkie kertboomverlichtingdraad). Wie weet hoor je wel verschil, wie weet klinkt het wel beter dan de AVM. :ph34r:

Ziet er goed uit Bas, maar wat is dat een simpel ding zo'n Arcam, het lijkt wel een HK....

Die voeding zo midden op de print is ook niet mijn eerste keus....

:huh:

Ziet er niet alleen goed uit, de muziek die hij maakt klinkt ook uitzonderlijk goed. :)

Vanmiddag nog een paar cd 's gedraaid die ik heel goed ken en weer was ik aangenaam verrast over het gemak en de autoriteit waarmee de muziek nu wordt neer gezet. :)

O210T18Z3369.jpeg

Ziet er keurig uit, Bas.

Vooral het voedingsprintje met elco's vind ik mooi om te zien. :rolleyes:

De trafo bij de voeding van de 'klok' doet me denken aan de trafo's die je ook veel ziet in Sony tuners. Sony gebruikt in ieder geval dezelfde behuizing om de trafo's van hun tuners. En dan bedoel ik niet de ES-serie, want daar zitten meestal ringkerntrafo's in.

Het ziet er in ieder geval mooi uit. En het zal zeker een stuk anders klinken. Maar dat kan ook haast niet anders. :)

Wel even invervolg de elco rechtzetten op de print, die de fabrikant schuin heeft geplaatst. Dan oogt het nog weer overzichterlijker en opgeruimder. Dat doen fabrikanten van dure merken ook vaak. Zelden zie je een elco schuin staan op een print van een duur merk. Niet dat het ook maar iets uitmaakt, maar het staat gewoon veel mooier.:D

Groeten

Edwin

Wel even invervolg de elco rechtzetten op de print, die de fabrikant schuin heeft geplaatst. Dan oogt het nog weer overzichterlijker en opgeruimder. Dat doen fabrikanten van dure merken ook vaak. Zelden zie je een elco schuin staan op een print van een duur merk. Niet dat het ook maar iets uitmaakt, maar het staat gewoon veel mooier.:D

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Dat kan dus niet, want er zitten weersanden onder, waardoor ze onder een schuine hoek komen te staan. Dit geld niet voor de Sanyo OS-CON voorin. Hoe perfectionistisch ik ook ben, Er zal altijd iets blijven. Ik tracht altijd alles werkelijk perfect te doen, soms ontschieten dit soort dingen mij.

Groeten,

Bas

Groeten

Edwin

Beste Edwin,

Dat kan dus niet, want er zitten weersanden onder, waardoor ze onder een schuine hoek komen te staan. Dit geld niet voor de Sanyo OS-CON voorin. Hoe perfectionistisch ik ook ben, Er zal altijd iets blijven. Ik tracht altijd alles werkelijk perfect te doen, soms ontschieten dit soort dingen mij.

Groeten,

Bas

Misschien moeten we in dit geval van vervolging afzien, ik zal het even met minister Donner overleggen. B)